English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ ویژه همسفران نمایندگی حر

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ ویژه همسفران نمایندگی حر

نهمین جلسه، از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60 نمایندگی حر با نگهبانی همسفر اعظم، دبیری  همسفر منصوره و استادی همسفر سمیرا با دستور جلسه وادی هشتم  روز دوشنبه مورخ 97/01/27 رأس ساعت 15:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می کنم که توفیق این را داشتم تا در این جایگاه قرار بگیرم. زمانی که خانم نگهبان از من خواستند در این جایگاه باشم اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که چرا من باید وادی هشتم را در جایگاه استادی بنشینم. این چرا ها می تواند خیلی کمک کند و راه را به ما نشان بدهد وقتی شروع به مطالعه وادی هشتم کردم، زمانی که به بخش پیمان رسیدم احساس کردم همین است. چرا که من دو سال ذهنم درگیر این بخش بود. وقتی در این بخش مطالعه می کنم اگر دو سال بیش مطالعه می کردم، حس لذّت و بازدارنده و ترس داشتم. ولی خدا را شکر قبل از سال 97 این حس را نداشتم و از خداوند خواستم تا توفیق این را بدهد تا بتوانم بخش پیمان را عملی کنم.

یک بخش کوتاه از آنرا می خواهم بگویم، کسانی که می خواهند پیمان ببندند این را باید در نظر بگیرند که بعد از پیمان همه چیز خوب پیش برود. اگر سخنان استاد امین را مطالعه کرده باشید می گوید: زمان بستن پیمان باید فرد پتانسیل آنرا داشته باشد و بتواند بار مسئولیتش را بالا ببرد و بیشتر تلاش کند و مشکلاتش را حل کند و یک روحیه مبارزه طلب برای مشکلاتش داشته باشد و اگر این دو را با هم داشته باشد می تواند موفق باشد. من چون خیلی پیگیر این بخش بودم و از کسانی که پیمان بسته بودند مشاوره می گرفتم اکثراً شاکی بودند، به خاطر همین می گویم قبل از این که وادی هشتم را اجرا کنید، کمی اطّلاعات خود را در مورد این وادی بالا ببریم تا بعد از آن اتفاق بدی نیفتد تا ناشکری نکنیم. وقتی پیمان بستیم شکر گزار خداوند باشیم چون خداوند توفیق این را به هر کسی نمی دهد و من بعد از دو سال هیچ ترسی نسبت به این وادی ندارم و وقتی می خوانم لذّت هم می برم. وادی ها همانند نت های موسیقی می باشند و به صورت متوالی پشت سر هم می آیند و صدای زیبایی را ایجاد می کنند. زمانی که وارد وادی هشتم هستیم ناخود آگاه به وادی نهم می رسیم، در زندگی مان هم به این صورت است اگر من می خواهم زندگی خوبی داشته باشم باید در زندگی از چند بعد تلاش کنم و آن را قوی کنم. از بعد اقتصادی و عاطفی و پوشاک و خوراک و جهان بینی، این ها باعث می شود من یک زندگی خوبی داشته باشم. این چهارده وادی لازمه ی یکدیگر است. در جمله اول وادی می گوید، امواج چون گردباد بر زمین فرود می آید و آن چه برداشتنی باشد به امانت می برد و این جز فرمان حاصل نمی گردد. امواج یعنی چه؟ در صور آشکار می شود باد و در صور پنهان فرامین الهی می شود.

وقتی امواج می آید یعنی همان طوفان و باد می آید و با خودش ذراتی که بارور هستند، چند کیلومتر آن طرف تر و به اذن خداوند می برد. بعد باران و باد می آید و باعث می شود که دانه رشد کند و این نشان دهنده ی حرکت دانه است. یک دانه هم تلاش می کند و حرکت می کند پس به این نتیجه می رسیم رکود بر هیچ موجودی جایز نیست و باید حرکت کنیم. حرکتی که کنگره می گوید. مثل این می ماند که یک چیزی را دوست دارم  و می خواهم و تمام تلاش خود را بابت آن چیزی که می خواهم می گذارم. در کنگره باید سه اصل را در نظر داشته باشیم 1) خواسته ات را کاملا مشخص کنید 2) تمام تمرکزت روی خواسته ات باشد 3)در مسیر، چندین راه وجود دارد که باید تشخیص بدهیم کدام راه درست و کدام بیراهه است و حس کردن هدف خیلی مهم است. سعی کنید هدفتان را دنبال کنید. برای سفر اولی ها اولویت رهایی است و برای سفر دومی ها می تواند هر خواسته ای داشته باشند فقط باید ریز بشوند. کسی که در کنگره است باید کنگره ای رفتار کند، یعنی سر ساعت در جلسه حضور داشته باشد، مشارکت و اعلام سفر کند، که لازمه ی یک سفر خوب است. در رابطه با مشارکت باید بگویم کسانی که مشارکت می کنند باید با تفکّر باشد و خاطرات تعریف نکنند و برای مشارکت پنج دقیقه ای حداقل یک ساعت مطالعه داشته باشند و بار آموزشی داشته باشد. حضرت علی می فرماید: ارزش هر کس به اندازه ی قدر و همت او است و تلاشی که می کنید، این موضوع را در نظر داشته باشید. استاد سردار می گوید: ما به آن هایی که می آیند یاری نمی رسانیم به کسانی یاری می رسانیم که خواهان یاری هستند.

 

 

تهیه گزارش: پروانه همسفر حسین ( لژیون چهارم )
تایپ: لیلا همسفر رضا ( لژیون ششم ) 
تصویرگر: زهرا همسفر مهدی ( لژیون چهارم )
مرزبان کشیک: همسفر فاطمه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .