English Version
English

همانند رود در تب و تاب باشیم

همانند رود در تب و تاب باشیم

برای خروج از صحرا بایستی مانند جویبار روان بود و از موانع به‌تدریج یکی پس از دیگری عبور کرده تا به دشت سرسبز و آرامش برسیم...

با تفکر کردن، یاد گرفتیم برای هر موردی و هر موضوعی به دوروی سکه توجه کنیم؛ و برای حل مسائل و مشکلات از یک روزنه نگاه نکنیم، بلکه بدون ترس در دل مشکل برویم و همه نظر در صور آشکار و پنهان آن موضوع را بررسی و پردازش نماییم و تفکر کنیم.

هستی و کائنات بر پایه اضداد بناشده است، یعنی عشق‌وعقل، تاریکی ‌‌روشنایی، خوبی‌وبدی، دو پارامتر که لازم و ملزوم یکدیگرند و هیچ جدا از هم‌معنا و مفهوم ندارد، مادیات و معنویات، عشق و ایمان، قهر و مهر برای رسیدن به تعادل هر دو جزو اهمیت دارد که به بیماری‌ها و بیماری اعتیاد از یک بُعد توجه می‌شود و ریشه اصلی آن پنهان مانده است و برای حل آن از کوتاه‌ترین راه استفاده می‌کنند و شخص به درمان قطعی نمی‌رسد. برای درمان هر بیماری سه پارامتر را باید در نظر گرفت. جسم، روان و جهان‌بینی اما گاهی انسان برای به دست آوردن شهرت و آوازه امکان دارد علمی را که دیگری کشف کرده را بردارند در اختیار دیگران قرار بدهند و انسان‌های دیگر بدون تفکر که نمی‌دانند ریشه این بیماری در کجاست و فقط از یک بُعد نگاه می‌کنند و به‌صورت عقلانی و متفکرانه به آن عمل نمی‌کنند. نمی‌دانند مبدأ و مقصد و هدف چیست؟ نسخه‌ می‌پیچند و مشکل را صدچندان از آنی که هست بدتر می‌کنند. درصورتی‌که در اعتیاد سه مؤلفه وجود دارد. داروی مناسب، زمان مناسب و مقدار مناسب و برای درست بودن هر روش و هر عملی باید به خروجی آن توجه کرد. روش DST کامل‌ترین روش برای درمان اعتیاد است؛ و ساختارهای آسیب‌دیده باید به‌تدریج بازسازی شود و با تمام توان مسائل را با تفکر، صبر و استقامت و امیدواری حل نماییم و فرد مصرف‌کننده باید درنهایت تفکر و نگرش او به خود و محیط و پیرامون سالم نمی‌باشد و با روش DST درمان صورت می‌گیرد. در صورت‌مسئله که برای انسان پیش می‌آید به سه ضلع و مثلث خلاصه می‌شود.

۱- خواست

۲- تقدیر

۳- فرمان الهی

ما هر کاری می‌کنیم و هر تصمیمی که می‌گیریم در جاده زندگی همه درحرکت هستیم. تمام اتفاق‌هایی که برای ما می‌اُفتد زمان، حال و آینده‌ی ما را می‌سازد. گذشته ما هم نتیجه‌ی همان بوده که هست؛ بنابراین مثلث خواست، تقدیر و فرمان الهی را باید در تمام سطوح و در تمام مسائل و مشکلات در نظر بگیری و تسلیم باشی. با آنچه تقدیر برایمان رقم‌زده شده، حتی اتفاق‌هایی که در تمام طول زندگی پیش می‌آید از قبل نوشته و ثبت‌شده است. هرگونه اعمال ارزشی و ضد ارزشی در آرشیو هستی بایگانی‌شده است و تا خداوند نخواهد هرگز هیچ برگی از درختی نمی‌افتد مگر خداوند فرمان آن را اجرا کند.

اتفاق‌های خوب و بد امروز تقدیر فردای ماست. با اختیاری که خداوند در روز اَلَست به انسان داد که می‌تواند با خواست خود مسیر را انتخاب کند. تقوا و ایمان، فسق و فجور، تاریکی و روشنایی را به افکار و اندیشه‌ی گذشته من زمان حال را برنامه‌ریزی می‌کند و زمان حال من آینده من را مشخص می‌کند. حالا من چه برنامه غذایی برای جسم و فیزیولوژی و ذهن و افکارم تهیه می‌کنم؟ خواست من غیبت، قضاوت و... است و یا در تغذیه خود برای جسم خود باید از مواد اولیه سالم استفاده کنم و یا غذای سالم!

قوانین هستی تغیر ناپذیر است مانند قوانین فیزیک بازتاب عمل من به خودم باز‌می‌گردد و نیرومندترین دشمن انسان جهل است، پس باید آموزش، تجربه و تفکر را به‌صورت تدریجی در خود پیدا کنم و برای شروع هر عملی باید تفکر و تعمق کرده؛ مانند رودی که در مسیر حرکت می‌کند و در ادامه ممکن است مشکلاتی و یا موانعی پیش بیاید و سنگ‌های عظیم برخورد کند.

برای انسان ممکن است در مبدأ زندگی چنین شرایطی باشد، باید مراقب بود شاید افکار و اندیشه‌ی دیگران، در ما نیز تأثیرگذار باشد؛ اما با حرکت در مسیر مستقیم رفته‌رفته زلال و شفاف می‌شود، در مسیر حرکت رود موانع دررود و یا چند‌متری و یا چند کیلومتری اتفاق می‌افتد و انسان نیز از این امر مستثنا نیست و باید در همه حال برای حل مشکلات پیش‌آمده توان و آمادگی لازم را داشته باشد و غفلت نکنیم و در مسیر زندگی خود مراقبت نماییم.

مانند رودی که دور آن را حصار می‌کشند و از ریختن فضولات جلوگیری می‌کنند. آن حصارها می‌تواند دانایی و دانایی مؤثر باشد که کمتر آسیب ببیند. ممکن است یک‌مرتبه زلزله‌ای بیاید خانه و بچه‌ و همه را از بین ببرد، نباید ناامید بود چون حکمت و امر الهی چنین بوده. این دلیل نمی‌شود که همه تقصیرها را گردن خداوند بیندازی، حوادث خبر نمی‌کند. در مسیر زندگی و از روز اَلَست این مسیر ادامه داشته و خواهد داشت. آنچه مهم است محکم و استوار باش و برای این مشکلات پیش‌آمده راه‌حلی هم وجود دارد؛ اما باید دانست هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند.

امتحانات الهی ستون‌های خواسته‌ها را محکم و استوار می‌گرداند و با اعتقاد به خداوند و ایمان قوی و راسخ، آرامش و آسایش بر‌می‌گردد و برای هرگونه مشکلات باید کلید فن و فنوت را یاد گرفت و بااراده‌ی مصمم و قوی به پیشواز مشکلات رفت. آنانی که با اندیشه‌ی الهی جلو حرکت می‌کنند به ذات حق بیشتر توجه می‌نمایند. وقتی در جهت الهی پیش برویم از ابلیس به دوریم و ذات در وجودتان هرلحظه جاری است؛ و این امتحان الهی است که ستون‌ها را محکم و استوار گرداند.

در کنگره با اجرای قوانین و حرمت از خود محافظت کنیم. به مسائل با چشمان باز و آگاهانه بنگریم و راه‌حل را با دانایی داشته باشیم و از قدرت‌های نهفته درونی خود استفاده کنیم با تفکر و اندیشه‌ی سالم تصمیم‌گیری نماییم و زمان مناسب را ذره‌ذره برای تکامل هر ساختاری طی کنیم. انسان نادان هرچند حساب‌شده عملی را انجام دهد ولی در ادامه پاسخگو خواهد بود؛ زیرا انسان نادان نیروهای خود را بیهوده صرف می‌کند و در باتلاق می‌ریزد. نیروهای درونی هر انسانی مانند پول و دارایی و طلا ارزشمند است، زیرا در آینده به این نیروها در انجام کارهای نیمه‌تمام نیاز دارید و خداوند هم شمارا یاری می‌رساند. زمان در این بُعد حیات مانند فلز باارزشی هست و وقت شما (طلاست) با یاری انسان‌های سالم یک آکادمی را رقم بزنید، برای احیای دیگر انسان‌ها با افکار و اندیشه و دوری از ضد ارزش‌ها با خواست و حرکت درست انجام می‌گیرد؛ و یادمان باشد دنبال مقصر نگردیم، استخر درونی وجودی خود را تزکیه و تصفیه و پالایش، زلال و آرام کنیم و این مسیر باید با صبر قابل‌اجرا باشد و باید دانست اعتیاد بیماری لاعلاج و مرموز نیست. درمان قطعی دارد و حقیقت اعمال و ادامه حیات، نقاب از رُخ برمی‌دارد.

 

 

نوشته: همسفرصدیقـــــه از لژیون دوم
تایپ: هم‌سفر مینـــــا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .