English Version
English

نقشی ماندگار؛ گفتگو با مسافر عباس امیر معافی

نقشی ماندگار؛ گفتگو با مسافر عباس امیر معافی

به نام آفریدگار عشق و محبت

در پناه مهربانی کنگره جوانه زدیم و با نسیم فرد فرد شما عزیزان به بار نشستیم و معنا و مفهوم زندگی را در برگ برگ آموزش‌های ناب کنگره جستجو کردیم. گنجی از اعماق نامحدود شما عزیزان ریشه‌دار است که همان قلب وسیع و عشق مرتفعتان به کنگره و افراد آن است

و این واقعیت که می‌گویند: برای کشتی‌های بی‌حرکت موج‌ها تصمیم می‌گیرند.

آقای امیر معافی یکی از این عزیزان عاشق هستند که سال‌ها در جایگاه‌های مختلف در کنگره خدمت نموده‌اند و امروز نیز ما تصمیم گرفته‌ایم دقایقی را در خدمت ایشان باشیم و به گفتگو بنشینیم. با ما همراه باشید.

 

 با سلام و خیرمقدم خدمت شما آقای امیر معافی، خیلی خوشحال هستیم که شمارا بعد از چند سال در نمایندگی ابن سینا می‌بینیم، لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان عباس هستم  مسافر، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، مدت سفر اول ۸ماه، در حال حاضر ۱۴ سال رها هستم، به راهنمایی، راهنمای خوبم آقای علی  

 

چند سال است که در کنگره حضور دارید؟

 15 سال

 

آیا شما هم‌سفر دارید؟ بله مادرم هست خانم عزت که لژیون هم دارند.

 

شما در جلسه در صحبت های خود گفتید که از ابتدای روند شکل گیری شعبه ابن سینا حضور داشتید و دور را دور زیر نظر داشتید با توجه به این موضوع از ابتدا تا به این جایی که رسیدند این روند را شما چه جوری می بینید؟

کنگره 60 رو به جلو حرکت می کند، شعبه ابن سینای امروز 96 اصلا قابل مقایسه با سال 95 نمی تواند باشد. برای اینکه ادم ها آموزش می بینند نوع انتخاب کردن آن ها تغییر می کند. ممکن عباس امیر معافی به عنوان پشکسوت حال خرابی داشته باشد که شعبه این سینا اصلا قبولش نکنند این یعنی پیشرفت در کنگره، مسلما کنگره قابل قیاس با 6 سال گذشته نیست.

 

شما یکی از فعالان در عرصه‌ی ورزش هستید، بفرمائید در مورد رشته ورزشی خودتان برای ما بگوید؟

 در مورد حضورم در ورزش فکر مکنم در سال 84 بود در پارک طالقانی راه افتاد، یک فن سی بود و تیراندازی راه افتاد و من به دستور جناب مهندس به این ورزش روی آوردم و بعدش اتفاقات که افتاد.

 

 

شما در کنگره چه جایگاه‌هایی را تجربه کردید و کدام‌یک را بیشتر دوست داشتید؟

 

من از روزی که به کنگره آمدم جایگاه‌های زیادی تجربه کردم و هرکدام انرژی خاص خودشان را دارد. من نگهبان، مهماندار، نگهبان نظم، دبیری، استادی، مرزبانی، مرزبانی شعبه آکادمی در سال ۸۴، کمک راهنمایی و راهنمای شال آبی.

 

 

چرا برنامه شروع خوب پخش نمی‌شود؟ به نظر من این برنامه اطلاع‌رسانی خوبی برای در مورد کنگره و روش DST بود؟

 به این دلیل پخش نمی‌شود چون ما مسئول مستقیم برای پخش نیستیم، چون دراین‌باره صداوسیما تصمیم می‌گیرد و هم‌چنین ستاد مبارزه با مواد مخدر، اگر دوباره دستور پخش بدهند ما دوباره این کار را انجام می‌دهیم ولی فعلاً  نظر بر این است که دست نگه‌داریم.

 

زمانی که وارد کنگره شدم و فهمدم که کسی که برنامه شروع خوب را اجرا می‌کند خودش روزی مصرف‌کننده بود به عظمت کنگره پی بردم، حس و حال خودتان در این جایگاه و از تجربه این جایگاه چی بود؟

 

اتفاقی که برای من افتاد در برنامه ماه‌عسل در سال ۸۷ اول با مادرم در برنامه بودم و روز عید فطر تنها بودم و خیلی‌ها اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ جویایی این بودند که آیا من واقعاً یک مصرف‌کننده بودم یا نه؟ من با صراحت تمام جواب می‌دادم، بله و خیلی‌ها باور نمی‌کردند. راجع به حس حال، حس و حالم خیلی عجیب و وصف‌نشدنی بود چراکه این حس و داری که خداوند تو را برگزیده و به‌عنوان اولین نفر بودم که اسم کنگره را در برنامه ماه‌عسل بردم و در سال ۸۷ من در شعبه سهروردی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ مشاوره تازه‌وارد داشتیم؛ و این اتفاق و ازنظر خودم انقلاب بزرگ بود و هر جا می‌روم و در هر شعبه‌ای و شعبه ابن‌سینا تدر جلسات تک‌وتوک راجع من صحبت می‌کردند که من در این برنامه بودم.

 

دوران مصرفتان قدمت بیشتر داشت یا دوران رهایی‌تان، آیا فکر می‌کنید به تعادل لازم رسیده‌اید؟

در این خصوص باید ببینیم که تعریف ما از رهایی چی میتونه باشه، رهایی یه عرض داره و یک طول، ممکن که طول رهایی من ۱۴ سال باشه ولی عرض رهایی من هنوز آن طوری که بایدوشاید به‌موازات هم نرسیده، به نظر من، من برای آموزش گرفتن فعلاً جادارم تا بتوانم به تعادل لازم برسم.
 

بعد از چند سال شعبه ابن‌سینا چه تغییری کرده؟

 ازلحاظ موقعیت فیزیکی خدارو شکر همان بوده تغییر زیاد نکرده ولی چون علم کنگره روزبه‌روز در حال پیشرفت است و با آموزش‌های جناب مهندس، س دی ها، مشارکت‌ها خیلی بهتر شده، علم افراد بالا رفته چون انسان‌ها مادام در حال گرفتن آموزش و تغییر هستند و نوع انتخاب تغییر می‌کند، مسلماً این شعبه در حال پیشرفت است و با قبل خود قابل قیاس نیست  و من امیدوارم که در رباط‌کریم به یک شعبه بسنده نکنید و به چندین شعبه تبدیل شود.

 

 

یک پیام برای هم‌سفران و مسافران شعبه ابن‌سینا؟

من در جایگاهی نیستم که بخواهم توصیه کنم ولی یک پیامِ که قدردان اون چیزی که دارند باشند و در همه حال شکر کنند، بدانند که رسیدن به رهایی و حال خوب اهمیت بالایی دارد و حتماً قدر شو بدونم.

 

آیا در این مدتی که در کنگره هستید از رفت‌وآمدها خسته شده‌اید؟

 

خستگی از چه لحاظ ...ما دو نوع خستگی داریم، یک نوع خستگی راه است و یک نوع خستگی از آدم‌ها. خسته از راه چرا شدم، بالاخره ما هم انسانیم و ممکن نوسان داشته باشیم یک روز خوب و یک روز پریشان باشیم، نه به‌شخصه اعتقادم بر این است که کنگره حتماً مختص تحصیل‌کرده نیست، کنگره جای آدم‌های حال خرابه ممکن اینجا یک نفر بیاد و برحسب بیماری‌اش قصد رنجش من را داشته باشد ولی من با آموزش‌هایی که از کنگره گرفتم یاد گرفتم که نباید کاری به کارش داشته باشم، اگر این تفکر رو داشته باشیم هیچ‌وقت از آدم‌های کنگره خسته نمی‌شویم، ولی شاید برحسب گرما و سرما، حال خوب و بد خسته راه شدم اما این حس به‌ندرت پیش اومده برایم.


آقای  امیر معافی اگر به شما اجازه بدهند در کنگره بمانید یا بروید، یا جایگاه بالا و بالاتر را تجربه کنید چه تصمیمی  می‌گیرید؟

من اگر احساس کنم روزی برای کنگره مفید نیستم، قطعاً خودم جامو عوض می‌کنم من نزدیک به دو سال که لژیون ندارم ولی هنوز تحویل ندادم، من از جناب مهندس مرخص گرفتم بابت کارم. ولی الآن فکر می‌کنم که زمان آن رسیده نیروهای تازه‌وارد میدان شوند و کسی که در این عرصه پا می‌نهد باید به بهترین شکل ممکن وارد شود.

 

 

تهیه گزارش: هم‌سفر سولماز

عکاس: هم‌سفر الهه

تایپ: هم‌سفر هانیه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .