English Version
English

هرگز تكراري نمي شود؛ مشاركت هاي مكتوب؛ در باب دستور جلسه هفتگی

هرگز تكراري نمي شود؛ مشاركت هاي مكتوب؛ در باب دستور جلسه هفتگی

سلام دوستان مانا هستم یک همسفر:

روزی که کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر به دستم رسید، نگاهی به جلد آن انداختم و سپس آن را باز کردم. دیدم یکسری نقاشی داخل آن کشیده شده، گفتم این چه کتابی است؟ و اصلاً این تصاویر چه ربطی به اعتیاد و ترک آن دارد؟ ولی باز گفتم بالاخره من باید این کتاب را بخوانم. شروع به خواندن کردم.

اولش داستان بود، خوب بود، ولی هر چه جلوتر می‌رفتم هیچ‌چیز نمی‌فهمیدم تا اینکه دریکی از سی‌دی‌ها شنیدم که گفتند: نباید همۀ چیزها را الآن بفهمید، کم‌کم به حقایق پی می‌برید، پس ناامید نشوید. برای همین چندین بار خواندم تا توانستم چیزهایی از آن را بفهمم؛ اما هنوز از تصاویر هیچ‌چیز نمی‌فهمیدم. بعد که شرح تصاویر را می‌خواندم انگار تازه به هوش می‌آمدم و دوباره برمی‌گشتم و به تصویر نگاه می‌کردم، خود همین قضیه باعث شد که تا حدی از سطحی نگری های من در زندگی کاسته شود و از روی مسائل با یک نگاه گذرا عبور نکنم و کمی تفکر و اندیشه را چاشنی کارم کنم تا به درک مسائل برسم.

تصاویر کتاب همان مثلث درمان را بیان می‌کند بعضی مربوط به جسم ما و نوع حرکت ماست و بعضی مربوط به افکار و اندیشه ماست.

بیابان و سرسبزی روی جلد کتاب در کنار هم بیانگر این است که هر کس برحسب خواسته‌اش می‌تواند یکی را انتخاب کند و این برمی‌گردد به اختیاری که خداوند به ما داده است. هر دو این حالت‌ها اگرچه در طبیعت در کنار هم نیستند ولی در درون ما انسان‌ها در کنار هم قرار دارند یعنی همان خیر و شر.

پشت جلد كتاب، تصویر یک عقاب است که به ما همیشه توصیه می‌شود که با عقاب‌ها بپرید که آن‌ها شما را به بلندای آسمان می‌برند و این وضعیت ما بعد از رهایی است.

بقیه تصاویر سه دسته می‌شوند:

آن‌هایی که مسیر یخ‌بندان و سخت و حساس سفر را نشان می‌دهد و نحوه حرکت ما در طول سفر که آموزش‌ها به یاری ما می‌آیند و ما را یاری می‌کنند.

تصاویر بعدی تصاویر درخت پوسیده است که به‌مرور کاملاً از بین رفته و در کنار آن‌ها درخت‌های سالم شروع به جوانه زدن می‌کنند و در طول سفر تنومند می‌شوند؛ یعنی انسان سالم آرام‌آرام پا به حیات می‌گذارد و صفات بد را از خود دور می‌کند.

گروه آخر تصاویری است که مربوط به نبرد درون است یعنی فشارها و نیروهای شیطانی که در طول سفر به ما وارد می‌شوند مثل سیلابی ما را دربرمی گیرند تا لغزش کنیم، ولی با آموزش‌ها و به‌کارگیری فرمان عقل توانستیم از سیلاب بیرون بیاییم و نهایتاً غسل در صحرا که نشانگر از بین رفتن ناپاکی‌ها و سیاهی‌ها است.

از اصلی‌ترین کتب آموزشی کنگره این کتاب است طوری که تمام جزوات و متون از دل این کتاب نشات گرفته است.

این کتابی است که هر کس اگر صدها بار آن را بخواند برایش تکراری نیست چون هر زمان بر حسب ظرفیت و دانایی خود برداشت خاصی داشته و برایش تازگی دارد.

با احترام؛ کمک راهنما همسفر مانا

سلام دوستان آزاده هستم همسفر:

خودشناسی به‌تبع آن خداشناسی؛ یعنی رسیدن به خود و سپس رسیدن به قدرت مطلق یا خداوند، این هسته حرکتی است که گویی به دلیل چگونگی سیستم خلقت از ازل در فطرت انسان به کار گذاشته‌شده است ...(کتاب عبور از منطقه 60)

تنها چیزی که انسان دارد همان اختیار اوست یعنی اندیشمندان زیادی؛ سال‌ها بحث و کاوش کردند و بعضی به این مهم رسیدند و بعضی هنوز حقیقت این امر را درنیافته‌اند که تمامی کتب و ادیان الهی در یک‌جهت خاص و با یک هدف مشخص آمده‌اند و آن نیز شناساندن انسان به خودش می‌باشد در رساندن او به آن مکانی که ازآنجا انشعاب یافته  است.

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر شامل تجربیاتی است که پس از 17 سال اعتیاد مستمر به مواد مخدر؛ اکنون از گذرگاه انسان خسته از تاریکی اعتیاد و البته خواهان رهایی؛ ما را به خودشناسی می‌رساند؛ این کتاب می‌خواهد بگوید حتی از عمق تاریکی نیز می‌توان به خودشناسی رسید. چه‌بسا بهترین راه خودشناسی نیز همین است که انسان انتخاب‌گر خوبی باشد و با قدرت اختیار خود بخواهد که بماند یا به‌سوی نور برگردد.

نویسنده کتاب آقای مهندس دژاکام در یک نوشته مستند، خاطرات، واقعیات و مطالبی را بیان می‌کنند که هر بیمار اعتیاد رنج‌کشیده‌ای از هر مرام و مسلکی با تمام وجود با آن، هم ذات پنداری می‌کند و علت موفقیت آن هم این است که برخلاف سایر کتاب‌ها و مقالات و مطالب، را یک انگل و بار اضافی نمی‌داند بلکه از زبان کسی نوشته‌شده که اتفاقاً ازنظر جایگاه و شأن اجتماعی در حد بسیار قابل قبولی است و این نشانگر این مطلب است که اعتیاد، جنس، مقام و تحصیلات نمی‌شناسد. با روش الگویی که در کتاب مطرح‌شده  هر شخص در هر جایگاه و توانایی می‌تواند الگوی مخصوص به خود را به کار دربیاورد. در این کتاب از تصاویر به‌خوبی برای بیان مطالب استفاده‌شده و همه‌چیز را بدیهی‌تر و شفاف‌تر به تصویر می‌کشد و اساتید در قالب کلمات چنان پاسخگوی پرسش‌ها هستند که هر فردی می‌تواند جواب مجهولات خود را با چند بار خواندن به دست بیاورد.

در پایان کتاب آقای مهندس می‌گویند: ما معتقدیم با برنامه‌ریزی مناسب، سیستم‌ها به عملکرد اولیه خود، بسیار نزدیک می‌شوند  و اکنون این موضوع  با ارائه صدها سند بدون نقص حقانیت خود را به اثبات رسانیده است.

 

با احترام؛ کمک راهنما همسفر آزاده
نمايندگي همسفران شيخ بهايي

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .