English Version
English

صبر؛ مصاحبه با همسفر سرکار خانم سلوه

صبر؛ مصاحبه با همسفر سرکار خانم سلوه

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
سلام، سلوه هستم همسفر علی و میلاد؛ علی با تخریب بیش از ده سال با آخرین آنتی ایکس الکل وارد کنگره شد سیزده ماه به راهنمایی آقای حسین حاج رمضان به روش DST با داروی OT سفر کردند. رهایی سه سال و سه ماه؛ و میلاد با تخریب بیش از شش سال با انواع آنتی ایکس و آخرین آنتی ایکس شیشه، به مدت سیزده ماه به راهنمایی آقای علیرضا زرکش به روش DST با داروی OT سفر کردند؛ و در حال حاضر سه سال و شش ماه است که رها می‌باشند ورزش در کنگره تیر و کمان و راهنمای خوب خودم خانم لیلا محمدی است.

تاکنون در چه جایگاه‌های خدمتی خدمت کرده‌اید؟
در جایگاه‌های دبیری و نگهبانی در جلسات عمومی همسفران خدمت کردم.

کدام‌یک از منابع آموزشی کنگره ۶۰ روی شما تأثیر بیشتری گذاشته است؟
بیشترین تأثیر را در ابتدای ورود به کنگره که بیش از چهار سال پیش بود از کتاب ۶۰ درجه گرفتم و اخیراً از کتاب ادموند و هلیا که برای چندمین بار متوالی آن را مطالعه نمودم.

آیا در آزمون کمک راهنمایی شرکت کرده‌اید هدف شما از شرکت و قرار گرفتن در این جایگاه چه بوده است؟
بله در سال ۹۳ در آزمون شرکت کردم و در بخش جهان‌بینی موفق شدم. امسال نیز بخش فنی را امتحان دادم. هدف من خدمت در کنگره ۶۰ است و همچنین خوب میدانم که ادامه آموزش گرفتن خدمت در کنگره است و چنانچه در آزمون قبول شوم افتخار خدمت را خواهم یافت به کسانی که مثل خود من در ورود به کنگره راه را پیدا نکرده بودم و درواقع اینجا توانستم با گرفتن آموزش‌ها به تعادل برسم و امروز از آرامش و تعادل برخوردار باشم کمک نمایم تا دیگران که (همسفران دیگر) وارد کنگره می‌شوند نیز این آرامش را تجربه نمایند.

به نظر شما یک کمک راهنما چگونه برخوردی باید با یک تازه‌وارد داشته باشد؟
یک راهنما بامحبت و عشق خود همواره می‌تواند ایجاد جاذبه نماید و این‌چنین است که کنگره بر اساس اصل محبت و عقل و ایمان بناشده و با این حس است که افراد در کنگره جذب می‌شوند و می‌مانند تا به رهایی برسند. ابتدا باید فرد راهنما این جاذبه را داشته باشد. سپس باحوصله و صبر و عشق و محبت فرد تازه‌وارد را هدایت و راهنمایی کند.

لطفاً حس و حال خود را در مورد ماه مبارک رمضان قبل از کنگره و زمان کنونی که در کنگره حضور دارید را بفرمایید؟
سال‌های قبل از کنگره که روزه می‌گرفتم فکر می‌کردم تنها یک فریضه را طبق دستورات دین انجام می‌دهم اما پس از ورود به کنگره با آموزش و تفکر دریافتم که روزه در ماه رمضان چقدر برایم ارزشمند و حیاتی است برای جسم و روان و حالا قدر و منزلت این ماه برایم آشکارتر شده. برای فرارسیدن این ماه بسیار خوشحالم؛ زیرا دریافتم سلامت جسم و روان در این ماه می‌تواند با بازسازی سیستم ایکس به حداکثر توانای خود برسد.

برداشت شما از این جمله که در صبر خود بی‌صبری نکنید چیست؟
برای رسیدن به درمان و رهایی از بیماری اعتیاد باید صبر پیشه کرد تا با سپری شدن زمان به بدن فرد بیمار فرصت احیاء داده شود و در این مسیر نیز آموزش‌های لازم جهان‌بینی را نیز بگیرد تا بتواند از آن هیولای وحشتناک که زندگی افراد را به نابودی کشانده خلاص شوند پس باید صبور بود و اجازه داد که مسیر به سمت‌وسوی رهایی سوق یابد و در این جمله آگاهی و دانایی نشانه صبر است؛ و چنانچه فرد از دانایی لازم درباره مسئله بیماری و روند احیاء برخوردار باشد هرگز در صبر خود بی‌صبری نمی‌کند. اجازه می‌دهد تا روند درمان طی شود.

حس رهایی را کی و چگونه تجربه کردید؟
در ابتدا میلاد پسرم شروع به سفر کرد و سپس همسرم نیز که مصرف‌کننده الکل بود به کنگره آمد و در مسیر سفر هر دو باهم دیگر تقریباً به فاصله کوتاه (سه ماه) به رهایی رسیدند هرگز رهایی دوم که همسرم بود را فراموش نمی‌کنم و آن لحظه رهایی همسرم بسیار فراموش‌نشدنی است. آن لحظه بود که حس رهایی را تجربه کردم.

نقش یک هم‌سفر خوب در سفر اول چگونه باید باشد؟
یک همسفر خوب کسی است که در کنار مسافرش خود نیز سفر کند و در کنار مسافر حس رسیدن به تعادل را دریابد و با مسافر خود یار و همراه باشد و با او هم‌زبان و همدل شود؛ و همین‌طور به امورات خود بی‌توجه نباشد و بگذارد مسافرش هم زندگی کند و در امورات او هرگز کنجکاوی به خرج ندهد. در یک‌کلام همراه و همسو با او سفر کند.

کلام آخر:
زمانی که من وارد کنگره شدم راه‌های خطا بسیار رفته بودم و منظورم بیراهه‌هایی برای درمان پسرم و همسرم بود با ورود به کنگره که من به آن می‌گویم بهشت کوچک توانستم هم خودم را احیاء کنم و هم شاهد رهایی و سلامتی همسر و فرزندم باشم؛ و این مکان جایی که به من زندگی و روح دوباره بخشید و جا دارد که از بنیان کنگره ۶۰ جناب مهندس و خانواده گرامی‌شان که این راه را برای ما باز کردند که من و امسال من بتواند حس زیبای زندگی همراه با سلامتی را درک کنند کمال تشکر و سپاس را داشته باشم.

 

تهیه و تنظیم گزارش: همسفر فخری لژیون خانم لیلا محمدی (لژیون هشتم)
تایپ: همسفر مونا لژیون خانم لیلا محمدی (لژیون هشتم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .