English Version
English

در جهان‌بینی ما به دنبال فراگیری قوانین زندگی هستیم

در جهان‌بینی ما به دنبال فراگیری قوانین زندگی هستیم

جلسه دوم از دوره بیست‌وپنجم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی راهنمای تازه‌واردین مسافر کریم، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر احسان با دستور جلسه" جهان‌بینی1 و 2" در روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت 1403 ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، کریم هستم یک مسافر
از خداوند بزرگ بسیار سپاسگزارم. همچنین آز آقای مهندس دژاکام، راهنمای خودم، آقای ضیایی راهنمای درمان سیگار، آقای احمدی و راهنمای تازه‌واردین آقا روح‌الله، گروه مرزبانی و کلیه‌ی عزیزانی که در این نمایندگی خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنم.
جهان‌بینی به چه معناست و چرا مقوله جهان‌بینی برای زندگی روزمره انسان‌ها مهم و حائز اهمیت است! جهان‌بینی به معنای دید و نگرشی است که انسان نسبت به خودش و دنیای پیرامون خود دارد و بر همین اساس ایدئولوژی و راه و روش زندگی خود را انتخاب می‌کند.
طبیعتاً در کنگره60 با افرادی سروکار داریم که به دلیل جهان‌بینی اشتباه به دنیای اعتیاد قدم گذاشتند که اگر جهان‌بینی درستی داشتند هرگز به این عرصه  خطرناک قدم نمی‌گذاشتند. پس از ورود به اعتیاد هرکدام از ما بارها اقدام به ترک مواد مخدر به روش‌های گوناگون کردیم؛ اما هرگز موفق نبودیم. این عدم توفیق به دلیل حلقه مفقوده‌ی جهان‌بینی بود که به لطف خداوند و درایت آقای مهندس دژاکام در کنگره60 ضلع جهان‌بینی در کنار جسم و روان، مکمل مثلث درمان شد.

در جهان‌بینی ما به دنبال فراگیری قوانین زندگی هستیم پس باید چیزی که از اطرافمان و جهان پیرامون خود، دریافت، برداشت، ادراک و احساس می‌نماییم را کاملاً بشناسیم و مهم‌تر از آن، شناخت خودمان هست که ما آن را جهان‌بینی درون می‌نامیم. حال که می‌دانیم باید از اعتیاد رها شویم . لازم و ضروری است که عنوان مسافر را به خود اطلاق کرده و سفر کنیم. سفر یعنی حرکت از یک مبدأ مشخص به مقصد مشخص؛ در سفر تدریجی هم باید مبدأ و مقصد را به‌درستی بشناسیم. برای درمان در کنگره60 سه سفر تعریف‌شده که باید دو سفر را طی کنیم تا به درمان برسیم .
مقوله‌ی جهان‌بینی با شرکت در جلسات، کسب آموزش‌های لازم، همچنین با استفاده از سی‌دی‌های آموزشی جناب مهندس و استاد امین، تکمیل می‌گردد و بعد از آن در نگرش فرد تغییر ایجاد می‌شود. اگر توجه کنیم قریب به‌اتفاق سی‌دی‌های آموزشی کنگره60، برای آموزش جهان‌بینی در اختیار ما قرار می‌گیرد.
امیدوارم همگی با اتمام سفر اول و حضور در سفر دوم و تکمیل آموزش‌ها، هیچ‌وقت برگشت به دنیای اعتیاد و مصرف مواد مخدر را نداشته باشیم.
ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید. آقای مهندس را تشویق کنید.
تایپ و ویرایش متن: راهنما مسافر حسین
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .