English Version
English

کار ، تحصیل ، قدرت ( نمایندگی وحید )

کار ، تحصیل ، قدرت ( نمایندگی وحید )

روز يكشنبه مورخ 93/05/05 دومين جلسه از دور يازدهم کارگاه‌های آموزشي خصوصي كنگره 60 ويژه مسافرين نمايندگي وحيد با دستور جلسه" كار،تحصيل،قدرت" با استادي آقاي  ميثم حاج جعفري و نگهباني آقاي عظيم پارسي مهر و دبيري آقاي سید محمود حسيني رأس ساعت مقرر آغاز به كار نمود.

خلاصه سخنان استاد

انسان‌ها هر كاري می‌کنند به خاطر دو چيز است؛دوري از رنج و رسيدن به لذت،كه هر كس از دريچه و نگرش خودش به اين موضوع نگاه می‌کند،من هر گونه كه فكر می‌کنم زندگي می‌کنم،الآن من در هر شرايطي هستم نتيجه تفكرات قبلي من بوده است،در كل هر كس از زاويه ديد خودش به زندگي نگاه می‌کند،ولي مهم‌تر از همه نتيجه ايست كه حاصل می‌شود،آيا خوب بوده يا بد؟

روش كار در كنگره کاملاً اصولي و حساب شده است،زيرا هم علمي  است و هم عملي،مهم اين است كه من از تجربه ديگران استفاده كنم نه اينكه خودم هم آن‌ها را تجربه كنم،زيرا زمان را از دست خواهم داد،مهم عمر كردن نيست،مهم چطور عمر كردن است.

در كنگره 60 تمام كارها روي برنامه است،آيا من هم در كارهايم برنامه دارم؟

چه ساعتي از خواب بيدار مي شوم؟چه اندیشه‌ای دارم؟

جواب تمام اين سؤالات در كنگره وجود دارد،اگر من به عنوان راهنما يا مرزبان برنامه نداشته باشم،كار را به درستی انجام نخواهم داد،آيا من به شربت اپيوم تينكچر به عنوان دارو نگاهمی كنم؟

آيا براي سفر اولم ارزش قائل هستم؟

من سفر اولي 11 ماه روزه هستم زيرا از بيرون مواد كم شده و توليد در داخل افزايش می‌یابد و اين كار بزرگی است و تزكيه و پالايش را به همراه دارد و باعث می‌شود ادراك،احساس،دريافت و برداشت من عوض شود،جيره مصرفي من ميزان خاصي است و كار بيشتر مساوی است با جيره سوزي بيشتر.

زمانی که انرژي داريم،حس خوبي داريم،خوب می‌توانیم مطالعه كنيم و ... و در صورت نبود انرژي حالمان بد است و برداشت‌هایمان اشتباه است،مواد از بيرون كم می‌شود ولي از داخل افزايش می‌یابد پس هيچ عذر  و بهانه‌ای وجود ندارد،توجیه‌ها را كنار بگذاريم،بايد ببينيم كجا هستيم و كجا می‌خواهیم باشيم،همه چيز بايد در زمان خودش و در جاي خودش باشد،البته اينكه زياد هم به دور نگاه كنيم خوب نيست،زيرا بايد جلوي پايمان را ببينيم.

تحصيل يعني زیادشدن دانش درك و فهم از موضوع،تحصيل  فقط با مطالعه حاصل نمی‌شود،بلكه تجربه بسيار موثر است،اگر ما كتاب دانشمندي را مطالعه می‌کنیم،علم و تجربه آن را مطالعه کرده‌ایم.

من در مقام غيبت و قضاوت و ... نيستم،بلكه بايد ببينم كجاي زندگي هستم و از زندگي چه می‌خواهم.

 

پول قدرت می‌آورد،ولي آيا باقدرت می‌توان اعتبار و شخصيت خريد؟

قدرت در كنگره جهت فخر فروختن نيست،بلكه بايد از قدرت در صراط مستقيم و پيشبرد اهداف كنگره 60 در هر جايگاهي كه هستم استفاده كنم،اگر مرزبانم فروتن باشم،اگر راهنما هستم باقدرت علوم كنگره 60 را انتقال دهم و اگر يك سفر اولي هستم باقدرت قدم بردارم.

كار ،تحصيل و قدرت هم يك مثلث است ولي چگونه استفاده كردن آن مهم می‌باشد.

منبع : وبلاگ نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .