English Version
English

عقل و ایمان

عقل و ایمان

سیلور: عقل و ایمان و شهامتی که در پرتو تکامل آنها پدید می‌آید ما را از یک درخت فرسوده که درون آن از موریانه و قارچ‌های مختلف پرشده است به یک ستون تبدیل می‌نماید تا در برابر آن درخت‌های جوان که روزی ما را به هیچ می‌پنداشتند استوار شویم.

عقل انسان را به‌طرف راه درست هدایت می‌کند. چراکه از قدرت تشخیص بالایی برخوردار است، گویی فر ایزدی دارد. حال این‌که انسان تا چه اندازه، به‌فرمان عقل گوش فرا دهد، بستگی به میزان هوشیاری و بیداری در هر انسانی دارد.

عقل باایمان که یکی شوند، نتیجه و حاصل انجام هر کاری مشهود می‌شود. درواقع انسان به هر چیزی که باور و ایمان داشته باشد در جهت آن نیز حرکت می‌کند. حال این باور می‌تواند در جهت ارزش‌ها و یا ضد ارزش‌ها باشد.

در کنگره یک تازه‌وارد در 3 جلسه اول با متد و روش درمانی Dst  آشنا می‌شود و با دیدن الگوهایی چون سفر دومی‌ها کمک راهنماها و...باور و ایمان بیشتر و قوی‌تری نسبت به درمان از این طریق پیدا می‌کند؛ و با سبک، سنگین کردن و تفکر و تعقل در این زمینه، تصمیم به سفر و حرکت در این مسیر می‌گیرد که با طی کردن پله‌های درمان به‌طور مرتب و منظم، به رهایی که نتیجه و حاصل یکی شدن عقل و ایمان است خواهد رسید.

اگر کنگره را به درخت تشبیه نمائی‌ام سفر اولی‌ها شکوفه‌های این درخت هستند.

حال شکوفه‌هایی تبدیل به میوه می‌شوند که در برابر باد و طوفان محکم و استوار، مقاومت کرده و باقی بمانند تا فصل رسیده شدن و چیدن و مورد بهره‌برداری قرار گرفتن؛ و اما در یک سفر اولی چیزی که او را به درمان و رهایی می‌رساند عقل و ایمانش است. به این صورت که راهنمایش را قبول دارد و باایمانی که به وی دارد گوش‌به‌فرمان، فرامین را اطاعت می‌کند این باور و ایمان روزبه‌روز به شهامت وی افزوده و او را به هدف نزدیک‌تر می‌نماید.

منظور از موریانه و قارچ‌ها در سخنان سیلور، ازکارافتادن همان سیستم بیوشیمی است که با پیدا کردن راه درست، می‌توان  دوباره این سیستم را، راه‌اندازی نمود؛ و با راه‌اندازی سیستم شبه افیونی، انسان به تعادل نسبی رسیده و از قدرت تفکر سالم و قدرت تشخیص و تصمیم‌گیری‌های درست و صحیح در زندگی برخوردار می‌شود. بااین‌حال قادر است یکی‌یکی مسائل خود را حل نموده و از موانع و تاریکی‌های زندگی عبور نماید بعدازاین مرحله و جهش‌هایی که برایش حاصل می‌شود توانایی او به حدی خواهد رسیدکه قادر است به سایر انسان‌های دردمند نیز کمک کرده تا باعقل سلیم وایمانی راسخ در این مسیر طی الطریق نموده و به رهایی و آزادی برسند.

با احترام: مهتاب عبدالهی

منبع کنگره60: وبلاگ نمایندگی کرج         

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .