English Version
English

سیستم ایکس

سیستم ایکس

در دنیای علوم بخصوص علوم ریاضی بجای عدد مجهول، ایکس را قرار می‌دهند ازآنجایی‌که خداوند خلقت انسان را بر اساس فرمول‌های ریاضی خلق کرده است، در کنگره ۶۰ نیز این قسمت بسیار مهم بدن انسان را که برای بسیاری ناشناخته است سیستم ایکس می‌نامیم برای اولین بار تئوری سیستم ایکس توسط مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره ۶۰ در مراکز علوم و تحقیقاتی مطرح شد.

امروزه این سیستم فوق پیشرفته در بین اکثر کسانی که با فیزیولوژی تن و روان انسان آشنا هستند دیگر یک تئوری نیست.

می‌شود گفت کسانی که در تعادل کامل روحی روانی هستند دارای سیستم ایکس سلامت می‌باشند و کلیه اعمال اعم از رفتار، گفتار، تفکر، خوراک و خواب و ... تحت عملکرد این سیستم است.

عملکرد سیستم ایکس تولید مواد شبه افیونی بدن است، تولید هورمون‌ها توسط غدد؛ انتقال هورمون‌ها توسط نوروترانسمیترها

مواد شبه افیونی تولیدشده توسط سیستم ایکس عبارت‌اند از اندورفین و انکفالین، دینورفین، پاپاورین، سروتونین، آدرنالین که کم‌وزیاد شدن هرکدام از این مواد شهر وجودی را دچار مشکل خاصی می‌نماید.

برای مثال طغیان دوپامین براثر مصرف متاآمفتامین  باعث اسکیزوفرنی یا توهم می‌شود و خشک شدنش باعث پارکینسون، یا خرابی در نهر انکفالین باعث ازکارافتادن سیستم ضد درد می‌گردد و انسان براثر یک‌دندان درد ممکن است از بین برود و یا برای داشتن یک خواب راحت حتماً باید چشمه‌های سروتونین و... در سلامت کامل باشند.

ازآنجایی‌که رابطه جسم و روان مانند رابطه سوار و سوارکار است وقتی مشکلی برای هرکدام پیش بیاید طرف دیگر بی‌نصیب نخواهد بود.

مصرف مواد مخدر بیرونی یا بهتر بگویم هر ماده بیرونی که بدن را از تعادل طبیعی خارج کند باعث خرابی و ازکارافتادن سیستم ایکس می‌گردد مسائل و مشکلات جسمانی رفته‌رفته روح و روان و جهان‌بینی را تحت شعاع قرار می‌دهند و انسان را از تعادل خارج و اعتیاد حاصل می‌گردد. (مواد بیرونی جایگزین مواد درونی می‌شود)

اما در کنگره ۶۰ اعتقاد بر این است که درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است.

به جهت رسیدن به این اعتقاد بهترین نگاه مثلث درمان یعنی جسم و روان وجهان بینی و پارامتر زمان است وبرترین روش همان روش تدریجی است.

 

نگارنده: مسافر رضا رضایی
منبع: نمایندگی کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .