English Version
English

صلح و آرامش؛ گفتگو با مربی ورزش باستانی کنگره 60 آقای حمید اعرابی

صلح و آرامش؛ گفتگو با مربی ورزش باستانی کنگره 60 آقای حمید اعرابی

گفتگوی دوستانه با آقای حمید اعرابی مربی ورزش باستانی کنگره 60

 
با عرض سلام و تشکر که این وقت را در اختیار سایت کنگره 60 قراردادید لطفاً خودتان را جهت آشنای بیشتر خوانندگان با شما معرفی کنید؟
سلام دوستان حمیدرضا اعرابی هستم از سال 1365 ورزش زورخانه‌ای را شروع کردم و در سال 1367 اولین حکم قهرمانی کشور را به دست آوردم و مقام‌های متعددی در ورزش زورخانه‌ای داشتم، دبیر هیئت ورزش زورخانه‌ای تهران بودم و بعد فعالیتم را در فدراسیون شروع کردم، دبیر کمیته تیم‌های ملی بودم، داور فدراسیون پهلوانی زورخانه‌ای هستم و در طول مدت این 30سال سابقه خدمتی که در ورزش زورخانه‌ای داشتم سعی کردم در این ورزش تأثیرگذار باشم.
 
 
در مورد ورزش باستانی کنگره 60 چه نظری دارید و در چه سطحی است؟

در مورد ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کنگره این توفیق بود که نصیب بنده شد. درخواستی از طرف بچه‌های کنگره مطرح شد نسبت به اینکه مربی ورزش پهلوانی زورخانه‌ای کنگره بشوم بااینکه من کنگره را نمی‌شناختم ولی قسمت این بود که شرایطی برای ادامه همکاری با کنگره فراهم شود و این توفیق نصیب بنده شد که با بچه‌های کنگره کارکنم و خیلی تجربه خوبی بود برای من این‌که توانستم با یک طیف آدم‌های ورزش کنم که تابه‌حال با آن‌ها برخورد نداشتم و شرایطی را در طی زندگی‌شان تجربه کرده و به یک نقطه‌ای رسیدند که با آدم‌های عادی کاملاً تفاوت داشتند. این بستر فراهم شد که باهم کارکنیم و اتفاقات خیلی جالبی در طول این همکاری پیش آمد والان که دارم به آن فکر می‌کنم، بسیار اتفاق خوبی در زندگی خود من پیش آمد.

 

جناب آقای حمید اعرابی با توجه به اینکه شما الآن با کنگره 60 آشنا شده‌اید و خود از ورزشکاران و پیشکسوتان عرصه باستانی زورخانه‌ای هستید آیا در جهان سراغ دارید که یک مصرف‌کننده مواد مخدر در عرصه ورزش موفق شود؟

به جهت سفرهای متعددی که بنده خارج از کشور داشتم که مرتبمربوط به ورزش پهلوانی زورخانه‌ای بوده من جای ندیده بودم که هم‌چین اتفاقی بیفتد و عرض کردم خدمتتان برای اولین بار بود که هم‌چین برنامه‌ای سر راه من قرار گرفت تا حالا تجربه‌اش را نداشتم. تجربه خیلی خوبی بود برای من و قطعاً من در آینده از آموزش‌های که از اعضای کنگره یاد گرفته‌ام  استفاده خواهم کرد. من با یکسری از انسان‌های آشنا شدم که تغییر بسیار بزرگی در زندگی‌شان داشتند. کار بزرگی در زندگی‌شان انجام داده بودند و آن‌هم درمان اعتیاد بود که تمام دنیا در آن مانده‌اند. وقتی‌که این انسان‌ها توانسته‌اند هم‌چین کار بزرگی را در زندگی‌شان انجام بدهند. قطعاً فراگیری ورزش زورخانه‌ای می‌تواند برایشان خیلی راحت‌تر باشد، و در این مسیر حتماً می‌توانند موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشند.

 

جهت آشنایی همه مسافران محترم توضیح مختصری از درباره ورزش زورخانه‌ای و باستانی بفرمائید؟

ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ورزشی است عجین باسنت و مذهب ما و مختص کشور عزیزمان ایران است. در سازمان فرهنگی و هنری یونسکو این ورزش به نام کشور عزیزمان ایران ثبت‌شده است. ورزشی است از رزم‌آوران و جنگ‌آوران که برای ما به ارث گذاشته‌شده در ورزش زورخانه‌ای اگر بخواهیم علمی بحث کنیم در این رابطه هم قدرت زور و بازوان در این ورزش وجود دارد هم الگوی مقاومت و چابکی این یعنی اینکه همه المان‌هایی که یک ورزشکار می‌تواند در یک ورزش مشاهده کند. در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گنجانده‌شده است.

ورزشی است که آمیخته باهنر و زیبایی و آهنگ و همان ضرب و نوای پهلوانی و آهنگین مرشد زورخانه عجین شده خوب جزو معدود ورزش‌های است که در دنیا شاید تنها ورزشی باشد که با موسیقی زنده این کار انجام می‌شود، یعنی هم‌زمان که مرشد ضرب می‌گیرد ورزشکاران هم ورزش می‌کنند، همان‌طور که مستحضر هستید انگیزه را چند برابر می‌کند. برای ورزش کردن و فراگیری این ورزش راحت‌تر می‌شود و ورزشکاران باانرژی و علاقه بیشتری ورزش می‌کنند. من از همه عزیزانی که این ورزش را تجربه نکرده‌اند درخواست می‌کنم که حداقل برای یک‌بار هم که شده در زورخانه امیرالمؤمنین روز چهارشنبه در ساعت 18 تا 20 و یا صبح‌های جمعه در پارک طالقانی که آموزش ورزش زورخانه‌ای به اعضای کنگره 60 داده می‌شود شرکت کنند. قطعاً تجربه خوبی برای ادامه مسیر زندگی‌شان خواهد بود و کمک خواهد کرد که این مسیر که در پیش‌گرفته‌اند نشا الله با موفقیت بیشتری به مسیرشان ادامه بدهند.

 در پایان اگر پیامی دارید بفرمائید.

صحبتی که در پایان دارم دوست داشتم بگویم من به‌نوبه خودم به‌عنوان یک مربی سعی کردم ورزش را آموزش بدهم به اعضای تیم باستانی کنگره 60 که در ادامه مسیر زندگی‌شان کمکشان کند. در سؤالات بالا عرض کردم در مباحث قبل این ورزش عجین است باسنت و مذهب ما ایرانیان و خیلی کمک می‌کند به این دوستان که قوی‌تر و مصمم‌تر کارشان را ادامه بدهند. ولی نکته‌ای که برای من خیلی حائز اهمیت بود در طول این مدت که با این دوستان باهم هستیم و ورزش کردیم، پیش خودم فکر می‌کردم در زندگی یشان تغییر بزرگی ایجادشده و به‌واقع هم همین بود، ولی خودم به‌شخصه آموزشی که از این بزرگواران دریافت کردم بسیار بیشتر از آن چیزی بود که من به آن‌ها آموزش دادم، یک روزگار سختی را پشت سر گذاشتند روزگاری که شاید تعبیر عشق و محبت برای آن‌ها غیرممکن بود. خوب با آشنا شدن با کنگره 60 و با حمایت‌های خالصانه و متواضعانه شخص آقای مهندس دژاکام که نجات‌بخش این عزیزان بوده این‌ها توانسته‌اند یک تغییر بسیار بزرگی در زندگی این افراد ایجاد کند. چون کنگره 60 یک انجیوی است که به کمک بشر آمده برای رهایی از بند اعتیاد و روش درست زندگی کردن و امیدوارم روزبه‌روز بر اقتدار این انجیو افزوده بشود.  

 
 
 
 
 
 
رونمایی از متحد شکل کردن لباس ورزش باستانی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تنظیم کننده وبلاگ : مهران لژیون هشتم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .