English Version
English

قدرتی از جنس مردم‌داری

قدرتی از جنس مردم‌داری

خداوند زمین را مهد و محل آسایش بندگان خود قرار دارد تا هم مأمنی امن برای آسایش و امنیت  خود داشته باشند و هم به مقاصد و اهداف خود برسند.

اگر فقط یک روز از زندگی  خود را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که با مسائل اقتصادی زیادی رو به رو هستیم که بایستی بیشتر به آن توجه کنیم و اهمیت کار و تلاش را بدانیم و علم‌آموزی و کسب معرفت و آگاهی هم که در جایگاه خویش از اهمیت زیادی برخوردار هست.

حیات بر پایه این سه مقوله استوار است کار، تحصیل،  قدرت و جالب اینجاست که این کار و تحصیل هست که به انسان قدرت می دهد البته اگر تحصیل را مترادف با کسب آگاهی و دانایی بگیریم و کار هم تحکیم پایه‌های مالی در جهت ارزش‌ها باشد  آنگاه ما انسانی قدرتمند هستیم که در طوفان‌های سهمگین زندگی آسیب کمتری به ما وارد می‌شود و این قدرت از جنس دانایی و معرفت است از جنس مردم‌داری هست از جنس منیت و فخرفروشی نیست.


 
 هر انسانی جهت ساخته شدن و جبران خسارت نیاز به زمان دارد و یادآوری چرا که ممکن است یک فرد مصرف کننده  مملو از استعدادها و توانایی‌هایی باشد که  در زمان  مصرف مواد این استعدادها رو به زوال رفته و فراموش شده  و وادی‌های کنگره 60 که پله اول با وادی تفکر آغاز می‌شود و وادی دوم که به انسان‌ها می‌گوید هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد به انسان‌ها آموزش می دهد که نقش و جایگاه خویش را مهم بدانند و ارزش وجودی خویش را بشناسند.

درمان اعتیاد به روش دی اس تی مقوله‌ای است که قابل پیاده کردن بر تمام موضوعات زندگی می‌باشد در هر بخشی اگر خواهان تغییر هستیم می‌توانیم پله پله این کار را انجام دهیم فردی که برای درمان اعتیاد خود  به کنگره می‌آید   لزوماً نباید هم زمان با درمان اعتیاد  سریعاً کار و کاسبی و یا تحصیلات خود را اگر رها کرده رونق دهد اگر با آموزش‌های کنگره پیش برود  فرصت و زمان مهیا کردن شرایط را برای تحقق بخشیدن به این دو مقوله در حین سفر به دست می‌آورد.

خوشبختانه علمی که کنگره 60 به آن دست یافته است سهم بسزایی در تغییر نگرش فرد مصرف کننده و خانواده او ایجاد کرده قسمت نشریات کنگره 60 و نوشتن سی‌دی‌ها در بالا بردن علم و آگاهی و پیوند افراد با نوشتن بسیار تأثیرگذار بوده و تأکیدی که آقای مهندس بر تحکیم پایه‌های مالی چه در کنگره و یا برای انسان‌ها دارد این را ملکه ذهن افراد ساخته کسی که معاش ندارد معاد ندارد.
کار و تحصیل به انسان اعتبار و شخصیت می‌بخشد و انسان را از بی‌هدفی مصون نگه می‌دارد.

معمولاً امروزه در هر جامعه‌ای که نگاه می‌کنیم به افرادی بیشتر بهاء داده می‌شود که در عمل به این دو مقوله رشد کرده‌اند در غیر این صورت به انسانی که دنبال آموختن علم و هنر و یا کسب مهارتی نیست چندان بهایی نمی‌دهند.

اما امروزه با یک چالش روبه رو هستیم که کار و شغل را در داشتن کار اداری و یا پزشک و مهندس بودن می‌دانیم و اگر جامعه‌ای به این سمت پیش رود فاجعه‌ای بیش نیست و تضعیف دیگر مشاغل قطعاً به اقتصاد آن کشور لطمه می‌زند.

اما برای رسیدن به این مقصد هم تغییر نگرش و هم آموزش سایر مهارت‌ها لازم است که به آن پرداخته شود هر شغلی در جامعه مشتری خاص خودش را دارد و قطعاً نیاز یک جامعه فقط گروه مهندسین و پزشکان نمی‌باشد برای رونق بخشیدن به اقتصاد به سایر تخصص‌ها و گروه‌ها نیازمندیم.

در بخش علم‌آموزی و کسب سواد هم فراموش نکنیم که همیشه کسانی که از سطح  تحصیلات مناسبی برخوردار نیستند   بیشتر مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار می‌گیرند.

 

خوش بختانه آموزش‌های کنگره 60 در کنار درمان فرد مصرف کننده به هر دو مقوله توجه می‌شود یعنی از فرد مصرف کننده تحت درمان نمی‌خواهند که کار و تحصیل خودش را رها کند اولویت با درمان است اما اگر کار سنگین و زمان  طولانی نداشته باشد و علم‌آموزی و تحصیلات نیز اگر ساعات آن با شروع جلسات مغایرتی نداشته باشد هیچ رهجویی از تحصیل و کار خود جا نمی‌ماند.
اغلب  رهجویان کنگره 60 دارای تحصیلات عالی دانشگاهی و از کار و کاسبی خوبی برخوردار هستند و این نشان از مؤثر بودن روش درمان و آموزش‌های کنگره 60 دارد.  آموزش‌های کنگره برای همه انسان‌ها در هر جایگاهی که باشند کاملاً کاربردی هست.


کار، تحصیل، قدرت
بتول همسفر محمدرضا
ویرایش و ثبت مسافر حجت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .