English Version
English

ظرفیت استفاده از قدرت؛ در باب دستورجلسات هفتگی

ظرفیت استفاده از قدرت؛ در باب دستورجلسات هفتگی

همان‌طور که می‌دانید یکی از اضلاع مثلث درمان اعتیاد جهان‌بینی است؛ چراکه جهان‌بینی نادرست باعث بروز بسیاری از مشکلات برای انسان‌ها می‌شود مانند شکست در زندگی، کار، بیماری اعتیاد و...

انسان‌ها معمولاً تفکرات خود را عمل می‌کنند و یکی از دلایلی که نتیجه‌های ناخوشایند از عملکردهای خود می‌گیرند و دچار مسائل مختلف می‌شوند همین دیدگاه، تفکر و جهان‌بینی نادرستی است که دارند.

به همین خاطر آموزش و اصلاح جهان‌بینی در دستور کار کنگره 60 و یکی از اضلاع مثلث درمان قرارگرفته است؛ به این خاطر که یک مصرف‌کننده و حتی اغلب ما انسان‌ها قوانین درست زندگی کردن را نمی‌دانیم؛ در جهل و ناآگاهی به سر می‌بریم و به خاطر همین عدم آگاهی و ندانستن قوانین زندگی ناکامی‌های زیادی برای خودمان ایجاد می‌کنیم.

اما زندگی یک بازی است و همه ما انسان‌ها بازیگران این صحنه هستیم و رسالت ما این است که همه تلاش خود را انجام دهیم تا بهترین بازی را از خود ارائه دهیم و برای این کار باید قوانین این بازی را بدانیم؛ هرچقدر دانشمان در این زمینه بیشتر باشد و اشراف بیشتری نسبت به بازی زندگی و قوانین آن داشته باشیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم؛ در صلح و آرامش بیشتری باشیم و در همه ابعاد و جهات، زندگی بهتری برای خود بسازیم.

زندگی فقط مادیات نیست وزندگی فقط معنویات هم نیست؛ کسی که قانون زندگی کردن را به‌درستی بلد باشد می‌داند که باید عملکرد او به‌گونه‌ای باشد که هم ازنظر مادی (هر چیزی که مربوط به جهان فیزیکی است) توان و قدرت خود را بالا ببرد، هم اینکه ازنظر معنوی و اخلاقی به چنان رشدی رسیده باشد که هر جا لازم باشد این توان و قدرت را در جهت مثبت خرج کند و از آن بگذرد.

 

درواقع هم اعتمادبه‌نفس خود را رشد داده باشد هم عزت‌نفس خود را، هم مسائل مربوط به جهان مادی و فیزیکی هم مسائل مربوط به زندگی معنوی و اخلاقی؛ مثل کسی که ازنظر مالی به درجه خوبی رسیده و ازنظر اخلاقی و شخصیتی هم به چنان رشدی رسیده که هر جا لازم باشد می‌تواند از مالی که جمع کرده بگذرد و برای خدمت به انسان‌ها خرج کند.

یکی از آموزش‌هایی که علم کنگره می‌دهد این است که اگر در جهان مادی قرارگرفته‌ایم پس قطعاً لازمه رشد و تکامل ما بوده و باید از آن استفاده کنیم و لذت ببریم و در جهت رشد و تکامل هم از آن بهره ببریم؛ باید بهترین زندگی را برای خودمان بسازیم و در زندگی قدرت داشته باشیم که برای رسیدن به این قدرت لازم است در زمینه‌هایی رشد و پیشرفت داشته باشیم؛ مانند کار، تحصیل و...

کار و شغل مناسب پایه‌های مالی را قوی می‌کند و تحصیل پایه‌های علمی را قوی می‌کند؛ برخلاف تصور عموم که درگذشته اعتقاد داشتند علم بهتر از ثروت است، در دنیای امروز این دو لازم و مکمل یکدیگر هستند؛ چراکه برای کسب علم و تحصیل به پول نیاز است؛ مثلاً کسی که توان پرداخت هزینه‌های تحصیل را ندارد نمی‌تواند درس بخواند و کسی که درس نخوانده و تخصص خاصی ندارد درزمینهٔ شغلی نمی‌تواند موفقیت چشمگیری داشته باشد.

پس این دو در کنار هم قدرت و توان انجام کار را برای انسان به ارمغان می‌آورند؛ و درنهایت شرط لذت بردن از این دو این است که فهم و ظرفیت استفاده از این قدرت را داشته باشیم، یعنی از این قدرت و توان هم در جهت لذت مادی استفاده کنیم هم در جهت ارتقاء معنوی و شرط لذت بردن و استفاده کردن از این توان و قدرت این است که انسان عزت‌نفس، آگاهی و علم درست و زیبا زندگی کردن را داشته باشد.

نگارنده: همسفر فریده
منبع: نمایندگی کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .