English Version
English

آرامش

آرامش

هر چیزی زمان لازم خودش را می‌خواهد مثلاً درخت گردو، با اینکه خیلی تنومند  هست ولی زمانش که برسد گردوها با کوچک‌ترین تکان به زمین می‌افتند.

هر خواسته‌ای به سه چیز احتیاج دارد؛ زمان مناسب، مکان مناسب و کلام مناسب.
وقتی این سه پارامتر فراهم باشد انسان به خواسته و هدف خود خواهد رسید. ولی اگر هر کدام از این سه مورد، چه زمان و چه مکان و کلام مناسب نباشد مطمئناً خواسته سرانجامی نخواهد داشت.

من تا قبل از اینکه سی دی را گوش بدهم طریقه برخورد را بلد نبودم، هرگاه همسرم خسته از سر کار به خانه می‌آمد به محض رسیدنش شروع به اعتراض می‌کردم که چرا فلان کار را انجام ندادی، چرا خرید نکردی، خب مسلماً مکان و زمان و حتی کلام من در آن موقعیت درست نبود که متوقع باشم خواسته من سرانجامی داشته باشد.

همیشه باید آرامش داشته باشیم زیرا وقتی با آرامش حرف بزنیم این آرامش به طرف مقابل هم انتقال می‌یابد، ولی هنگامی که عصبی باشیم و همیشه حرف و سخنمان سر نیزه باشد مسلماً نمی‌توانیم ارتباط خوبی با طرف مقابل برقرار کنیم.



 

ما به این دنیا آمده‌ایم برای اینکه زندگی همراه با آرامش و آسایشی داشته باشیم، وقتی فقط به هدفمان  برسیم ولی آرامشی نداشته باشیم فایده‌ای ندارد. همیشه باید با آرامش کار خود را انجام داد لازم نیست تارک دنیا شویم چون   همه انسان‌ها حق زندگی کردن دارند و باید حال خوش را همیشه داشته و تجربه کنند. چیزی که خداوند حلال کرده را نباید حرام کرد بایستی در صراط مستقیم حرکت کنیم نه افراط و نه تفریط بلکه تعادل.

در زندگی هر انسانی یک سری مشکلات هست چه کوچک و چه بزرگ، ولی برخورد ما با مشکلات بسیار مهم است.
اینکه چگونه رفتار کنیم که بتوانیم مشکلمان را حل کنیم بسیار حائز اهمیت است.
 مشکلات برای ما به گونه‌های مختلف به وجود می‌آید باید راه حل آنها را بلد باشیم و با همه مشکلات با آرامش، صبر و حوصله و خون سردی برخورد کنیم.
 تا زمانی که انسان راه برخورد با مشکلات را یاد نگیرد همچنان پا برجا هستند و از بین نمی‌روند.

ما همیشه خیال می‌کنیم قوانین الهی در این ختم می‌شود که نماز بخوانیم و روزه بگیریم و حج برویم و در مراسمات خاص شرکت کنیم این‌ها قوانین الهی هستند و باید انجام شوند ولی یک سری قوانین مثل  دروغ گفتن یا رشوه گرفتن هستند که با هر سال حج رفتن هم فایده‌ای ندارد.
متأسفانه برخی از این موضوعات به عنوان یک پوشش استفاده می‌کنند کسی که فساد می‌کند، پول مردم را می‌خورد یا غیبت می‌کند یا کسی که معامله به سودش نیست معامله را فسخ می‌کند این‌ها هم قوانین الهی هستند، باید دقت کنیم این قوانین چه به صورت لسان چه به صورت قلم گفته شود باید رعایت شوند چراکه ما با این قوانین می‌توانیم شهر را آباد کنیم، یقیناً شهری آباد هست که مردمانش دزدی و فساد نکنند، معتاد نباشند و از تمام جهات پاک باشند.

لذا آموزش و تعلیم درست زمان می‌برد اول خودش را سخت نشان می‌دهد ولی وقتی محصولش را بیرون بدهد می‌بینید که چه کار بزرگی انجام داده این ‌زمانی انجام می‌شود که شرایط مناسب باشد و متون آموزشی درست باشد.

 کنگره را نباید به مغازه مالی تبدیل کنیم زیرا با کمک خدای متعال و آموزش‌های خوب کنگره است که یاد می‌گیریم چگونه با مشکلات برخورد کنیم تا زندگی سالمی داشته باشیم.

زمان مناسب
همسفر سعیده
ویراستار و ثبت مسافر حجت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .