English Version
English

بیراهه؛ نوشته ای از مسافر ابراهیم موحدی

بیراهه؛ نوشته ای از مسافر ابراهیم موحدی

آقای مهندس دژاکام در CD روش‌های ترک اعتیاد فرموده‌اند: اگر برگردیم و به پشت سرمان نگاه کنیم از چند سال پیش تاکنون، روش‌های زیادی برای ترک اعتیاد ارائه‌شده است. روش‌هایی که  به‌طورقطع هیچ‌کدام راه‌حل منطقی برای معتادان نبوده است چون درمان آن بر پایه علم نبوده و قضیه را جدی نگرفتند. هیچ‌کس اعتیاد را جدی نگرفت، همه می‌گفتند، شخص معتاد اگر سه روز بخوابد، درست می‌شود، فقط غیرت می‌خواهد و اراده!

نه در ایران، بلکه در سطح جهان هم هیچ‌کس اعتیاد را جدی نگرفت و راه درمانش را نمی‌دانست؛ بنابراین هیچ مرجع علمی که بخواهد تخصصی به اعتیاد بپردازد، نداشتیم .

ازاین‌روی؛ هرکسی  از راه می‌رسید یک نسخه برای معتاد می‌پیچید، روان‌پزشکان و روانکاوان و حتی مردم عادی مثل بقال و عطار، حتی افرادی آمدند و از اسم بزرگان سوءاستفاده کردند و به اسم ابوالفضل درمانی در پی سودجویی خودشان بودند و خیلی از راه‌های دیگر.

همه راهکار ارائه می‌دادند ولی همه به بیراهه ختم می‌شد. چرا؟ چون راه گم و کاشانه ناپیدا بود. از یک‌جهت می‌گفتند کاری ندارد و از جهت دیگر می‌گفتند اعتیاد درمان ندارد و یک بیماری لاعلاج است که تا آخر عمر با بیمار می‌ماند. لذا روشی که ارائه می‌دادند، جواب نمی‌داد و معتاد دوباره به اعتیاد خود برمی‌گشت. روش‌هایی مثل سقوط آزاد ‌، کمپ ، شلاق درمانی،

آب‌درمانی، شوک برقی، تعویض خون، طب سوزنی، متادون درمانی، سم‌زدایی، داروهای مختلف گیاهی و شیمیایی، NGO های مختلف و غیره.

آخرین ترکی که من داشتم به‌وسیله یکی از همین NGO ها بود، تصمیم گرفتم که موادم را ترک کنم. وقتی مواد مصرف نکردم، به مدت هفتاد شبانه‌روز خواب نداشتم، حال خوبی نداشتم، هرگاه مصرف‌کننده یا مواد مصرفی یا مکان مصرف را می‌دیدم خیلی اذیت می‌شدم و حالم خراب می‌شد. این حال بد و وسوسه‌های شبانه‌روزی ادامه داشت تا اینکه پس از دو سال به‌اصطلاح پاکی، دوباره مصرف‌کننده مواد شدم.

ولی وقتی پیام کنگره را گرفتم و وارد کنگره شدم مطالب دیگری شنیدم! درمان اعتیاد،  روش DST  ، سیستم ایکس، نوروترانسمیترها و سیستم بیوشیمی و اثرات آن روی فیزیولوژی جسم و حتی روان! ناقل‌های عصبی مانند اندورفین انکفالین و دینورفین یا به زبان ساده، مواد شبه افیونی بدن، صور آشکار و صور پنهان انسان، دانایی و دانایی مؤثر ، دیدگاه و نگرش فرد و در کل؛ جسم روان و جهان‌بینی که توسط بنیان کنگره 60 برای اولین بار به ایران و جهان معرفی می‌شد.

و من راه را یافتم و شروع به سفر در این راه کردم و پس از 11 ماه به درمان و رهایی رسیدم و هم‌اکنون 1 سال و 5 ماه است که آزاد رها هستم.

 

نویسنده ابراهیم موحدی

 

 

منبع کنگره60: نمایندگی اصفهان

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .