English Version
English

سپاسگزار؛ اولین سال رهایی مسافر موسی

سپاسگزار؛ اولین سال رهایی مسافر موسی

جلسه اول از دور سی ام سری کارگاه‌های آموزشی عمومی  کنگره 60، نمایندگی سمنان با استادی مسافر آقای علی یحیایی و نگهبانی مسافر آقای مجتبی اعرابی و دبیری مسافر آقای امین شهاب فر با دستور جلسه "سم زدایی و سم نزدایی"  در روز پنج‌شنبه مورخ 1395/10/30 ساعت 17 شروع به کار نمود. 

خلاصه سخنان استاد :

خدا را شاکرم که یک‌بار دیگر فرصت قرار گرفتن در این جایگاه را به من داد و از نگهبان عزیزسپاسگزارم.

جناب مهندس در سال 78 مقاله‌ای را با عنوان صورت‌مسئله اعتیاد (سم‌زدایی و سم نزدایی) در سمینار پزشکی مطرح کردند و دفاع کردند و صورت‌مسئله اعتیاد را شکافتند و سم‌زدایی را که تعبیر غلطی است در کل دنیا که باعث گمراهی نیز شده، به‌صورت واضح مطرح کردند و توضیحات لازم را دادند.

در این مقاله روشن‌شده که برخلاف تصور خیلی‌ها ،اعتیاد مسمومیت مزمن نیست و جایگزینی مزمن است.چون تعبیر اشتباه بود و اعتیاد را مسمومیت مزمن می‌دانستند، زیرا زمانی که سم وارد جسم شود باید سم را از جسم شخص خارج کرد پس با این تعریف برای معتاد هم سم‌زدایی انجام می‌شد.

اما طبق تعریف کنگره که اعتیاد جایگزینی مزمن است یعنی جایگزینی مواد مخدر بیرونی به‌جای مخدرهای طبیعی جسم. شخص که مصرف‌کننده مواد مخدر می‌شود، سیستم ایکس بدن او از کار می‌افتد و دیگر سیستم تولیدکننده مواد شبه افیونی جسمش کار نمی‌کند و شخص برای اینکه شرایطی عادی داشته باشد ناچار است که مواد مخدر بیرونی را وارد جسم خود کند تا بتواند به زندگی روزمره خود بپردازد.

درکنگره سم را تعریف کردیم. به هر ماده‌ای که با وارد شدن به جسم سیستم‌های حیاتی را مختل کند و از حالت تعادل خارج کند و انسان را به سمت مرگ سوق دهد سم تلقی می‌شود. مثل نیش مار، یا برخی حشرات که اگر سریعاً، سم واردشده خارج نگردد ممکن است موجب مرگ شخص گردد. اما در مورد اعتیاد، مواد مخدر حکم سم را برای مصرف‌کننده ندارد چراکه با مصرف مواد نه‌تنها مشکلی برای شخص مصرف‌کننده پیش نمی‌آید بلکه نرمال شده و قادر خواهد بود که به زندگی ادامه دهد.

پس اگر مواد مخدر سم است، چرا شخص مصرف‌کننده بعد از مصرف مواد سرخوش می‌شود و حالش خوب می‌شود؟

پس این نشان‌دهنده این است که مواد مخدر برای مصرف‌کننده آن حکم سم را ندارد که نیاز به سم‌زدایی باشد.

در ادامه به تولد آقای پیر مغان می‌پردازم که باید بگویم رهجوی خوبی هستند، همین‌الان هم در مرزبانی مشغول خدمت هستند.

خیلی خوشحال هستم برای این روز زیبا و به آقا موسی تبریک می‌گویم. به خودش همسفرش به شما عزیزان و امیدوارم که همیشه شاهد این رهایی‌ها باشیم.

الآن هرکسی که آقا موسی را ببیند ازنظر اخلاق ، رفتار ،گفتار و چهره ایشان باور نمی‌کند که مصرف‌کننده بوده است.

به نظر من درمان درکنگره باید این‌گونه باشد که دیگر هیچ آثار و علائمی از مصرف در شخص باقی نماند، من برای آقا موسی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در این جایگاه پرانرژی و  موفق باشند و قدر این جایگاه را بداند و به جایگاه‌های بالاتری دست یابند، به امید ادامه‌دار بودن چنین تولدهایی.

سپاسگزارم.

اعلام سفر ایشان:

مدت تخریب: 10سال، آنتی ایکس مصرف تریاک، مدت سفر: 11 ماه، نام راهنما: علی یحیایی، رهایی: 1 سال و 15روز

آرزوی تولد ایشان

همه‌کسانی  که پشت این در مثل من دردمند هستند بیایند و به این چنین جایی دست پیدا بکنند.



خلاصه سخنان آقا موسی:

تشکر می‌کنم از همه عزیزان که به من لطف داشتند ان شاالله که در تولدهایشان بتوانم جبران کنم، خدا را شکر می‌کنم که توانستم امروز این جایگاه را تجربه کنم.

موقع مصرفم از زندگی سیر بودم خسته بودم خیلی عذاب می‌کشیدم .در حال از دست دادن زندگی مشترکم بودم.همسفرم رفته بود و این باعث شد که تلنگری به من بزند که مواد مخدر ارزش از دست دادن زندگی را ندارد.

خدا را شاکرم که با کنگره آشنا شدم و از برادرم ممنونم که باعث این آشنایی شد، جا دارد که از بنیان کنگره 60 جناب مهندس تشکر کنم از خانواده محترم مهندس، از راهنمای خودم آقای یحیایی که خیلی برای من زحمت کشیدند.

از همسفرم که ده سال تخریب اعتیاد من را تحمل کردند سپاسگزاری می‌کنم، از دخترم ممنونم، از پدر و مادرم هم متشکرم، امیدوارم با دانایی بیشتر آرامش بیشتری در خانواده داشته باشیم.

از همه شما عزیزان هم متشکرم.

خلاصه سخنان  کمک راهنمای محترم سرکار خانم یحیایی:

خیلی خوشحالم که بار دیگر شاهد تولد یکی  از مسافران کنگره هستم.

به آقا موسی تبریک می‌گویم به خاطر تولد یک سال رهایی‌شان، به همسفر و دخترشان تبریک می‌گویم، به آقای یحیایی هم تبریک می‌گویم به خاطر یک سال رهایی رهجویشان.

به نگهبان و دبیر به خاطر کسب این جایگاه تبریک می‌گویم و به فال نیک می‌گیرم شروع دوره  را با این اتفاقات زیبا.

همسفر آقا موسی قدم‌های محکمی را برداشت، خیلی عالی آموزش‌ها را گرفت، سی‌دی‌ها را گوش می‌کرد و گاهی من و خواهر لژیونی‌هایش از برداشت‌هایش استفاده می‌کردیم.خیلی خوب سفر کرد و امیدوارم که موفق باشد.

از آقای ربیعی ایجنت شعبه و خانم منصوری اسیستانت هم تشکر می‌کنم که زحمت زیادی می‌کشند تا آموزش‌ها به مسافران و همسفران منتقل شود. حُسن‌های خانم مریم را در موفقیت آقا موسی که بیشتر جایگاه‌های خدمتی را تجربه کرده می‌توان دید. الآن هم که مرزبان هستند و این حس خوبی برای یک راهنما به همراه دارد.

ان شاالله که خانم مریم هم بتواند این جایگاه و جایگاه‌های خدمتی را درکنگره تجربه کند، ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید.

خلاصه سخنان  هم‌سفر خانم مریم:

من هم خیلی خوشحال هستم که این لحظه را تجربه می کنم و خوشحال تر هستم که مسافرم اشتباهات خود را قبول کرد و قبول کرد که مصرف کننده بوده است و خدوند را شکر بابت هدیه و آرامشی که دوباره به من داد.

همه افراد یک روزی را دارند که برای آنها یک روز خاص و یا بهترین روز برای آنها است برای من هم روز شانزدهم دی ماه 94 بهترین روز زندگیم بود که مسافر من گل رهایی را از دستان پر مهر جناب مهندس گرفتند خیلی خوشحال هستم چرا که من در دو سال پیش به هیچ عنوان این روزها را تصور نمی کردم که یک روزی رهایی مسافرم را از دام اعتیاد ببینم ، خیلی سختی کشیدیم روزهای تلخ زیاد را داشتیم و این را همه همسفران به خوبی درک می کنند و همه این آرامشی که در حال حاضر داریم مدیون جناب مهندس و خانواده محترمشان  و سرکار خانم آنی هستیم.

آن روزهای تلخ را هرگز از یاد نخواهم برد چرا که لذت این روزهای خوبی که در حال حاضر تجربه می کنم بابت همان روزهای تلخ است.

باز هم از جناب مهندس تشکر می کنم که این راه را جلو پای ما قرار دادند، از کمک راهنمای مسافرم آقای یحیایی تشکر می کنم بابت تمامی زحماتی که برای مسافرم کشیدند از راهنمای خوب خودم سر کار خانم یحیایی تشکر می کنم که خواهرانه کنار من بودند، به مسافرم هم تبریک می گویم و امیدوار هستم در جایگاه های بالاتری مسافرم را ببینم.

نشان  آقای موسی:

ادامه مراسم به روایت تصویر ...







 

نگارنده  و تهیه گزارش : مسافر امین شهاب فر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .