English Version
English

گروه خانواده - جهان‌بینی، قوانین درست زیستن است

گروه خانواده - جهان‌بینی، قوانین درست زیستن است

دومین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ همسفران لژیون الیگودرز با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲» به استادی راهنما همسفر هما، نگهبانی همسفر ملیحه و دبیری همسفر فاطمه در روز دوشنبه ۱۷ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم یک‌بار دیگر به من فرصت داده شد تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. در درجه اول سپاسگزارم از مرزبانان گرامی و ایجنت گروه خانواده که جشن خوبی را برای ما برگزار کردند و تشکر می‌کنم از رهجویان عزیز که با حضورشان به این جایگاه و سیستم احترام گذاشتند.

تعبیر جهان‌بینی این است؛ آنچه ما نسبت به‌کل هستی یعنی جهان بیرون و جهان درون ادراک، احساس، دریافت و برداشت داریم. جزوه جهان‌بینی و سی‌‌دی‌های آموزشی استاد امین در اختیار ما است، جزوه جهان‌بینی قوانین درست زیستن است که اگر این جزوه را به‌خوبی بخوانیم و همان‌طور که روی جلد آن نوشته‌شده است در زندگی کاربردی کنیم قطعاً در آسایش و آرامش و سلامتی زندگی می‌کنیم.

یکی از اضلاع مثلث درمان، جهان‌بینی است؛ اگر ما جهان‌بینی را فرانگیریم به درمان واقعی که مدنظر کنگره است نمی‌رسیم؛ زیرا جهان‌بینی، من را از بندهای وجود خودم و بندهای اهریمن نجات می‌دهد. در جزوه جهان‌بینی استاد امین بسیار زیبا در مورد مثلث دانایی توضیح دادند که اضلاع آن آموزش، تجربه و تفکر است. اگر من بخواهم به دانایی برسم این سه ضلع را باید رشد بدهم تا به دانایی مؤثر برسم که مثلث جهالت (منیت، ناامیدی و ترس) در مقابل آن قرار می‌گیرد. خدا را شکر آموزش جهان‌بینی بسیار ساده در اختیار من قرارگرفته است؛ همان‌طور که استاد امین در «سی‌دی جهان‌بینی ۱و۲» فرمودند: «آموزش باید به‌صورت ساده باشد که در فهم هرکسی، با هر میزان تحصیلات قرار بگیرد».

من چگونه می‌توانم از مثلث دانایی عبور کنم و به دانایی مؤثر برسم؟ من اگر ترس داشته باشم نمی‌توانم تفکر کنم؛ زیرا ترس، تفکر را می‌خورد و اگر منیت داشته باشم آموزش پذیر نیستم. راه خوبی که کنگره به من نشان داد این بود که از منیت دوری‌کنم، اگر ناامید باشم از تجربه دیگران نمی‌توانم استفاده کنم. به این دلیل است که وقتی وارد کنگره می‌شویم با هر تجربه و با هر میزان تحصیلات که داریم باید آن را پشت در بگذاریم.

در جزوه جهان‌بینی از جسم می‌گوید که صور آشکار و صور پنهان دارد. جهان‌بینی به من یاد داد نفس خواسته دارد، خواسته‌های معقول و نامعقول. در جزوه جهان‌بینی استاد امین و آقای مهندس قوانین الهی که خرد جهانی می‌پذیرد را بسیار ساده بیان می‌کنند. اگر من به‌خوبی قوانین الهی را رعایت کنم قطعاً فکر منفی ندارم؛ چراکه اگر افکار من منفی باشند به بیماری‌ها تبدیل می‌شوند. اگر از قوانین الهی عدول نکنم قطعاً به حال خوش می‌رسم، خوش‌رو هستم و می‌توانم با افراد به‌خوبی صحبت کنم پس ناامید نیستم، اگر از قوانین عدول کنم بیمار و ناامید هستم، چهره برانگیخته‌ای دارم و ...؛ این قوانین در جزوه جهان‌بینی بیان‌شده است.

ما در کنگره  ذره‌ذره ظرفیت خود را بالا می‌بریم و هر خدمتی را در کنگره انجام می‌دهیم، ظرفیت ما رشد می‌کند. یک سفر اولی وقتی برای خدمتی داوطلب می‌شود بذر خدمت را در جایگاه‌های دیگر کاشته است؛ زیرا ظرفیت خود را رشد می‌دهد و هرچقدر ما دانایی بیشتری کسب کنیم ظرفیت ما بالاتر می‌رود و در کنگره، شخص جایگاه‌ها را انتخاب نمی‌کند، بلکه اگر ظرفیت رشد کند برای جایگاه انتخاب می‌شود. حس و لذت در کنگره بسیار بیان‌شده است، وقتی ما در کنگره خدمت می‌کنیم لذت به همراه دارد؛ زیرا حس خوبی داریم و آن حس خوب به اطرافیان هم منتقل می‌شود.

ان‌شاءالله بتوانیم در کنگره با آموزش‌های جهان‌بینی، دانایی خود را بالا ببریم و ظرفیت خود را رشد بدهیم. 

عکس: همسفر معصومه، مرزبان خبری
تایپ، ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه، راهنمای تازه‌واردین
همسفران لژیون الیگودرز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .