English Version
English

تعطیلات فرصتی مناسب برای محک زدن خود

تعطیلات فرصتی مناسب برای محک زدن خود

گفت‌وگویی با همسفر زهرا در مورد دستور جلسه از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟ ترتیب داده‌ایم که توجه شما عزیزان را به خواندن این مصاحبه جلب می‌نماییم.

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید.
سلام دوستان زهرا هستم همسفر؛ آنتی ایکس مصرفی تریاک، با راهنمایی مسافر محمد و راهنمای خودم همسفر سودابه، روش DST و داروی OT سیزده ماه سفر کردیم و در حال حاضر 9 سال 9 ماه است که آزاد و رها هستیم.

چگونه با کنگره ۶۰ آشنا شدید؟
در سال ۸۶ از طریق تلتکس تلویزیون پیام کنگره 60 را دریافت نمودم.

نظر به این که جایگاه‌های خدمتی زیادی مانند نگهبانی را تجربه نموده‌اید از نظر شما حساس‌ترین وظیفه یک نگهبان در جلسات چیست؟
همان‌طور که در شرح وظایف آمده مسئولیت‌های زیادی به عهده نگهبان است که باید اجرایی شود؛ ولی مهم‌ترین و حساس‌ترین آن ساعات شروع و پایان کارگاه آموزشی است جناب مهندس در جلسات پزشکان به این حساس اشاره داشته‌اند.

باتوجه‌به این که عضو لژیون سردار هستید ‌پیشنهاد شما برای افرادی که تمایل به عضویت در این لژیون دارند چیست؟
جناب مهندس در اکثر صحبت‌هایشان فرموده‌اند پایه‌های مالی خودتان را تقویت کنید، زیرا برای انجام هر کاری باید از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشیم. پس‌اندازکردن و بخشیدن را باید بیاموزیم و به کار ببندیم، برای عضو شدن در لژیون سردار باید هدف‌گذاری کنیم و بدانیم که ما همه در زندگی مسافریم مال، مال ما نیست دست ما امانت است و اذنش را از خداوند بخواهیم؛ ولی یادمان باشد در هنگام بخشیدن و انفاق‌کردن شیطان همیشه وعده فقر می‌دهد و خداوند وعده رحمت و مسلماً وعده خداوند دروغ نیست. ببخشیم برای بخشیدن، محبت کنیم برای محبت‌کردن. خیلی زود دیر می‌شود، آن کنیم که فرمان است.

از نظر شما هدف اصلی جناب آقای مهندس از قراردادن دستور جلسه تعطیلات نوروزی در دستور جلسات هفتگی چیست؟
جناب مهندس در سی‌دی تعطیلات می‌فرمایند؛ کار ما درمان اعتیاد بود و با مصرف‌کننده سرکار داشتیم فکر ما این‌گونه بود که مثل بیمارستان یا کلانتری می‌بایستی در طول سال بدون تعطیلی در کنگره ۶۰ حضور داشته باشیم، این تا زمانی بود که فقط به درمان اعتیاد فکر می‌کردند، با حل‌شدن موضوع اعتیاد و پیداشدن درمان بیماری‌های دیگر و بیماری‌های صعب‌العلاج کم‌کم با جهان‌بینی و آموزش در کنگره ۶۰ به این نتیجه رسیدند که تعطیلات در دستور کار و برنامه کنگره ۶۰ قرار بگیرد و کم‌کم رشد و آگاهی کنگره بالا رفت و اعضا زیاد شدند و جناب مهندس اندیشیدند که خدمتگزاران احتیاج به استراحت دارند و هدف اصلی کنگره ۶۰ پرورش انسان‌ها و آشناکردن آنها با علم زندگی است. اعضای کنگره در طول سال آموزش می‌گیرند و از لحاظ تفکر و جهان‌بینی به‌صورت تدریجی رشد می‌کنند جناب مهندس فرمودند؛ تعطیلات نیاز است برای کل اعضا چه خدمتگزاران و چه سفر اولی و چه سفر دومی که هدف اصلی مسافرت با برنامه‌ریزی و با خانواده است که البته سفر برای سفر اولی ممنوع است، شخصی که قصد ریزش داشته باشد در تعطیلات تکلیفش مشخص می‌گردد و کسی که به کنگره عشق داشته باشد بعد از تعطیلات سربلند وارد کنگره می‌شود و سفر خودش را ادامه می‌دهد.

با اشاره به این موضوع که شما عضو لژیون جونز بودید عامل پذیرش و جذب شما برای ورود به این لژیون چه بود؟
من و مسافرم با تخریب بسیار زیاد پس از ترک‌های ناموفق با کنگره آشنا شدیم، حاضر بودم تمام زندگی‌ام را بدهم برای نجات مسافرم. من با تخریب زیاد با آموزش‌های غلط روبه‌روی مسافرم بودم؛ ولی با آموزش‌های ناب کنگره‌ کنار مسافرم تغییر پیدا کردم و بال پرواز شدم. با همه وجودم کنگره را باور کردم و مسافرم را به معنای واقعی رها کردم و با تفکر وارد پروسه درمان شدم، وارد لژیون جونز شدم و ۲۰ کیلو وزن کم کردم بیماری‌های زیادی داشتم که درمان شدم؛ چون با روش درمانی کنگره جسم به این آگاهی می‌رسد و می‌فهمد که چه عملکردی باید داشته باشد.

انگیزه ماندگاری و خدمت‌کردن در کنگره برای شما از کدام نقطه شروع شد؟
زمانی که خودم و مسافرم به درمان رسیدیم با آموزش‌های کنگره متوجه شدم به این حیات آمدم تا آموزش بگیرم و خدمت کنم لژیون سردار و کنگره هم بر سه مؤلفه بنا شده علم و دانش، نیروی متخصص، مالی سعی کردم با مال و جانم در خدمت کنگره باشم برای اهدافش و بر این باورم که هر کاری انجام دهم مدیون کنگره، بنیان کنگره و خانواده محترمشان هستم و عاشقانه خداوند کمک کرده است که از علم و دانش کنگره استفاده کنم و در زندگی خودم کاربردی کنم و در خدمت دیگران باشم. دیگران کاشتند ما خوردیم ما بکاریم دیگران بخورند.

با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و شروع تعطیلات نوروزی آیا برنامه‌ای برای رهجویان خود در این ایام تدارک دیده‌اید؟
جناب مهندس فرمودند؛ مهم‌ترین کاری که باید در تعطیلات انجام داد، تفکرکردن و بازسازی روان و اندیشه است. بله حتماً باید یک سی دی در هفته بنویسند و یکی گوش بدهند، همسفر سفر اولی باید محیط خانه را آرام نگه دارد، مهمانی شبانه نداشته باشند، به خواب اهمیت بدهند و آموزش‌هایی را که تا کنون گرفته‌اند کاربردی کنند و خودشان را محک بزنند. این تعطیلات برای ما یک فرصت بسیار مناسب جهت محک‌زدن خودمان است که بفهمیم چقدر آموزش دیده‌ایم و چگونه با مشکلات برخورد می‌نماییم و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و هم چنین رهجویان فرمان‌بردار باشند تا بتوانند فرمانده خوبی باشند تا اوقات خوب و خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

به‌عنوان یک همسفر که مدت زیادی است رها شده سفر اول برایتان چگونه گذشت؟
به‌خاطر آموزش‌های غلطی که قبل از ورود به کنگره از مکان‌های مختلف گرفته بودم خیلی بدعمل کردم با ورودم به کنگره و با آموزش گرفتن حال بسیار بدی که داشتم کم‌کم خوب شد کلمات مثبت مثل مسافر و همسفر حالم را روزبه‌روز بهتر کرد با صورت‌مسئله اعتیاد آشنایی پیدا کردم به عمق فاجعه پی بردم و متوجه جهل و نادانی خودم شدم با فرمان‌برداری از کنگره و راهنمایان عزیزم آموزش گرفتم و به رهایی و حال خوش رسیدم. به ما فرمودند کفش آهنین بپوشید و فقط گوش‌به‌فرمان باشید و آموزش بگیرید ویروس زمان را در نظر بگیرید و عجله نکنید. من با آموزش گرفتن سعی کردم در راستای اهداف کنگره حرکت کنم، در این مکان مقدس اول آموزش گرفتم و خدمت کردم از روزی که کنگره را باور کردم با جان‌ودل کمک مالی کردم و سفر اول که بودم عضو لژیون مالی شدم و هنوز این افتخار را دارم که به‌عنوان عضو کوچک در خدمت لژیون سردار باشم به‌خاطر رسیدن به حال خوش و معجزاتی که در زندگی من به وجود آمده، امیدوارم تا زنده هستم خدمتگزار باشم.

با وجود مشغولیت‌هایی که هر فردی در زندگی شخصی خود دارد چگونه وقتتان را در این مورد تنظیم می‌کنید؟
با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. با آموزش‌های کنگره، با برنامه‌ریزی دقیق، با درنظرگرفتن زمان می‌توانم به تمام برنامه‌های زندگی‌ام برسم. قبل از ورود به کنگره همیشه وقت کم می‌آوردم و تمام کارهایم نصف کار باقی‌مانده بود که اول آنها را سروسامان دادم، به یک آرامش نسبی رسیدم در حال حاضر در این سن‌وسال از جناب مهندس آموزش گرفتم و مسئله سن برای من حل شد حالا هفت ماه است که رانندگی می‌کنم، هفته‌ای سه روز به استخر می‌روم، جمعه‌ها پارک می‌روم عاشقانه خدمت می‌کنم، سرشار از انرژی هستم. در روز بیشتر اوقاتم را با نوشتن سی دی و گوش‌دادن سی دی پر می‌کنم دعاگوی جناب مهندس و خانواده محترمشان هستم که زندگی خودشان را وقف کنگره و تحقیقات کرده‌اند که ما به درمان و آرامش و آسایش و سلامتی برسیم برایشان طول عمر همراه با سلامتی از خداوند خواستارم.

کلام آخر؛
مسافرم بسیار بد سفر کرد؛ چون ترک‌های ناموفق داشت و وقتی به کنگره آمد خواسته نداشت خیلی اذیت شدیم؛ ولی من خوب سفر کردم دوربین را از روی مسافرم برداشتم و خودم را تغییر دادم و درمان شدم. با تغییرات من مسافرم انگیزه پیدا کرد و تغییر کرد و به رهایی رسید خداوند را شکر می‌کنم که کنگره را دارم درود فراوان به جناب مهندس حسین دژاکام.

مصاحبه‌کننده: همسفر آنوشا (خدمتگزار سایت)
ویرایش و ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .