English Version
English

نکاتی در رابطه با سی دی فلز وجودی و انرژی از دیدگاه همسفران

نکاتی در رابطه با سی دی فلز وجودی و انرژی از دیدگاه همسفران

یکی از همسفران نمایندگی صالحی نکاتی زیبا از سی دی «فلز وجودی و انرژی »از امین دژاکام استاد جهان‌بینی کنگره60،نوشته است که خواندنی و جالب است،در ادامه خلاصه‌ای از این سی دی را باهم می‌خوانیم.

--1فضای غیرقابل‌تغییر :
فضایی است که با وجود سعی و تلاش ما و داشتن علم و دانش هر قدر هم که زمان و انرژی برای آن صرف می‌کنیم باز هم نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.
-2
فضای قابل‌تغییر :
فضایی است که با در دست داشتن علم و دانش و صرف زمان و انرژی ، در ضمن ما اجازۀ تغییر آن را نیز داریم .

در آیه‌ای از کلام‌الله بیان شده است : هیچ موجودی یا مکانی از خود نوری ندارد مگر خداوند به او نوری داده باشد .
یعنی مکان‌ها یا انسان‌هایی که خداوند بر آن‌ها مقرر نکرده که به آن‌ها نوری عطا کند یا توانی بدهد و اگر ما بخواهیم به زور به آن‌ها نور را برگردانیم هیچ چاره‌ای نداریم مگر اینکه از نور یا توان خودمان به آن‌ها بدهیم و آن مکان یا شخص را احیاء کنیم ولی به محض اینکه ما نور خودمان را از آنجا برداریم مجدد تاریکی برگشت خواهد کرد .
مانند اینکه شما یک سال زمان و انرژی برای شخصی خرج کنید تا او را از ضد ارزش‌ها دورنمایید ، تا زمانی که شما از نور خودتان به او می‌دهید و از انرژی شما حرکت می‌کند خیلی خوب تفکر می‌کند و اعمال او معقول تر می‌گردد اما با کنار رفتن شما مجدد افکار منفی و اعمال ضد ارزش به او بازمی‌گردد ، اگر بخواهیم در این کار اسرار بورزیم و تحت تأثیر تعصب یا اثبات موضوعی از این کار دست برنداریم عاقبت به جایی می‌رسیم که خودمان هم از مسیر خارج خواهیم شد و دیگر نیرو و توان لازم برای امورات زندگی خودمان را نخواهیم داشت .
در این مواقع بهتر است اگر دیدیم آن شخص یا مکان را نمی‌توانیم تغییر دهیم و کم‌کم خطر و تهدید دعوت به تاریکی برای ما هم وجود دارد بهتر است از آن مکان خارج شویم و یا از آن فرار کنیم .

به عنوان مثال :
رسول خدا مدت‌ها تلاش کردند تا شهر مکه را به دین اسلام دعوت و آن‌ها را از جهالت نجات دهند اما آن فضا غیرقابل‌تغییر بود و با ایشان فرمان رسید که از مکه هجرت نمایند و پی از چند سال مجدد به مکه بازگشتند و توانستند رسالت خود را به انجام برسانند .در مورد فضاهای غیرقابل‌تغییر یک نکته مهم وجود دارد و آن نکته این است که فضاهای غیرقابل‌تغییر یک زمان به خصوصی دارند و پس از گذشت زمان خودشان قفل آن‌ها باز می‌شود و قابل‌تغییر می‌شوند و نیروی انسان دیگر بیهوده هدر نمی‌رود

این موضوع ممکن است در شغلی باشد و یا در رابطه‌ای مانند برادری یا فرزندی به عنوان مثال : دو برادر باهم وارد کنگره می‌شوند و یکی از آنها به درمان برسد و برای به رهایی رسیدن برادر دیگر هر کاری که از دستش بر آید انجام می‌دهد اما فایده‌ای ندارد و برادر مصرف‌کننده هیچ رقبتی برای درمان نشان نمی‌دهد و زمان تغییر درون او هنوز فرا نرسیده ، حال باید چه کاری انجام دهد ؟ ادامه دهد و یا دیگر با او نشست‌وبرخاست نداشته باشد؟
اگر دید با ادامه این کار انرژی خودش در حال تحلیل است و خطر تاریکی برای او هم وجود دارد باید از ادامه این کار صرف‌نظر کند .
برای تشخیص چنین حالاتی اگر ما در مسیر عمل سالم قرار داشته باشیم آنگاه یک قدرت تشخیصی پیدا می‌کنیم که قادر خواهیم بود تا این‌گونه حریم‌ها را تشخیص دهیم تا کمتر درگیر شویم و انرژی و زمان ما دیگر هدر نمی‌رود .
حالا می‌رسیم به فضاهایی که قابل‌تغییر هستند :
ما باید به سهم خودمان در تغییر آن‌ها تلاش کنیم نه کمتر و نه بیشتر و زمان آن هم دست ما نیست درست مانند فرآیند حاملگی یا کاشت گندم است که باید زمان خودش را سپری نماید و ما هر چند وقت یک‌بار به آن سری بزنیم و کار را تکمیل نماییم نه اینکه تمامی امورات خود را رها کنیم و تمام فکر و انرژی و زمان خود را معطوف آن کنیم زیرا در این صورت دیگر به سایر کارهای خود نمی‌رسیم و به سمت بی‌تعادلی پیش خواهیم رفت.

منبع : نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .