English Version
English

هر کدام از موجودات، نقشی در هستی دارند.

هر کدام از موجودات، نقشی در هستی دارند.

جلسه هشتم از دوره چهل و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی البرز (کرج)؛ با استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر رضا، با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن روی من" در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان، علی هستم یک مسافر؛ از نگهبان جلسه سپاسگزارم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار نمود تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.

پیشاپیش هفته راهنما را به راهنمایان عزیز تبریک و خداقوت می گویم و از راهنمای خوبم، آقا مهدی که به من فرصت دادند تا این جایگاه را تجربه کنم تشکر می‌کنم.

دستور جلسه، وادی دوم است که می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد. هیچکدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

در بخش اول که نوشته شده، هیچ مخلوقی به جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، گاهی اوقات برای خود من نیز این سوال در رابطه با برخی موجودات پیش می‌آمد، من هم فواید مگس در این حیات را با جستجو در گوگل خواندم و با مقالات و مطالعاتی رو به رو شدم که برای من حیرت‌ آور بود.

حال به یک مورد اشاره می‌کنم که شنیدنش خالی از لطف نیست: در تهران مرکزی به نام مرکز درمانی لارو افتتاح شده که در آن با لارو یا همان نوزاد کرمی شکل مگس عفونی‌ترین بیماری‌ها یا عفونت‌های شیمیایی شدید که هیچ آنتی بیوتیکی روی آن اثر نمی‌گذارد را توسط لارو درمان می‌کنند.

یا در جای دیگر نوشته بودند که؛ اگر پشه را از چرخه‌ی هستی خارج کنیم، حدوداً زندگی ۳۵۰۰ گونه جانوری در معرض انقراض قرار خواهد گرفت.

پس ما متوجه شدیم که هر کدام از موجودات، در هستی دارای نقشی هستند؛ حال سوال این است که انسانی که اشرف مخلوقات است چه طور می‌تواند در هستی نقشی نداشته باشد؟!

ما به واسطه مصرف مواد راه و جهت را سال‌ها گم کرده بودیم، آموزش‌های کنگره آدرس درست ما را به خود ما نشان می‌دهد و نقش اصلی ما را مشخص می‌کند.

لذا من برای تمام اعضای کنگره آرزو دارم که هر شخص، نقش اصلی خود در زندگی را پیدا کند و به هدف اصلی زندگی دست پیدا کنند. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه‌ شما ممنونم.

تایپ متن: مسافر مهرشاد و مسافر کیان

عکس: مرزبان خبری مسافر هادی

تنظیم و بارگذاری: مسافر مهدی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .