English Version
English

رسیدن به تعادل با وادی نهم

رسیدن به تعادل با وادی نهم

در درمان به روش dst به‌مرور نقطه تحمل شخص در مصرف نکردن مواد مخدر بالا می‌رود تا کم‌کم مواد قطع می‌شود و چون بانظم مشخص و در مدت‌زمان مشخص این اتفاق می‌افتد، جسم شخص به تعادل می‌رسد و دیگر با مصرف نکردن خمار نمی‌شود.

وقتی نیرویی از کم شروع بشود و به درجه‌ی بالا و بالاتری برسد، نقطه تحمل پیدا می‌شود.

ما در کنگره ۶۰ تحت آموزش ۱۴ وادی قرار می‌گیریم که این ۱۴ وادی هرکدام کامل‌کننده یکدیگر هستند و برای این‌که به درمان برسیم باید این آموزش‌ها را کاربردی کنیم؛ یعنی از هر یک از این وادی‌ها الهام بگیریم و راه درست را پیش بگیریم و در جهت تکامل حرکت کنیم.

بعد از وادی هشتم که یاد گرفتیم با حرکت راه نمایان می‌شود، در وادی نهم متوجه می‌شویم در هر حرکتی و در هر جایگاهی برای مواجهه با مسیر و موانع راه، باید به یک نقطه تحمل و ظرفیت لازم برسیم تا از تعادل خارج نشویم.

و اما بالا بردن نقطه تحمل به دو مسئله مهم بستگی دارد: ۱- تکرار منظم ۲- گذشت زمان

همان‌طور که می‌دانیم در مسئله درمان با روش dst مقوله نظم و گذشت یا طول زمان نقش کلیدی دارد.

در درمان به روش dst به‌مرور نقطه تحمل شخص در مصرف نکردن مواد مخدر بالا می‌رود تا کم‌کم مواد قطع می‌شود و چون بانظم مشخص و در مدت‌زمان مشخص این اتفاق می‌افتد، جسم شخص به تعادل می‌رسد و دیگر با مصرف نکردن خمار نمی‌شود.

اما بالا بردن نقطه تحمل در همسفران که به دنبال رسیدن به آرامش پا به کنگره نهادند نیز نقش اساسی دارد.

همسفر در ابتدا که وارد کنگره می‌شود آرامش را در رهایی مسافر جستجو می‌کند؛ ولی به‌مرور که تحت آموزش قرار می‌گیرد متوجه می‌شود که صدماتی که به روح و جانش واردشده کمتر از مسافر نیست و برای کسب آرامش باید خود را درمان کند و برای این درمان باید شناخت و آگاهی خود را بالا ببرد.

همسفر بدون اینکه خود متوجه باشد در معرض ضد ارزش‌هایی مثل کینه، تنفر، غیبت، قضاوت و ... قرار داشته است و نقطه تحمل خود را در مسائل منفی بالابرده است. همان‌طور که می‌دانید بالا رفتن نقطه تحمل در فرورفتن در ضد ارزش‌ها کار ساده‌ای است و راه سقوط ما را به سمت تاریکی باز می‌کند.

و اما برای رسیدن به حال خوش باید یکی‌یکی پله‌هایی که به سمت تاریکی رفته‌ایم را برگردیم و بالا بیاییم تا به نور برسیم و این صعود جز با دوری از ضد ارزش‌ها اتفاق نمی‌افتد و این کار ساده‌ای نیست. باید زمان گذاشت و به‌صورت منظم پیش رفت و به همین علت می‌گویند: اگر بخواهید به نتیجه برسید باید به‌صورت منظم در جلسات حاضر شوید. این نظم نقش بسیار مهمی دارد؛ اما نباید از موضوع طول زمان غافل شویم، عجله و بی‌صبری هم کار را خراب می‌کند. پس برای اینکه نقطه تحمل خود را بالا ببریم باید به‌صورت منظم تحت تأثیر آموزش‌ها قرار بگیریم و کم‌کم و به‌مرور توانایی خود را برای داشتن یک زندگی سالم و سرشار از آرامش بالا ببریم و به تعادل لازم برای حرکت در مسیر تکامل خود برسیم.

 

نگارنده: همسفر فاطمه لژیون یکم
ویراستاری: همسفر مرضیه لژیون یکم
ارسال: همسفر فاطمه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .