English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی آقایان همسفر؛ سیستم ایکس

کارگاه آموزشی مجازی آقایان همسفر؛ سیستم ایکس

سیزدهمین جلسه از دور ششم سری کارگاه های آموزشی مجازی آقایان همسفر کنگره 60، با استادی آقا علیرضا و با دستور جلسه "سیستم ایکس" برگزار گردید.

شناخت سیستم ایکس نه تنها برای یک مصرف کننده بلکه برای سایر افراد هم بسیار مهم می باشد. همانطور که همه ما در جریان هستیم و زیاد هم از افراد مختلف (که در این میان متخصصین و صاحب نظران حوزه اعتیاد هم قرار می گیرند) شنیده ایم که اعتیاد درمان ندارد، سال ها بود که تمام دنیا می گفتند اعتیاد درمان ندارد و بشر به این باور رسیده بود که بله اعتیاد درمان ندارد.

این موضوع در خصوص بنده پس از اینکه فهمیدم برادرم مصرف کننده است هم صادق بود، برایم سخت بود موقعی که از دوستان مشترک خودم و برادرم می شنیدم  که برادرم مصرف کننده شده و نمی دانستم چاره چیست؟ و حتی نمی توانستم موضوع را با خانواده مطرح کنم، از ترس این باور غلط که اعتیاد درمان ندارد. این موضوع روز به روز بیشتر اذیتم می کرد تا شبی که یکی از دوستان مشترک خودم و برادرم که خودش هم گرفتار اعتیاد شده بود و از طریق کنگره 60 به درمان رسیده بود حاضر شد به منزل ما بیاید و موضوع را با پدرم در میان بگذارد... آن دوست آمد و راه کنگره را به ما نشان داد.

اما وقتی به کنگره آمدیم این نوید به ما داده شد که اینجا اعتیاد درمان دارد. اما چگونه؟ چه کسی این را ضمانت می کند؟ بله  تنها شخصی که گفت اعتیاد درمان دارد و آن را ثابت کرد آقای مهندس دژاکام بودند و ما به عینه دیدیم که اعتیاد درمان دارد، البته این بار فقط یک حرف و شعار نبود موقعی که در جلسات جشن تولد مسافرانی که رها شده بودند شرکت می کردیم، انسانهایی را که رها شده بودند، درمان شده بودند و به تعادل رسیده بودند را می دیدیم و الگوهای بسیاری بود و این امید به اینکه فرضیه ایکس مطرح شده از جانب مهندس صحت دارد و اعتیاد درمان دارد را بیشتر تضمین می کرد.

جناب مهندس دژاکام برای درمان اعتیاد روی سیستم شبه افیونی (سیستم x ) توجه خاصی دارند و به نقشی که این سیستم در چگونگی اعتیاد و درمان آن دارد، پی برده اند و برای اولین بار در تمام دنیا اعلام کردند که مهمترین تخریب بر اثر مواد مخدر در قسمت جسم وفیزیولوژی ( از کار افتادن سیستم مخدرهای طبیعی) است. این کشفی بود با ارزش و به واسطه آن اصل صورت مسئله اعتیاد و مثلث درمان (جسم، روان، جهان بینی) مطرح شد.

سیستم x در کل در بر گیرنده سیستمهای تولید کننده مواد شبه افیونی، سیستم ضد درد در سلسله اعصاب مرکزی است که با مصرف مواد مخدر سیستم از حالت طبیعی و گردونه خارج می شود. از نظر جناب مهندس تمامی کارهایی که ما انجام می دهیم، شامل خوردن، خوابیدن، ترس، شادی، خنده، همه و همه تحت کنترل این سیستم هستند. اگر این سیستم کارایی درستی نداشته باشد، دچار اختلال می شود و کلیه این کارها به موقع و درست انجام نمی شود. در واقع انسان حال خوبی ندارد و در تعادل و آرامش نیست و بسیاری از بیماریهای روحی و روانی نیز به خاطر عملکرد این سیستم است. و اما جیزی که این سیستم را تخریب می کند، تنها مواد مخد نیست، افکار منفی هم باعث تخریب آن می شود. پس می توان گفت به نوعی ما تحت فرمان شبه افیونی هستیم.

در اینجا بود که با توجه به این مسائل مطرح شده این فکر به من دست داد که به جز یک مسافر شاید خود من هم سیستم شبه افیونی ام درست کار نمی کند و شاید بد نباشد خودم هم یک سفری بکنم ولی بعد از گوش کردن به cd  های آقای مهندس دیدم ایشان در جاهای مختلف عنوان کرده اند که مثلث درمان شامل سه ضلع می باشد. (جسم، روان، جهان بینی)  آنجا بود که فهمیدم از طریق جهان بینی هم می توان سیستم x را درمان کرد و به همین دلیل بیشتر ترغیب شدم تا در جلسه همسفران شرکت کنم و از آموزش های جهان بینی استفاده کنم.

برگردیم سر مسئله اصلی... می دانیم که بدن انسان به طور طبیعی مواد مخدر مورد نیاز خود را که عبارتند از اندروفین ها، سروتنین ها و دوپا مین ها و... تولید می کند ولی با قدرتی چندین برابر مخدر های بیرونی. اما اتفاقی که اینجا در اثر مصرف مواد مخدر خارجی که وارد بدن می شود؛ می افتد، این است که  کارخانه های تولید مواد شبه افیونی از تولیدشان کاسته و جای آن را مخدرهای بیرونی می گیرد و به مرور زمان در اثر مصرف، شخص گرفتار کارخانه های داخلی بدنش از کار می افتد و مواد بیرونی جایگزین می شود. حال اگر شخص به طور ناگهانی مواد مخدر را قطع کند، چون سیستم داخلی بدن از کار افتاده و بدن نیاز به این مواد دارد دوباره شروع به مصرف می کند، زیرا بر اساس اصل صورت مساله ی اعتیاد این بیماری سه بخش از شهر وجودی انسان را تخریب کرده و از تعادل خارج می کند که این سه بخش عبارتند از: جسم، روان و جهان بینی.

 

نویسنده: همسفر علیرضا رهجوی آقا الیاس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .