English Version
English

غذای من، دوای من

غذای من، دوای من

جسم انسان‌ مانند اتم است و ساختمان بسیار بزرگ و پیچیده‌ای دارد که حتی به تصور ما هم نمی‌آید که در این جسم بسته چه می‌گذرد. اگر به ساختمان جسم نگاه کنیم می‌گوییم ما خیلی چیزها را می‌دانیم و آگاه هستیم؛ درصورتی‌که خیلی چیزها را از جسم نمی‌دانیم و هنوز دانش و علم ما به آن مرحله نرسیده است که بتوانیم ساختار جسم را بشناسیم و اگر یک روزی ساختار جسم را بشناسیم دیگر کسی از بیماری نمی‌میرد. (بخشی از سی‌دی اضافه وزن)

آقای مهندس در سی‌دی اضافه‌وزن می‌فرمایند: «یک‌سری از بیماری‌های ما در اثر این است که ما غذاخوردن را بلد نیستیم و از ساختار جسم خود هیچ اطلاع و آگاهی نداریم». وقتی صحبت از برنامه کاهش وزن می‌شود ما به سراغ قرص و کپسول‌‌ها که در جاهای مختلف تبلیغ می‌کنند و یا رژیم‌های اشتباه می‌رویم و نمی‌دانیم چه آسیب‌هایی به جسم خود وارد می‌کنیم.

زمانی که ما اضافه‌وزن داریم؛ یعنی جسم اضافه‌بار دارد؛ حتی بعضی‌ها بر اثر این اضافه‌وزن یا اضافه باری که دارند بچه‌دار نمی‌شوند و مسائل زنانگی آن‌ها به هم می‌ریزد و انواع و اقسام مریضی‌ها سراغشان می‌آید مثل چربی زیاد، اوره، نقرس، کمردرد و ...؛ ما باید این اضافه‌بار را زمین بگذاریم و وقتی این اضافه‌بار را زمین می‌گذاریم خواهیم دید که چقدر از بیماری‌های ما خوب می‌شوند.

پس وقتی می‌گوییم جسم سالم؛ یعنی جسم را باید مرتب و عاری از هر نوع بیماری نگه داریم؛ مثلاً وقتی شخصی در شبانه‌روز آب نمی‌خورد و فقط چای و یا مایعات دیگری را جایگزین آب می‌کند و می‌خورد اینجا جسم سالم نمی‌ماند، کسی که آب نمی‌خورد کلیه و کبد او دچار مشکل می‌شود و همیشه گرفتار یبوست است و هزار مسئله دیگر برایش پیش می‌آید، پس برای سالم ماندن جسم، به‌اندازه آب خوردن، لازم و ضروری است.

وقتی شما از نظر تغذیه سالم ویتامین‌های لازم را به جسم خود نمی‌رسانید؛ مثلاً کاهو، سبزی‌ها و میوه استفاده نمی‌کنید و می‌گویید میوه گران است، سبزی‌ها و کاهو چه فایده‌ای دارد، اگر این‌ها را استفاده نکنیم هم اتفاقی نمی‌‌افتد و ...، ولی سبزیجات، صیفی‌جات و میوه‌ها انواع و اقسام ویتامین‌ها و فیبرها را دارند که برای دستگاه گوارش و جسم بسیار مفید هستند و وقتی این‌ها را مصرف نمی‌کنیم؛ یعنی جسم را از مواد اولیه مفید محروم می‌کنیم و به همین دلیل گرفتار انواع بیماری‌ها می‌شویم. ما باید روزانه این مواد را استفاده کنیم، چون جسم انسان قادر به ذخیره‌سازی اسیدهای آمینه که در این مواد موجود هستند نیست.

آقای مهندس در سی‌دی اضافه‌وزن می‌فرمایند: «کسانی که ده کیلو اضافه وزن دارند، مثل این می‌ماند که روزی یک کیسه برنج ده کیلویی را در هر حالتی با خود حمل می‌کنند»، پس بیاییم و به جسم خود احترام بگذاریم و به راحتی آب خوردن با متد کنگره ۶۰ اضافه وزن خود را به وزن ایده‌آل برسانیم. ما می‌توانیم در کنگره و با آموزش‌های ناب آقای مهندس در لژیون تغذیه سالم، روش صحیح غذا خوردن و از همه مهم‌تر غذای سالم خوردن را یاد بگیریم و خودمان را از انواع مریضی‌ها دور نگه داریم و همیشه جسم سالم و شادابی داشته باشیم.

از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان و راهنمای خودم خانم سمانه کمال تشکر و قدردانی را دارم که در لژیون تغذیه سالم به من آموختند غذای من، دوای من است.


نویسنده: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر مینا (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی نائین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .