English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی مسافران نمایندگی قزوین و آخرین مراسم افطار

کارگاه آموزشی خصوصی مسافران نمایندگی قزوین و آخرین مراسم افطار

جلسه هفتمم از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 نمایندگی قزوین در روز دوشنبه مورخ 93/05/06 با دستور " کار ، تحصیل ، قدرت " با استادی آقای اکبر  ، نگهبانی آقا محسن و دبیری آقای اکبر  رأس ساعت 18 آغاز به کار نمود .

خلاصه سخنان استاد :

استاد در ابتدا خدا را شکر نمودند و گفتند به خاطر اینکه اجازه دادید هفت جلسه نگهبانی در خدمت شما باشم ممنونم و درباره دستور جلسه فرمودند : به نظر من کسی که مصرف مواد را شروع می‌کند و به سمت تاریکی‌ها می رود ، همان طور که در جزوات آموزشی کنگره یاد گرفته‌ایم ، بر روی جسم ، روان و جهان‌بینی شخص تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را از تعادل طبیعی خودش خارج می‌کند . زمانی هم که جسم از تعادل خارج شد ، بر روی نیازهای انسان از قبیل غذا خوردن ، خوابیدن ، کار کردن و مسائل دیگر تأثیر کامل می‌گذارد . وقتی برای درمان وارد کنگره می‌شویم و شروع به سفر می‌کنیم ، معمولاً کنگره با کار کردن افراد مشکلی ندارد .

شاید یک زمانی در یک مقطع خاص راهنما ترجیح دهد و مصلحت را در آن ببیند که کار کردن به ضرر رهجو است به فرد بگوید کار نکن . من زمانی که وارد کنگره شدم ، دیدم این بود که با مصرف کردن مواد می توانم بیشتر کار کنم و فکر می‌کردم چه از نظر کاری و چه مسائل دیگر مشکلی ندارم و فقط آمده ام موادم را کنار بگذارم اما زمانی که جلوتر آمدم راهنمایم به من گفت که باید چند وقتی کار نکنم و آن را قطع کنم. من هم برایم سوال شد که چرا باید این کار را انجام دهم ؟ چرا بقیه بچه ها کار می کنند و فقط به من میگوید کار نکنم و با این قضیه مشکل داشتم اما نمی دانستم که این فرمان دقیقاً نسخه درمان من بود . زمانی که من در کرج سفر می‌کردم اصلاً غیبت نداشتم .

علاوه بر جلسات کرج ، به آکادمی و شهر ری هم می رفتم ولی درمانم عقب افتاده بود . زمانی که راهنمایم به من گفت کارم را قطع کنم ، فکر کردم که او با من خصومت دارد ! با خود فکر می‌کردم اگر کار نکنم چه می‌شود ؟ چگونه گذران زندگی کنم و خرج خانواده را تأمین کنم . اقساط بانک و بیمه و هزینه های دانشگاه فرزندم را چگونه تأمین کنم؟ این سوالاتی بود که در ذهن من بود اما راهنمایم گفت اگر شما بیماری حاد داشتی و یا کار کردن برایت مضر و خطرناک بود بازهم اصرار داشتی که کار کنی ؟ بیماری اعتیاد هم همینگونه است . اعتیاد به روان و جهان‌بینی شخص هم آسیب می زند . ولی من فکر می‌کردم فقط جسمم مشکل دارد .

کارم که طبق روال است زندگی‌ام هم خوب است و دارم زندگی می‌کنم و به آن‌ها رسیدگی می‌کنم . اوایل مصرف موادم که تریاک بود ، فکر می‌کردم زندگی‌ام روتین است اما هر بار که اقدام به ترک مواد می‌کردم از چاله به چاه می افتادم . زمانی که راهنمایم اجازه کار کردن به من نداد من مغازه ام را اجاره دادم با تمام مشکلات مالی که برایم داشت و فکر می‌کردم راهنمایم از روی خصومت آن حرف را به من زد اما الان که به گذشته نگاه می‌کنم میبینم راهنمایم بزرگترین خدمت و لطف را در حقم انجام داد .

وقتی حرف ایشان را گوش کردم و با اجازه ایشان مغازه را اجاره دادم ، سه پله که موادم را کم کردم تا حدی دیدم عوض شد و آن تفکر افیونی کم شده بود . وقتی با آن دید جدید به مغازه ام رفتم و محیط آنجا را دیدم باورم نمیشد که من در همچین جایی کار می‌کردم . حتی کارگرانی که انتخاب می‌کردم حتماً باید مصرف کننده بودند تا بتوانم آنجا راحت باشم ! در آن زمان من در روز سه الی چهار بار مغازه را تعطیل می‌کردم تا بروم و موادم را تهیه کنم .

اما آن موقع این چیزها را نمی‌دیدم و درک نمی‌کردم . بعد از چند ماه راهنمایم اجازه کار به من داد اما نه در آن مغازه بلکه در منزل کار می‌کردم و از آنجایی که شغلم خیاطی است سفارش‌ها را در منزل آماده می‌کردم و در واقع درآمد کمتری نسبت به زمانی که مغازه داشتم کسب می‌کردم اما با همان درآمد خرج سفرم را تهیه می‌کردم . در این مدتی که در خانه کار می‌کردم خیلی با خودم کلنجار رفتم . خیلی فکر می‌کردم . اما حسن کار کردن در خانه این بود که من به خانواده‌ام نزدیک‌تر شدم .

وقت بیشتری داشتم تا با همسفرم و فرزندم سپری کنم . شکر خدا گوش به فرمان راهنمایم بودم و این مسائل با تمام سختی‌ها و شیرینی‌هایش برایم گذشت تا اینکه اکنون نزدیک یک سال است که دیگر رسماً شروع به کارکردم و این تجربه من در مورد کار و کار کردن بود .

در مورد تحصیل باید این را بگویم که همین دستور جلسات ، جزوات و سی دی‌ها برای من حکم تحصیل دارد . هر سال از اول مهرماه همانند سال تحصیلی دستور جلسات شروع می‌شود و اگر من همین دستور جلسات را در زندگی‌ام کاربردی کنم ، زندگی‌ام قطعاً بهتر خواهد شد و به آرامش نسبی خواهم رسید .

در پایان جلسه امروز طبق روال همه جلساتی که در ماه مبارک رمضان برگزار شد از همه عزیزان در موقع افطار پذیرایی گردید . ضمن قبولی طاعات و عبادات همه شما عزیزان در پیشگاه الله ،  توجه شما خوبان را به  گزارش تصویری از آخرین مراسم افطاری در نمایندگی قزوین جلب می‌نماییم  .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : وبلاگ نمایندگی قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .