English Version
English

روان سالم و متعادل در گرو جسمی سالم

روان سالم و متعادل در گرو جسمی سالم

در این مقاله نگارنده سعی بر این دارد تا در باب روش صحیح تغذیه و نگاه کنگره60 به موضوع مهم تغذیه و حفظ تعادل جسمی سخن بگوید. با چنین مطلعی در این نوشتار انسان باید به کلمات و مفاهیم عمیق و درعین‌حال کاربردی همچون: تعادل، کنترل نفس، حفظ تعادل جسمی و روانی تفکری عمیق داشته باشد. شاید در ابتدا برای اشخاصی که اطلاعات درستی از ساختمان جسم و روان انسان‌ها ندارند این مفاهیم  بی‌ربط به اصل بحث به نظر بیاید اما در کنگره60 تمامی این مفاهیم و ربط آن‌ها با یکدیگر به‌طور دقیق توضیح داده می‌شود و ما درمی‌یابیم که یک شخص اگر بخواهد به تعادل جسمی برسد باید زبان بدن انسان را بشناسد و بداند که انواع غذاها، ترکیب و ترتیب مصرف آن‌ها چقدر می‌تواند در حفظ اندام و سلامتی جسم تأثیر بگذارد؛ حال اینکه یک شخص در کنار آن باید با اصلاح جهان‌بینی خود بتواند بر نفس خود غلبه کند تا بتواند نظم و میزان مصرف خود را کنترل نماید. در کنگره60 و در لژیون جونز تمامی این مسیرها تعیین شده و مسافران عزیز می‌توانند با حضور در این لژیون تحت آموزش و هدایت قرار گیرند تا بتوانند اصول زندگی منظم و تغذیه حرفه‌ای را بیاموزند.

باید به موضوع تغذیه مناسب و اصول صحیح آن‌که در قالب لژیون جونز به رهجویان آموزش داده می‌شود به‌عنوان بخشی از مسیر درمان نگاه کرد. همان‌گونه که ما در کنگره60 می‌آموزیم که مثلث درمان از سه بخش جسم، روان و جهان‌بینی تشکیل گردیده است، بی‌شک جسم یک فرد مصرف‌کننده علاوه بر آسیب در اثر مصرف مواد مخدر، به دلیل خروج انسان از تعادل آسیب‌های فراوانی دیده است. آسیب‌هایی که در اثر تغذیه و خواب بی‌نظم و بی‌کیفیت به جسم وارد می‌شود قطعاً تخریب‌های جدی و عمیقی بر جسم ما گذاشته است که قطعاً نیاز به  بازنگری و جبران خسارت اساسی دارد. چنان‌که در مثلث درمان آمده که بدون درمان جسم، درمان قابل‌دسترس نیست. مسئله جسم از این لحاظ اهمیت بیشتری می‌یابد که پی می‌بریم ترمیم و درمان ضلع دیگری از این مثلث بستگی به درمان جسم دارد. برای رسیدن به یک روان سالم و متعادل قطعاً باید جسمی سالم داشته باشیم.

آسیب‌هایی که به شبکه عصبی یک فرد مصرف‌کننده واردشده بسیار جدی و عمیق است که برای درمان آن علاوه بر تغییر نگرش و جهان‌بینی، فرد به یک تغذیه مناسب و رساندن مواد مغذی به سلول‌ها از طریق تغذیه کامل و درست نیاز دارد. وقتی این مفاهیم را درک می‌کنیم به این موضوع پی می‌بریم که کنگره60 چه نگاه ژرف و دقیقی به مسئله درمان دارد و چقدر دقیق و به‌هم‌پیوسته نقشه راه و راه درمان را در اختیار ما قرار می‌دهد.

در انتها باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که حفظ نظم خواب و تغذیه علاوه بر کمک به جسم ما در مسیر تزکیه نفس نیز به مسافران عزیز کمک می‌کند و این سه ضلع در مثلث درمان درکنارهم هم‌افزایی شگرفی دارند. قطعاً رشد و  توسعه هرکدام از اضلاع، پتانسیلی بزرگ می‌تواند باشد برای رشد ضلعی دیگر و یک مسافر با تمرکز بر روی هر سه مقوله می‌تواند به امید پروردگار بزرگ به درمان و در ادامه به تعادل برسد. به امید توفیق و کامیابی برای همه مسافران و هم‌سفران در کنگره60.

نگارنده مقاله: مسافر رضا لژیون یکم
تایپ و تنظیم : مسافر رضا لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .