English Version
English

گزارش لژیون پزشکان کنگره 60 در پارک طالقانی

گزارش لژیون پزشکان کنگره 60 در پارک طالقانی

به نام خدا

نهمین جلسه از دور چهارم لژیون پزشکان کلنیک ها با نگهبانی و استادی مهندس با دستور جلسه ( جهان بنی 1و2 ) در تاریخ 93/1/22 راس ساعت 9 آغاز به کار نمود

استاد مهندس:

 

کنگره 60 برای درمان اعتیاد مقوله جسم ، روان و جهانبینی را مشخص نمود و این موضوع را مطرح کرد که اگر شخصی جسم و روانش به درمان برسد اما از نظر تفکر و اندیشه به تعادل نرسیده باشد قطعاً به مشکل می‌خورد.یکی از این موضوعات ناامیدی می‌باشد که شخص به پوچی می‌رسد ، در واقع تفکر نوع نگرش فرد را مشخص می‌کند .در مقوله جهانبینی 14 وادی در دسترس می‌باشد که در نهایت این سیر و سلوک ما به عشق می‌رسیم در واقع دنیا چیزی جز عشق نمی‌باشد ، انسان با محبت پر است و انسان بدون محبت خالی است.

مسئله جهان بینی به توضیح این می‌پردازد که دانایی چیست ؟ دانایی فقط به دانستن نیست ، به عنوان مثال چرا پزشکان سیگار می‌کشند ؟ مگر آن‌ها سواد ندارند ؟ چرا سواد دارند اما دانایی ندارند. دانایی از سه ضلع آموزش ، تجربه و تفکر تشکیل شده است ، باید علم و آموزش را دریافت نمود آن را تجربه نمود و در موردش تفکر کرد ، برای مثال مسئله URD  آیا درست می‌باشد ؟ آیا درست است تمام مواد مخدری که درون جسم فرد وجود دارد را به یک‌باره خارج نمود ؟ درست است که آن شخص با پای خودش و به صورت عمودی می‌آید و با انجام URD به صورت افقی او را فرستاد و رفت ؟ باید در این مورد تفکر نمود ، من درو مورد قله دماوند دانایی دارم اما زمانه به دانایی موثر در این مورد می‌رسم که به آن قله صعود کرده باشم ، سردی و مشکلات آن را تجربه کرده باشم.اگر بدانم از نظر کنگره 60 می‌شود دانایی ، در واقع آن چرا می‌دانم می‌شود دانایی ، اگر توانستم این دانایی را در زندگی خود به کار ببندم و استفاده کنم می‌شود دانایی موثر ، در واقع دانایی که بتواند در زندگی تأثیر بگذارد.

در جزوه تعریفی از نفس آمده که در هیچ کجا تعریفی مثل آن نیامده است ، این نفس در سه مرحله خود را نشان می‌دهد که بالاترین مرحله آن در حیوان می‌شود نفس اماره که پایین‌ترین مرحله در انسان می‌باشد ، این نفس در واقع امر می‌کند به انجام کار ، حیوان اگر در خیابان کاهو دید کاری ندارد که کاهو برای چه کسی می‌باشد ، نفس امر می‌کند که آن را بخور ، درست مثل انسانی که اعتیاد دارد و در قسمت نفس اماره می‌باشد و هر کاری برای مصرف مواد خود می‌کند ، اگر از این مرحله عبور کرد وارد مرحله لوامه می‌شود ، شخص در این مرحله کار اشتباه می‌کند اما ناراحت می‌شود ، موضوعی که در نفس اماره خبری از آن نیست ، در واقع شخصی که در مرحله نفس اماره می‌باشد از انجام کار اشتباه خود ناراحت و پشیمان نشده و آن کار اشتباه خود را درست می‌داند و این کار را گرفتن حق خود از جامعه می‌داند.اگر شخص بتواند این مراحل را طی کند وارد نفس مطمئنه می‌شود ، در این مرحله شخص کار اشتباه انجام نمی‌دهد ، نفس مطمئنه دارای شاخه‌های مختلفی می‌باشد ، مراحل نفس به هم مربوط می‌باشد و یک طیف می‌باشند ، در واقع به این مطالبی که گفتم به اضافه سی دی‌ها و وادی‌ها و نوشتارهای کنگره60 گفته می‌شود جهانبینی.

من معتقدم که به ما آموزش درست نداده‌اند ، محبت ، گذشت ، اعتماد ، اطمینان خوب است ما چه قدر ؟ اکثر پرونده‌های موجود در دادگستری مربوط به اعتماد بیش از حد برادر به برادر و درگیری‌های خانوادگی می‌باشد ، طرف دارای ماشینی به قیمت 800 میلیون می‌باشد اما شیشه ماشین را پایین می‌کشد و جا سیگاری ماشین را در خیابان خالی می‌کند ، ما در کنگره 60 ذره‌ذره آموزش می‌بینیم و آن‌ها را به مرحله اجرا می‌گذاریم.

مسعود :

خیلی وقت‌ها از این می‌نالیدم که چرا در یک خانواده فقیر به دنیا آمدم ، به قول چارلی چاپلین اگر به زندگی از نزدیک نگاه کنی می‌شود پک تراژدی غم ناک و اگر به آن از دور نگاه کنی می‌شود یک نمایش کمدی ، باید مشکلات و سختی باشد تا انسان رشد کند ، درست مثل همان مثال باد مخالف که در سی دی آورده شده است ، باد برای ماشین حکم موضوع مقاومتی را دارد اما برای هواپیما عامل بالا برنده می‌باشد ، باید نیروی مخالف را شکر کردم نباید با هر باید هم سو شد ، من از زمانی که وارد کنگره 60 شدم متوجه بسیاری از مسائل شدم ، در حال حاضر بسیار خوشحال هستم که به دنیا آمدن من در یک خانواده فقیر باعث آشنایی من با کنگره 60 شد تا بتوانم به آنچه نیاز دارم نزدیک شوم و آموزش ببینم.

طوطی :

سی دی دارای مطالب بسیار خوبی می‌باشد ، به نظر من زندگی شبیه به یک بازی می‌باشد و ما می‌بایست قوانین آن را بدانیم و نقش خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم ، یادگرفتن و اجرای آن سخت می‌باشد اما برخورد ما با مشکلات نوع نگرش ما را مشخص می‌کند ، ا گر به چشم مکمل به این مشکلات نگاه کرد آن‌ها نقش مکمل را ایفا می‌کنند.

علی :

برای اولین بار مقوله درمان اعتیاد و مقوله جهانبینی توسط کنگره 60 و بنیان کنگره 60 مطرح گردید ، اما به شرط به تعادل رسیدن مثل درمان اعتیاد ، در جزوه جهانبینی که توسط استاد امین نوشته شده است موضوع سفر شکافته می‌شود و برای ما مبدأ ، مقصد و هدف را مشخص می‌کند ، در مورد دانستن قوانین بازی و اهمیت دانستن آن بحث می‌شود ، در واقع مسئله جهانبینی مسئله بسیار مهی می‌باشد.

مهران :

بزرگ‌ترین فرق کنگره 60 با تمام قسمت‌های دیگر موضوع جهانبینی می‌باشد ، کنگره 60 نمی‌گوید محرک درونی در بیرون می‌باشد ، این همان مسئله‌ای است که ما در کلینیک داریم زیرا شخص به دنبال این است که مشکل خود را به گردن دیگر بی اندازیم ، اما کنگره 60 می‌گوید ابتدا فکر کن و طرز نگاه خود را تغییر دهید.

فرشته :

سی دی بسیار زیبا بود ، شاید این واژه ما را به یاد کتاب‌های قطور بی اندازد ، اما جهانبینی به همه انسان‌ها مربوط می‌باشد ، در همه ما تاریکی وجود دارد و باید از آن خارج شد ، به نظر من اعتیاد بزرگ‌ترین تاریکی می‌باشد ، اضداد وجود دارند و نقش همان باد مخالف را دارد تا ما رشد کنیم در واقع اگر همه ما دانا نمی‌شویم به دلیل وجود نیروهایی است که نمی‌خواهند ما دانا شویم.

رضا :

جهانبینی برای همه مردم می‌باشد ، در بیرون آن قدر مفاهیم جهان بینی را سخت می‌گیرند که شخص از روبرو شدن با آن خودداری می‌کند ، باید این موارد را به صورت اجرایی و کاربردی در آوریم ، من متوجه شدم که آموزش ندیده‌ام و یا اگر آموزش دیده‌ام ، آموزش غلط بوده ، یا اگر آموزش درست دیده باشم به آن تفکر نکره‌ام ، جهان بینی ما را به سمت جلو سوق می‌دهد.

یوسف :

باید آموزش ، تجربه و تفکر را مد نظر قرار داد اما نباید همه چیز را تجربه کرد ، تجربه کار اشتباه بسیار زیان آور می‌باشد .

زهره :

این سی دی مسائل بسیار را برای من حل کرد ، باید ظرفیت پیدا کرد و این را دانست که ظرفیت کم‌کم پدید می‌آید ، باید بهای آن را پرداخت تا ظرفیت پیدا کنیم ، این مسئله برای مسافران کنگره 60 به بهترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد و آن‌ها بهای رسیدن به دانایی را پرداخت می‌کنند ، این مسئله در تیپر کردن خود را نشان می‌دهد که چرا بیمارهای ما نمی‌توانند مواد خود را کم کنند ؟ اما در کنگره60 این مسئله به راحتی اتفاق می‌افتد و دلیلش بالا رفتن دانایی آن‌ها می‌باشد که در این سی دی به آن اشاره شده است.

با احترام کامران رک

دکتر محمد علی جعفری : کلینک آرش     شماره تماس 09121777043 منطقه غرب تهران

دکتر ابوالفضل شیر دل : کلینیک سلامت پایتخت    شماره تماس 09125252044-33520048 منطقه شرق

دکتر صمد روحی  : کلینیک راه تندرستی  شمره تماس 09123054579 منطقه شرق

دکتر بهنام شاه محمدی : کلینیک مهرنام  شماره تماس 55825030 منطقه جنوب

دکتر پریسا محمودی  : کلینیک الهام 09124978078 منطقه مرکز

دکتر محمود زمانی : کلینیک دکتر زمانی 09355053862 منطقه شرق

دکتر محمد رضا حسینی : کلینیک کسری شماره تماس 09121351164  منطقه غرب

دکتر زهره عیوضی : کلینیک فرشته 09352100213   منطقه شرق

دکتر ستاره بقایی  : کلینیک اکسیر  شماره تماس 09122211006  مطقه جنوب غرب

روان شناس هنگامه طهماسبی : کلینیک یگانه   شماره تماس 09124100488

روانشناس بالینی اردشیر محمدیان : کلینیک شفای سبز  شماره تماس 09101768510 منطقه شرق

منبع : وبلاگ شربت اپیوم تینکچر OT

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .