English Version
English

وفای به عهد، زیربنای تمام ساختارها

وفای به عهد، زیربنای تمام ساختارها

ششمین جلسه از دوره چهارم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی راهنما تازه واردین همسفر مرضیه و نگهبانی دنور همسفر راحله و دبیری دنور همسفر سمیرا با دستورجلسه « قول و قرار، وفای به عهد » در روز دوشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.   

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه؛ وفای به عهد، قبول انجام کار در زمان معین را وفای به عهد می‌گوییم.
این معنی لغوی آن است، عهد یعنی پیمان و قراردادی که بین دو نفر برقرار می‌شود. وفای به‌عهد یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع‌های زندگی امروز است که بدون آن هم زندگی سخت است و هم غیر ممکن. یکی از خصلت‌های هر انسانی وفای به عهد است که مرد و زن هم ندارد باید به حرفی که می‌زنیم و وعده‌ای که می‌دهیم، بتوانیم آن را انجام دهیم. وفای به عهد و قول و قرار به تعهدات، به عمل‌کردن برمی‌گردد به عالم ذر، به عالمی که ما حتی ذره هم نبودیم ما قبل از به دنیا آمدن با خداوند پیمان بسته بودیم که خداوند به ما گفت: آیا مرا به پروردگاری خودت قبول داری؟ که همه گفتیم قالو بلیٰ و پا به زمین گذاشتیم که در قیامت توحید و یگانگی خداوند را انکار نکنیم که این یک قول و قرار فطری است بین انسان‌هایی که به زمین می‌آیند موجود است و استثنایی ندارد و غیر قابل انکار است؛ چرا که این یک مرحله از خلقت است.

وفای به عهد آن‌قدر مهم است که تمام پیامبران و بزرگان ما و حتی کتاب‌های آسمانی و دینی به ما توصیه کرده و یکی از پنج گناهان کبیره است که انسان نباید انجام دهد. حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌فرمایند؛ با دشمنان هم اگر پیمان بستید به آن وفا کنید؛ چون چیزی معتبرتر از وفای به عهد نیست. اولین عهد و پیمان بین خالق و مخلوق بوده که ما یک عهدی بستیم با خداوند متعال که ما را به یک منبع آرامش دهنده‌ای وصل می‌کند قادر مطلق یکی از وفاکننده‌ها به عهد و پیمان است، آن‌چه که گفته انجام داده.

ازدواج خود یک پیمان است، مالک و مستأجر پیمان است ،خالق و مخلوق همه یک پیمان است؛ ولی وفای عهد در خانواده به نظر من از همه چیز مهم‌تر است، این عهد و پیمانی که عرض کردم بعد به‌وجود می‌آید؛ ولی عهد و پیمانی که در خانواده است و زیر بنایی است که باید بدون عیب و نقص ساخته شود و بیشترین ضربه را بچه‌ها می‌بینند و از خانواده همه چیز را یاد می‌گیرند. ما باید به قولی که به فرزندان‌مان می‌دهیم وفا کنیم، خانواده‌هایی هستند که بزرگ‌ترها به قولی که می‌دهند وفا نمی‌کنند وفای به عهد بلد نیستند انجام نمی‌دهند. در کنگره به این آداب خوب و پسندیده تأکید شده است و لژیون سردار و امور مالی هم یکی از این قول و قرارهایی است که ما باید به آن عمل کنیم. در جایی گفته شده که پول خوشبختی نمی‌آورد؛ ولی نداشتنش بدبختی می‌آورد، مطمئناً ممکن است با پول احساس خوشبختی نکنیم؛ ولی بدون پول امکان بدبختی است و این‌که در گوش ما خوانده شد پول مهم نیست، معنویات مهم است، خود جناب آقای مهندس همیشه می‌فرمایند: من پولدارها را دوست دارم پول چیز با ارزشی است پول برکت است و ما باید قدردان باشیم؛ چون ممکن است ما اگر پول نداشته باشیم به وعده‌هایی که داده‌ایم نتوانیم عمل کنیم و به مشکل برخورد کنیم. راحتی، آسایش، دست دیگران را گرفتن، احسان کردن همه نیاز به پول دارد با پول ساخته می‌شوند حتی برای مرگ هم نیاز به پول است.
چند نکته مهم را خدمت شما عرض می‌کنم؛ برای پول فرکانس بفرستید پول را دوست داشته باشید پول خود برکت است و شکرگذار داشته‌های خود باشیم؛ چرا که شکرگذار بودن باعث می‌شود که نعمت‌های بیشتری به سمت ما بیاید و اگر چیزی از ما کم شده برای این است که ناسپاسی کرده‌ایم. قدردان آن نعمت نبوده‌ایم. سپاس‌گزاری کاری بسیار زیباست که هم باعث آرامش است و هم چیزهایی که می‌خواهیم چندین برابر خداوند به ما می‌دهد و در لژیون سردار این آموزش به ما داده شد که با پول‌هایمان بتوانیم به راحتی ببخشیم و بگیریم دست کسانی که نیازمند هستند و همه عزیزان که در لژیون سردار هستند می‌دانند که لژیون سردار چقدر با برکت است و باز گشت زیبایی دارد در لحظه‌ای که فکرش را نمی‌کنید خداوند دست ما را می‌گیرد.

همین عاقلانند اهل وفا به عهدی که بستند با کبریا 🌼
چو بستند پیمان، دگر نشکنند عمل بر فرامین پیمان کنند 🌼

تایپ: همسفر مریم(لژیون ششم)
تنظیم و ارسال: همسفر سمیرا  (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .