English Version
English

غذای ما دوای ما

غذای ما دوای ما


دستور جلسه تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰ در سال 1403 برای اولین بار در لیست دستور جلسات قرار گرفته است و برداشت بنده از سی‌دی‌های آقای مهندس دژاکام و همچنین تجربیات خودم به این صورت است که بعد از رهایی از مصرف مواد در سال 98 به مرور زمان دچار اضافه‌وزن شدم. چراکه از بزرگ‌ترین لذت دنیا محروم بودم و آن‌هم لذت چشایی بود؛ اما پس از درمان مصرف مواد و نیکوتین به روش DST و با بازگشت دوباره حس چشایی، یکی از بهترین لذت‌های زندگی را تجربه نمودم. لذت‌بخش بودن طعم غذاها، به مرور باعث اضافه‌وزن شدید من شد. همان‌طور که آقای مهندس اشاره می‌کنند؛ به دلیل اینکه مقوله اضافه‌وزن و چاقی، به ندرت و تدریجی به وجود می‌آید، هرگز آن را احساس نمی‌کنیم، اما زمانی که وزن رو به کاهش می‌رود، احساس سبکی داریم و آنگاه متوجه می‌شویم بسیار ساده‌تر از گذشته می‌توانیم به کارهای روزانه خود بپردازیم و زندگی آسان‌تری را تجربه نماییم.

چنین اتفاقی برای شخص خودم به وجود آمد. برای مثال وزن ایده‌آل من ۷۳ کیلوگرم با قد ۱۷۳ سانتی‌متر باید باشد ولی بعد از درمان به وزن ۱۰۱ کیلوگرم افزایش یافتم. همان‌طور که آقای مهندس در سی‌دی اضافه‌وزن می‌فرمایند؛ اشخاصی که اضافه‌وزن دارند گویی چند گونی برنج با خودشان همراه دارند، چنین مقوله‌ای را بنده کاملاً لمس نمودم. در ورزش و فعالیت روزانه دچار مشکلات عدیده‌ای بودم. برای بالا رفتن از پله‌ها و یا پیاده‌روی، دچار تنگی نفس می‌شدم. آقای مهندس در سی‌دی‌های ساختمان جسم، بدن انسان را به ساختمان تشبیه می‌کنند و در این راستا سه مؤلفه را بیان می‌کنند؛ غذای مناسب، زمان مناسب و اندازه مناسب. میوه نباید در ساعت‌های پایانی شب مصرف شود. این روش بسیار اشتباه است که به جای خوردن غذا از میوه‌‌ها در شب و جایگزین وعده شام استفاده نماییم.

همان‌طور که آقای مهندس در سی‌دی‌های ساختمان جسم بیان می‌کنند؛ بدن انسان به یکسری مصالح نیاز دارد پس باید بدانیم چه ترکیباتی را با همدیگر، چه غذاهایی را با فاصله از یکدیگر صرف کنیم تا بدن ما، مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، منیزیم و غیره که از عناصر مهم می‌باشد را جذب نماید. با برداشت از سی‌دی‌های ساختمان جسم، دریافتم که باید از بدنمان به بهترین شکل ممکن مراقبت کنیم. باید بهترین تغذیه، بهترین ساعت برای صرف غذا و همچنین بهترین زمان را برای خوابیدن و استراحت جسم در نظر بگیریم؛ مانند متد DST سه وعده در روز را به خوردن غذا اختصاص دهیم تا بتوانیم بیشترین بهره‌برداری از جسم خود را داشته باشیم. در سی‌دی‌های اضافه‌وزن و ساختمان جسم اشاره‌شده؛ میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات و گوشت سفید و قرمز از منابع اصلی ویتامین‌ها می‌باشند.

پتاسیم نیز یکی از مؤلفه‌های اصلی است که کنگره ۶۰ بسیار به این مقوله تأکید دارد. چراکه باعث درمان بسیاری از امراض شده و روند پیری را کاهش می‌دهد. یکی از عواملی که بعد رژیم‌های غذایی باعث  افتادگی پوست می‌شود؛ فقر پتاسیم در بدن است. فقر پتاسیم در کنگره با وجود D.SAP کاملاً رفع شده است. وزن بنده با ورود به لژیون جونز ۹۹ کیلوگرم بود که امروز موفق به کاهش وزن به ۸۱ کیلوگرم شدم و این امر صرفاً با استفاده از شیوه و متد جونز در کنگره 60 محقق می‌شود. قبل از اینکه از این متد استفاده کنم همیشه به دنبال راهی بودم که لاغر شوم. با ورزش و رژیم‌های سخت و نخوردن غذا، قصد داشتم شکم خود را لاغر کنم چون چربی‌های اضافه صرفاً در قسمت پهلو و شکم قابل رؤیت‌اند اما نمی‌دانستم چربی فقط دور شکم تجمع نمی‌کند بلکه در کل بدن پراکنده می‌شود و کاهش وزن باید در کل بدن صورت گیرد.

در لژیون جونز  و در سی‌دی تغذیه سالم، آقای مهندس می‌گویند؛ لاغری در کل بدن صورت می‌گیرد اما در بعضی اعضاء قابل مشاهده و بسیاری از نقاط غیرقابل رؤیت است؛ بنابراین باید کل قسمت‌های بدن به صورت یکنواخت لاغر شود. مسئله دیگر که آقای مهندس در سی‌دی اضافه‌وزن بیان می‌نمایند؛ استفاده از ترازوی دیجیتال می‌باشد و اینکه باید هر روز توسط ترازو وزن خود را محاسبه نمایم که چه مقدار کاهش و یا افزایش داشته‌ایم. ترازو به عنوان یک راهنما عمل می‌کند زیرا در صورت افزایش وزن، متوجه دلیل آن می‌شویم که مصرف چه موادی موجب بالا رفتن وزن می‌شود و یا در صورت کاهش وزن، انجام کدام حرکات ورزشی، سبب پایین آمدن وزن می‌شود. به این شیوه ترازو ما را راهنمایی می‌کنند.

نکته آخر؛ استفاده از غذاهای سالم است که این امر بسیار مهم است. مواد غذایی بسته‌بندی شده و یا کنسرو را از سبد غذایی‌مان باید حذف نماییم. به جای استفاده از شیر پاکتی با تاریخ مصرف طولانی مدت، از شیرهای محلی استفاده کنیم و به جای کنسرو ماهی از ماهی تازه استفاده نماییم. میوه و سبزی‌ها تازه را در سبد غذایی خود قرار دهیم. در حد امکان از فریزر کردن مواد غذایی امتناع کنیم. چراکه در فریزر مواد خوراکی فاسد و هیچ‌گونه ارزش غذای نخواهند داشت.

منابع مورد استفاده در تهیه این مقاله: سی‌دی‌های اضافه‌وزن، ساختمان جسم و تغذیه 401
با احترام: راهنما ارسلان مسافر جونز

تایپ و عکس: مسافر رضا لژیون سوم
ویرایش و ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .