English Version
English

اثرات خدمت؛گفتگو با آقاي علي خدامي

اثرات خدمت؛گفتگو با آقاي علي خدامي

لطفاً خودتان را معرفی نمایید.

علی هستم مسافر آنتی‌ایکس تریاک روش درمان DST با داروی OT مدت سفر 11 ماه راهنما آقای ترابخانی آزادی 12 سال و 11 ماه و چند روز

چرا بعد از گذشت حدود 13  سال از رهایی‌تان هنوز به‌صورت مستمر در حال خدمتگزاری در کنگره هستید و به دنبال زندگی شخصی‌تان نرفته‌اید؟

به دنبال زندگی شخصی‌ام که رفته‌ام. کنگره از ما می‌خواهد که هم خدمت کنیم و هم به دنبال زندگی باشیم درواقع ما در سفر اول اولویت با درمان و کار است اما در سفر دوم اولویت باکار است. من همیشه از خداوند می‌خواستم در کنگره خدمت کنم. خدا را شکر می‌کنم که می‌توانم تو کنگره خدمت کنم و هرکسی در کنگره 60 خدمت می‌کند معنی‌اش این نیست که دنبال زندگی شخصیش نرفته است.

 

 

 

شما در کنگره در جایگاه‌های مختلفی خدمت نموده‌اید و در حال خدمت هستید اثرات  این خدمتگزاری را در کار و زندگی شخصی خود بفرمایید؟ آیا به زندگی شخصی و شغلیتان لطمه‌ای نزده است؟

خیر لطمه نزده، اثرات خدمت در کنگره خیلی محرز است. من فکر می‌کنم کسی که در کنگره 60 خدمت می‌کند توی زندگی‌اش برکت می‌آید ما در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر که کتاب درسیمان است از قول سردار می‌خوانیم که همه ما برای آموزش قدم به حیات گذاشته‌ایم. ابتدا آموزش ببینیم و بعد خدمت درست انجام بدهیم و این خدمت‌ها تأثیرش در زندگی خیلی مثبت است و باعث می‌شود در زندگی آب خوش از گلوی ما پائین برود. این خدمت اصلا این‌طور نیست که لطمه‌ای به زندگیمان وارد بکند و فکر می‌کنم که زندگیمان روز به روز بهتر و بهتر بشود.

جناب آقای خدامی شما به‌عنوان دیده‌بان تحقیقات استفاده از علوم روز را در رشد و پویایی کنگره 60 چقدر مهم می‌دانید؟

کنگره 60 نماد علم روز و علم نوین در درمان اعتیاد است. کنگره 60 سالیان سال است که از سایر مراکز که در این زمینه کار می‌کنند جلوتر است و کنگره 60 پیش‌گام درمان اعتیاد در تمام دنیا می‌باشد. کنگره 60 تمام برنامه‌هایش کاملاً علمی است. در قسمت جهان‌بینی علم انسان‌شناسی و جهان‌بینی کنگره 60 عمل می‌کند و در قسمت جسم پروتکل DST و شناختی که ما نسبت به‌صورت مسئله اعتیادداریم از طریق بنیان‌گذار کنگره 60 آقای مهندس دژاکام واقعاً علمی در تمام دنیا از این جدیدتر نداریم. ازنظر تعادل روانی درواقع یک ضلع مثلث درمان است کنگره 60 ضمن اینکه معتقد هستم که جسم، روان درواقع تابعی از جسم است و همین‌طور به‌سلامتی رسیدن جهان‌بینی روی تعادل روانی اثر می‌گذارد؛ اما در کنار آن تکنیک‌های روان‌شناختی خیلی پیشرفته‌ای دارد که در کنگره 60 اجرا می‌شود. درمان گروهی درواقع انجام می‌شود. لژیون راداریم، مشارکت جمعی راداریم، ورزش راداریم، خدمت داریم. به‌هرحال من معتقدم همه این‌ها در سه ضلع مثلث درمان جسم، روان، جهان‌بینی تکنیک‌هایی است که ما بکار می‌بریم. کارهایی که انجام می‌دهیم کاملاً علمی است و به نظر من پیشرفته‌تر از این علم در هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید.

به نظر شما وظایف یک سفر اولی برای رسیدن به رهایی چیست؟

به نظر من یک سفر اولی در درجه اول باید خواهان رهایی باشد. بعد حرمت و اصول و قوانین کنگره 60 را رعایت کند. ادب و احترام و اخلاق را یاد بگیرد و سعی کند که درمانش را طبق دستورات راهنمایش و مطابق با پروتکل DST به‌پیش ببرد. در کنگره 60 حضور فعال داشته باشد. خدمتگزار باشد، تابع عمل سالم و صراط مستقیم باشد تا انشاء الله به رهایی برسد.

آیا برای اینکه از قلب‌ها وارد شویم باید اقدام خاصی انجام دهیم؟

خیر – هم اینکه در کنگره 60 به درمان و رهایی می‌رسیم اگر مسیر را درست طی کنیم قطعاً به وادی محبت، وادی 14 کم‌وبیش می‌رسیم. حالا هرکس بسته به تلاشی که می‌کند و بسته به تزکیه‌ای که انجام می‌دهد می‌تواند وادی 14 را درک کند. فکر می‌کنم معنی وادی 14 ورود به قلب‌ها باشد.

فرق روش DST با سایر NGO دیگر چیست؟

همه NGO که درزمینهٔ اعتیاد کار می‌کنند برای ما محترم هستند. همه آنها زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند. بار اعتیاد آنقدر سنگین هست که حتماً همه باید کمک کنند همهٔ NGO ها در کنار هم؛ اما کنگره 60 را می‌توان علمی‌ترین NGO است که در تمام دنیا درزمینهٔ اعتیاد فعالیت می‌کند.

علی خدامی دیروز (زمان اعتیاد) و علی خدامی امروز را در یک جمله توصیف کنید؟

من قبلاً بلد نبودم حرف برنم. در جمع بلد نبودم صحبت کنم حتی در جمع خانواده هم نمی‌توانستم صحبت کنم. روابط عمومی خیلی ضعیفی داشتم با دیگران نمی‌توانستم ارتباط برقرار کنم. معمولاً هرکجا که وارد می‌شدم یک مدتی می‌گذشت و ازآنجا بیرون می‌آمدم و هیچ کاری را به آخر نمی‌رساندم؛ اما الآن فکر می‌کنم که خیلی تغییر کرده‌ام و خدا را شکر می‌کنم. از کنگره 60 و آقای مهندس متشکرم که به ما این فرصت را دادند که خدمت کنیم و این چیزها را یاد بگیریم و دیگر بیشتر از این نمی‌توانم از خودم تعریف کنم، دیگران باید بگویند.

چند کلمه می‌گویم شما حس و حالتان را در یک کلمه بگویید؟

کنگره 60: دانشگاه

مهندس دژاکام: معلم بزرگ

امین دژاکام: جهان‌بینی

شربت OT: سلامتی و سیستم ایکس

جهان‌بینی: امین دژاکام

اینجنت: صلح

راهنما: فرمان‌برداری

رهجو: تلاش و صراط مستقیم

 

 

حس شما نسبت به‌روزهای جمعه در پارک طالقانی چیست؟

بااینکه شب‌های جمعه از هیدج می‌آیم ولی صبح زود واقعاً با عشق به پارک طالقانی می‌روم تا در لژیون ولی‌ام وایت شرکت کنم و  دیدن بچه‌ها که از شعب مختلف می‌آیند خیلی لذت‌بخش است؛ و خیلی لذت‌بخش است که صبح زود که همه خواب هستند بیایی بیرون و کنار بچه‌های کنگره که از شعب مختلف می‌آیند باشی و من از دیدن این صحنه‌ها لذت می‌برم و خستگی‌ام  برطرف می‌شود.

درمان سیگار به روش دی اس تی به چه میزان مهم است؟

خیلی مهم است. آنقدر مهم که برای من رهایی سیگار دلچسب تر از رهایی اعتیاد بود. آنقدر که طعم رهایی که در رهایی سیگار چشیدم در رهایی اعتیاد نچشیدم. این برای من خیلی پررنگ بود. خیلی لذت‌بخش است. فکر می‌کنم همان جمله‌ای که آقای ویلیام وایت گفته‌اند: درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود. واقعاً همین‌طور است وقتی آدم سیگار را با روش DST کنار می‌گذارد واقعاً به مفهوم واقعی کلمه، رهای رها می‌شود.

بعضی برای درمان سیگار تمایلی ندارند برای این دوستان چه پیامی دارید؟

هیچ پیامی ندارم. فقط می‌خواهم بگویم انشاء الله یک روزی این حس در این دوستان به وجود بیاید که این طعم رهایی و خلاصی از این آنتی‌ایکس، آنتی‌ایکس که واقعاً سیستم ایکس را تخریب می‌کند بتوانند واقعاً از این آنتی‌ایکس رها شوند و از این رهایی لذت ببرند.

نمایندگی قم ازنظر شما چگونه است؟

نمایندگی قم یکی از شعبه‌های مهم کنگره می‌باشد و خدا را شکر در این مدت کوتاه فعالیت و رشد خوبی داشته اما کافی نیست، اصلاً کافی نیست و راه درازی در پیش دارند. باید انشاء الله کمک راهنمایان جدید بیایند و نیروهای بومی درواقع فعالیتشان را شروع کنند. آمار استفاده از نشریات باید بالا برود. آمار خزانه‌ها باید بالا برود. تولید و راندمان لژیون‌ها باید بالا برود تا این شعبه کاملاً روی پای خودش بایستد. انشاء الله جایی از خودتان داشته باشید و وقتی‌که پایه‌های این شعبه کاملاً هم ازنظر علمی و هم مالی مستحکم شد آن‌وقت انشاء الله بتوانند شعب دیگر را راه‌اندازی کنند و تکثیر شوند.

شما به‌عنوان رابط دیده‌بان نمایندگی قم می‌باشید دوستان تمایل دارند بیشتر شمارا در نمایندگی قم ببینند آیا امکان دارد بیشتر در نمایندگی قم حضور یابید؟

قرار نیست دیده‌بان رابط در آن شعبه حضورداشته باشد چون مسئولیت شعبه به عهده لژیون مرزبانی می‌باشد و نظارت بر عملکرد لژیون مرزبانی به عهده ایجنت است. دیده‌بان رابط درواقع یک جایگاه مشورتی است که ایجنت می‌تواند با آن شخص مشورت کند. ولی خوشحال می‌شوم اگر فرصت داشته باشم در نمایندگی حضور یابم.

آرزوی آقای خدامی؟

همیشه در کنگره باشم و بتوانم خدمت کنم.

یک پیام برای همه دوستان در کنگره 60 و حرف پایانی؟

همه دوستان قدر کنگره را باید بدانند. قدر بودن با بچه‌های کنگره را باید بدانند. فکر می‌کنم چیزی لذت‌بخش‌تر از این وجود ندارد که کنار بچه‌های کنگره باشی. اگر اعضاء کنگره یک مدتی از کنگره دور باشند آن‌وقت قدر بودن در کنگره و کنار بچه‌ها بودن را قدر می‌دانند؛ و در کنار بچه‌های کنگره بودن بالاترین لذت دنیا است.

ضمن تشکر مجدد از حوصله و صبر شما بهترین‌ها را از طرف خودم و همه دوستان نمایندگی قم برای شما آرزومندم.

 

تهیه مصاحبه: مسافر ابوالفضل یزدیان

عکاس: مسافر محمد

 

منبع کنگره60: وبلاگ نمایندگی قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .