English Version
English

راهنما؛ شمعِ روشن در مسیر تاریک

راهنما؛ شمعِ روشن در مسیر تاریک

«الحمد الله رب العالمین»

سخنان ماندگار آقای مهندس دژاکام عزیز: «راهنما؛ کسی است که راه را نمایان می‌کند و نشان می‌دهد؛ شما می‌خواهید بروید به کوه اورست، یکی از اهالی کوه اورست که ممکن است، سواد هم نداشته باشد راه را به شما نشان می‌دهد؛ بزرگترین اساتید دانشگاه واشنگتن و دکترای جغرافیا، وقتی به کوه اورست می‌روند، باید هر چه راهنما می‌گوید، باید بگوید «چشم» و از دستورات او تبعیت کنند، چون او به راه آشنا است و اگر حرف او را گوش نکنند، ممکن است منجر به مرگ آنها شود! پس راهنما، کسی است که راه را نمایان می‌کند و نشان می‌دهد؛ پس راهنما در کنگره پزشک نیست، درمانگر نیست و مشاور نیست.»

سلام دوستان اکرم هستم همسفر مهدی
در ابتدا هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره۶۰،  جناب مهندس دژاکام و سپس تمامی راهنمایان کنگره، بویژه راهنمایان شعبه شفا تبریک عرض می‌نمایم.
«کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که در آن مصرف کنندگان خواستار رهایی به درمان کامل می‌رسند و شخصی که از مصرف مواد خود خسته شده است و به دنبال راهی برای درمان باشد، این مکان جایگاهی است که به او کمک می‌شود؛ این کمک توسطِ فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد مصرف کننده مواد مخدر می‌باشد و در قسمت همسفران توسط فردی که سابقه حضور یک فرد مصرف کننده را در خانواده دارد این مهم، انجام می‌پذیرد.»

یک فرد در کنگره برای رسیدن به جایگاه راهنمایی باید از فیلترهای زیادی عبور کند؛ بعد از پایان سفر اول با شرکت در آزمون راهنمایی و بعد از قبول شدن در آزمون با گرفتن تاییدیه از ایجنت و مرزبانان با دستور جناب مهندس، شال راهنمایی را به گردن می‌اندازد.
مهمترین و بزرگترین سِلاح راهنمایان کنگره، سِلاح عشق و ایمان است که با نیروی عقل مزین می‌شود و چراغ راه کسانی می‌گردد که در راه مانده‌اند و مسیری برای درمان نمی‌یابند! بعد از ورود به کنگره رهجو دست در دست راهنما می‌گذارد و راهنما همچون شمع و چراغی روشن، مسیر تاریک پیش رو را برای آن‌ها روشن می‌کند تا هر کس که خواسته تغییر دارد از جهان تاریکی‌ها خارج و وارد دنیای نور و روشنایی گردد...

راهنمایان بدون چشم داشت و بدون این‌که توقعی داشته باشند، ساعت‌های متوالی از وقت انرژی و زمان خود می‌گذرند تا حس خوشِ رهایی و آزادی از بند ضدِارزش‌ها را به رهجو بچشاند، چرا که راهنما خوب می‌داند که اگر این در راه ماندگان راه را پیدا کنند، تبدیل به بهترین انسان‌ها می‌شوند.

مبنای آموزش‌ها در کنگره فقط به جهت رهایی از دام افیون و مواد مخدر نیست؛ بلکه اهدافی چون دوری از ضدارزش‌هایی که انسان بودن را به مخاطره می‌اندازد! نیز دنبال می‌شود؛ بنابراین برای رسیدن به این اهداف آموزش‌های زیادی به افراد می‌دهند:
یکی از این آموزش‌ها که در کنگره اهمیت زیادی برای آن قائل هستند؛ مسئله سپاسگزاری و قدردانی از کسانی است که به فرد خدمت می‌کنند؛ همه خدمتگزاران در کنگره بدون هیچ چشم داشتی پا در این مسیر پرمخاطره گذاشته‌اند و از هیچ کس توقع تشکر کردن و قدردانی ندارند؛ ولی طبق آموزه‌های دین اسلام و همین‌طور آموزش‌های کنگره ما نباید «لکنود» باشیم و نباید فراموش کنیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم‌؟ پس قدردانی کردن در جشن راهنما بر همه ما رهجویان از واجبات است، قدردانی از کسی که از وقت، انرژی و خوشی‌های خود می‌گذرد تا من و خانواده‌ام در آرامش باشیم.
در پایان از راهنمای عزیزم خانم هما که بهترین آموزش‌ها را در اختیار من گذاشته و از راهنمای مسافرم آقای فرهاد تشکر می‌کنم و امیدوارم بهترین‌های خداوند برای آنها رقم بخورد.

سپاس از برداشت زیبا و آموزنده راهنما همسفر اکرم عزیز (لژیون یازدهم) و همراهی شما دوستانِ جمع محبت

---------------------

نویسنده و تایپ: راهنما همسفر اکرم (لژیون یازدهم)

ویراستار: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .