English Version
English

نشریات نقشه راه

نشریات نقشه راه

يادم مياد يكي از دوستانم از اولين سفرش به مشهد برام تعريف می‌کرد. می‌گفت «اولين بار كه رفتم حرم امام رضا بک نقشه از كل حرم تو دستم بود اما نمی‌دانم چي شد كه اسم دو تا از درهاي ورودي حرم را اشتباه خوندم و به جاي اينكه برم و برسم به هتل محل اقامتم ساعت‌ها توي شهر سرگردان شدم و بعد كلي دردسر مثل بچه‌های گم شده منو بردند به هتل...». ديروز كه تصميم گرفتم چند سطري در مورد دستور جلسه اين هفته «چگونه از نشريات كنگره 60 استفاده می‌کنم» بنويسم نمي دونم چرا یکهو ياد اين ماجرا افتادم.

 شايد به خاطر اينكه اعتقاد دارم براي طي كردن هر راهي بايد يك نقشه درست از مسير در دستمون باشه، بايد نقشه را درست بخونيم، درست تفسيرش كنيم و درست بفهميمش و بعد با استفاده از اون نقشه راه را طي كنيم و به مقصد برسيم. اگر نقشه اشتباه باشه و يا ما اشتباه بخونيمش و يا اشتباه دركش كنيم بی‌شک گم ميشيم و اگر کلاً نقشه را نخونيم فاجعه به بار خواهد آمد! حالا كه وارد كنگره 60 شديم و می‌خواهیم از تاریکی‌ها به نور و رهايي سفر كنيم، بايد در اين سفر يك نقشه دقيق و كامل در اختيار داشته باشيم تا بتونيم از ميان تاریکی‌های ذهن و روحمان مسيرمون را پيدا كنيم و به‌سلامت به هدف برسم. به نظر من نقشه و راهنماي راه در كنگره همان نشريات و نوشتارهاي كنگره است.

نشريات كنگره به‌عنوان پايه و اساسي براي ساختار اين سازمان مردم نهاد هستند. نشريات كنگره قوانين و مقررات كنگره، حریم‌ها، دستاوردهاي كنگره و در يك كلام شيوه درست زندگي كردن را در اختيار همه ما قرار می‌دهد؛ اما نكته مهم اين است كه بايد تلاش كنيم تا اين جمله كه «نشريات كنگره پايه و اساس كنگره می‌باشند» در حد يك جمله باقي نماند و سعي كنيم با بهره‌گیری صحيح از اين ابزار این جمله را در زندگي خود و اطرافيانمان، در سفرمان و در مسير رهایی‌مان به فعل تبديل كنيم. من قبل از ورود به كنگره بارها اقدام به ترك مواد مخدر كرده بودم اما موفق نمی‌شدم. اكنون كه وارد كنگره شده‌ام دليل اين شکست‌ها برايم روشن شده است.

ياد گرفته‌ام كه اعتياد سه بعد وجودي انسان يعني جسم، روان و جهان‌بینی مصرف‌کننده را تحت تأثير قرار می‌دهد و در آن‌ها تخريب ايجاد می‌کند. روش‌های مختلف ترك اعتياد و حتي شربت OT نيز اگر به‌تنهایی مورد استفاده قرار گیرد فقط ممكن است بتواند جسم را به تعادل برساند كه آن‌هم به نظر من بعيد است.

هر سه بعد وجودي ما بايد اصلاح شود و از همه مهم‌تر بايد ديدگاه ما نسبت به دنيا و خودمان اصلاح شود و نشريات كنگره 60، جهان‌بینی ما را اصلاح، ترميم و تقويت می‌کنند. از روز اول كه وارد كنگره شدم همه جا خواندم و شنيدم كه براي موفقيت بايد دانايي خود را افزايش دهيم. جايگاه فهم، آگاهي و دانايي در ذهن ماست و غذاي ذهن و داروي ذهن شربت OT نيست بلكه ذهن ما با خواندن، يادگرفتن، تكرار و تمرين است كه پرورش می‌یابد و اين تكرار و تمرين در هر جهتي كه باشد ذهن ما در همان جهت رشد يافته و فعاليت می‌کند.
نشريات كنگره 60 كه شامل كتاب 60 درجه، جزوات جهان‌بینی يك و دو، چهارده وادي و نيز سی‌دی‌های آقاي مهندس و آقاي امين می‌باشند كه ذهن ما و جهان‌بینی ما را تحت تأثير قرار می‌دهند.

بنابراين بايد در تمامي ايام سفر خود و نيز پس از پايان سفر همواره از اين نشريات استفاده كنيم. به نظر من عمده‌ترین آموزشي كه اين منابع به دنبال انتقال آن می‌باشند اين است كه من خودم را بيشتر بشناسم، خودم را كه در گذشته گم كرده بودم پيدا كنم، با صور آشكار و پنهان خود كه پيش از ورود به كنگره حتي از وجود آن‌ها اطلاع هم نداشتم، آشنا شوم.

 بدانم كه خود من، بدنم و سيستم عصبی‌ من منبع توليد موادي است كه زماني با هزينه و رنج فراوان وارد بدن خود می‌کردم. نوشتارهاي كنگره و سخنان آقاي مهندس به من گريزان از همه ياد داده است كه خانواده ريشه، پناه و پشتوانه من است و من حالا به جاي فرار از خانواده هميشه در كنار آن‌ها و در آغوش محبت‌های آنان قرار دارم. نشريات كنگره با آموزش‌های ناب خود اين امكان را فراهم کرده‌اند كه تعداد زيادي انسان باحال خراب و ذهن آشفته بتوانند در کنار هم با صلح و آرامش طي طريق كنند و به رهايي برسند. خلاصه كلام اينكه نشريات كنگره اساسی‌ترین ركن كنگره می‌باشد كه همه اعضا بايد در هر شرايطي بسته به موقعيتي كه در آن قرار دارند از نشريات كنگره استفاده كنند تا در هر لحظه ورودي ذهنشان به جاي افكار منفي از منبعي مفيد و كارآمد به نام كنگره باشد.

در نهايت بزرگ‌ترین تأثير كنگره 60 بر روي من، بر روي مني كه در دنيا به هیچ‌کس و هيچ منبعي وابسته نبودم و قلبم از هر اعتقادي خالي بود اين است كه مطالعه نشريات كنگره و سير در دنياي كنگره باعث شده است كه من اكنون به وجود خالقي بزرگ، قدرتي مطلق كه هميشه و در همه حال كنار من و آگاه به اعمال من است اعتقاد یافته‌ام. خالقي كه در مسير سفر به‌سوی روشنایی‌ها بزرگ‌ترین يار و ياور من بوده و من حالا در سايه آموزش‌های كنگره به بهترين حس عالم دست یافته‌ام...من حالم خوب است.

با احترام: مسافر پویا

منبع : وبلاگ نمایندگی تبریز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .