English Version
English

خلاصه سی دی اشراق

خلاصه سی دی اشراق

ما انسان‌ها در کجا قرار داریم؟ مهمترین مسئله‌ای که در رأس یک زندگی قرار دارد؛ خلق وخو است. انسان‌هایی که اخلاق نامناسب دارند در رنج و عذاب هستند، مانند حوضی که آب کثیف دارد؛ این‌ها انسان‌های خودبین و دارای منیت هستند.

 افرادی که دارای اخلاق نیکو هستند، برخورد ملایم دارند، و این احتیاج به یک دیپلماسی دارد. برای این کار باید انسان‌ها را دوست داشته باشد و نیازمند دانایی و آگاهی و شناخت است. 

کسی که دارای حوضی پر از لجن است، اگر دروغگو باشد بیشتر دچار آلودگی و لجن می‌شود، چون دروغگویی مادر تمام جنایت‌ها و بدی‌ها و زشتی‌ها است. تمام صفات بد، انسان‌ها را تبدیل به یک حوض پر از لجن و آب‌های تیره می‌کند.

ما در هر مقامی که در کنگره هستیم، مهم‌ترین خصوصیت ما باید "خلق نیکو" باشد. تمام رفتارهای ما کاملاً دیده می‌شود، باید سعی کنید که خلق خوبی داشته باشید. باهرکسی به طریقه درست صحبت کنیم، اگر می‌خواهیم به آرامش برسیم، باید این حوضی که داریم روان و تمیز باشد. 

تمام صفات ناپسند در واقع خودِ ما را خراب می‌کند، ما همیشه دنبال حقیقت وحق هستیم. همه ما طبق "فرمان الهی" حرکت می‌کنیم باید در صراط مستقیم باشیم و برای دیگران خوبی بخواهیم. خداوند مسیر مستقیم را مشخص می‌کند، کسی نمی‌تواند بگوید مسیر زندگی مشخص نیست، راه درمان اعتیاد نامشخص است؛ ولی راه درست زندگی کردن مشخص است، هر کسی درست بوده و راستی بوده، نامش نیک و جاودان است. 

آن چیزی که ناحق است و عملکردش غلط باشد، به راه شیطانی و نیروهای منفی پیوند می‌خورد، اگر رفتار زننده‌ای با دیگران داشته باشیم، آرام آرام با نیروهای شیطانی پیوند می‌خوریم.

"نیروهای الهی" مانند حوضی با آب زلال و شفاف است، باید آرامش داشته باشند، وقتی با آنها روبرو می‌شوی، از آنها انرژی بگیری و از وجود آنها لذت ببری. همه این‌ها به رفتار و کردار ما ارتباط دارد، کسی که خوی ناپسند دارد، در زمرهٔ کسانی می‌شود که راهش را گم می‌کند و از مسیرش خارج می‌شود و به مقصد نمی‌رسد.

تمام اعضای کنگره ۶۰ در مسیر درست هستند وبه بندگانی که می خواهند دراین مسیر به نتیجه برسند، آنها را راهنمایی می‌کنند. همه چیز در این مسیر از ذات پاک خداوند است؛ در این مسیر از وقتشان، از مالشان، از انرژی شان می‌گذرند و هیچ کوتاهی نمی‌کنند، چون درک کردند و فهمیده‌اند که سیستم چگونه کار می‌کند.

" تا از خود نگذری، به خود نرسی" موقعی که مرگ فرا برسد، هیچ چیزی از ما کاسته نمی‌شود، در این هنگام صفات زشت با ما پابرجا است و همچنین صفات خوب هم با ما می‌ماند.

اگر شخصی معتاد باشد؛ بعد از مرگ، اعتیاد همراه شخص می‌ماند، چیزی نیست که ما را عوض کند و تغییر ایجاد کند. با مرگ تغییر فیزیکی ایجاد می‌شود، ولی چیزی از دست نمی‌دهیم و آنچه هستیم همان است. تمام کارهایی که انسان با جسم فیزیکی‌اش انجام می‌دهد، نهایت بردباری و صبر انسان است، یعنی خلق و خلق نیکو و اخلاق پسندیده و برخورد خوب با مردم می‌باشد. "اللهُ سِریعُ الحِساب" اعمالی که انجام می‌دهیم پاسخگوی اعمالمان هستیم، خداوند یعنی چه؟ سیستم؛ همان سیستمی که اگر جو بکاری، جو برداشت میکنی. هرچیزی بر مبنای ضدش شناخته می‌شود.

راستی در مقابل دروغ، نور در مقابل تاریکی، یعنی جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، هم قطب مثبت دارد و هم قطب منفی، امکان ندارد که به کل قطب منفی را از بین برد؛ اگر این کار انجام شود زندگی معنایی ندارد. باتری دو قطب مثبت و منفی دارد، اگر منفی نباشد اصلاً جریانی اتفاق نمی‌افتد. 

غم و شادی، اندوه و صداقت، همه با هم ترکیب است و برای آزمودن انسان است تا انسان به یک نقطه‌ای برسد، که درستی و پاکی و راستی را انتخاب کند. 

غم بزرگ، انسان را می‌تواند به دو درجه بالا یا پایین‌ترِ مقام خاص الهی سوق دهد، یعنی می‌تواند هم به نابودی و هم به رستگاری بکشاند. گنج در درون ویرانه است، هیچ وقت گنج را در باغ و سبزه نمی‌توانی پیدا کنی، پس در تاریکی است که انسان به کشفیات می‌رسد.

به خواست خداوند است که هر کسی یک جوری مورد آزمایش قرار بگیرد. درغم بزرگ باید صبر کرد و از تفکرات منفی فاصله گرفت. زمان خیلی سریع می‌گذرد و دوامی ندارد، مانند شبنم روی یک گل؛ با طلوع آفتاب، شبنم از بین می‌رود، زندگی به این گونه است. آنچنان سریع می‌گذرد که در باور کسی نمی‌گنجد، پس باید قدر بدانیم. زندگی ما بر مبنای خواست ما و تقدیر الهی است، ولی ما با تقدیر کاری نداریم، چون اگر با تقدیر کار داشته باشیم، تبدیل به آدم‌های خرافاتی می‌شویم، اگر ما حرکت کنیم، تقدیر خودش کارِ خودش را می‌کند. سعی کنید در خصوصِ خصوصیاتی که دارید، در زندگی تجربه کسب کنید.

نیروهای خفته درونمان همیشه فرشتگان سفید جامه نیستند، ممکن است شیاطین سیاه جامه باشند؛ نیروهایی که خفته هستند، هم درجهت مثبت می‌باشد و هم در جهت منفی؛ بعضی از این نیروها مثل اژدهایی است که خوابیده و یخ زده، ولی وقتی بیدارش کنی ایجاد مشکلات و بحران‌های زیادی می‌کند. برای اینکه این نیروهای منفی را دور کنید، شرط آن پرهیزکاری وپرداختن به ارزشهاست.

تایپ متن: مرزبان خبری مسافر هادی

ویرایش و بارگذاری: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .