English Version
English

تصویر رهایی؛ گفت و گو با همسفر لیلا

تصویر رهایی؛ گفت و گو با همسفر لیلا

لطفاً خودتان را معرفی کنید:

سلام دوستان لیلا هستم همسفر علی، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی مسافرم شیشه، شیره، متادون؛ روش درمان DST با داروی OT، مدت هفت ماه و چهار روز سفر می‌کند،TDS مصرفی دو و نیم سی‌سی، باراهنمایی جناب آقای اکبر علیرضایی و سرکار خانم مرضیه بصیری.

 

از نحوه آشنایی‌تان با کنگره بگویید؟

ما هم مثل بیشتر اعضای کنگره، راه‌های زیادی را برای درمان اعتیاد امتحان کردیم که با شکست مواجه شدند. بیشتر از مسافرم، خودم بودم که این راه‌ها را انتخاب می‌کردم، با این تفکر که می‌توانم به مسافرم کمک کنم اما هیچ‌یک از این راه‌ها مؤثر واقع نشد تا اینکه توسط یکی از دوستانم در دانشگاه تهران، اسم کنگره و آقای مهندس را شنیدم و به دلیل اینکه آن زمان در قم شعبه‌ای وجود نداشت به آکادمی رفتیم و سفرمان را آغاز کردیم، اما به دلیل مصرف شیشه، مسافرم نتوانست در سقوط آزاد بماند و به درمان برسد و بعد از راه‌اندازی شعبه قم دوباره به اینجا آمدیم و آلان در حال سفر هستیم.

 

مسافر شما مصرف‌کننده شیشه بود، از تخریب شیشه در زندگی‌تان بگویید؟

مسافرم هفده سال تخریب دارد که هفت سال آخر مربوط به مصرف شیشه هست. ایشان بعد از مصرف شیشه توهم زیادی داشت و هیچ اطلاعی از جهان پیرامون خود نداشت و حتی متوجه بارداری بنده نشده بود و هیچ توجهی به فرزند اولمان هم نداشت و بااینکه شخصیت مهربان و باگذشتی داشت کاملاً بی‌مسئولیت شده بود و در کنار ایشان کاملاً تنها شده بودم. از حالت‌های بسیار تلخ دیگر مصرف شیشه در مسافرم، حالت‌های خواب‌وبیدارش بود که مثلاً ده شبانه‌روز بیدار بود درحالی‌که خواب بود یا اینکه در حالت‌های نشسته، ایستاده و در حال حرکت، خواب‌وبیدار بود و همه این موارد در زندگی‌مان تأثیرات منفی به‌جا گذاشت.

 

جهان‌بینی شما نسبت به مسافرتان بعد از ورود به کنگره چه تغییری نموده است؟

قبل از آمدن به کنگره مقصر اصلی تمام مشکلات زندگی را اعتیاد مسافرم می‌دانستم و خودم را بی‌عیب و نقص می‌دانستم و احساس بدی نسبت به مسافرم داشتم و دیگر دوستش نداشتم و فقط احساس ترحم به او داشتم و به طلاق فکر می‌کردم، گاهی هم به خاطر اینکه تحصیلات عالیه در رشته الهیات داشتم لحظه‌ای با خود فکر می‌کردم که امتحان الهی است و خود را مسئول می‌دانستم. با ورود به کنگره و سفر جدی ایشان در نمایندگی قم و با کمک راهنمای خوبم خانم مرضیه، دیدگاهم نسبت به مسافرم تغییر کرد و متوجه شدم که به خاطر مصرف شیشه چه آشفتگی‌هایی دارد و اگر من مسئولیت همسفر بودن را پذیرفته‌ام باید آسیب‌هایش را هم بپذیرم و با جهان ذهنی مملو از آرامش و محبت و عشق در کنار مسافرم بمانم و به او کمک کنم. برای بهتر شدن مسافرم هنوز به زمان نیاز داریم تا سیستم ایکسش به حالت طبیعی خود بازگردد، همه این‌ها را مدیون آموزش‌های آقای مهندس هستم.

 چه چیزی به استقامت شما در سفر اول کمک می‌کند؟

برای اینکه بتوانم انسان صبوری باشم دائم سی‌دی‌های آقای امین را گوش می‌دهم تا جهان ذهنی آرامی داشته باشم و همه صفت‌های ضد ارزشی را یکی‌یکی کنار بگذارم که این کار البته بسیار سخت است به‌عنوان‌مثال برای اینکه بتوانم عاشقانه و بدون هیچ چشمداشتی به اطرافیان محبت کنم باید توقع خودم را از دیگران کم کنم و موانع محبت را کنار بگذارم. این راهکارها را از سی‌دی‌های آقای امین برمی‌دارم و سعی می‌کنم همه را در زندگی کاربردی کنم.

 

شما یکی از اعضای فعال، مسئولیت‌پذیر و فرمان‌بردار در شعبه قم هستید، این مقولات چه کمکی به سفر شما نموده است؟

معتقدم که تمام آموزش‌های آقای مهندس از کتاب آسمانی گرفته‌شده است و همیشه از آیات قرآن مثال می‌زنند، بنابراین چون به سخنان ایشان ایمان‌دارم سعی می‌کنم فرمان‌بردار باشم. آقای مهندس می‌فرمایند: از فرمان‌برداری به فرماندهی می‌رسیم، اگر قرار است در شهر وجودی‌ام فرمانده خوبی باشم و مراتب نفس را پشت سر بگذارم و به فرماندهی عقل برسم لازم است تا فرمان‌بردار خوبی باشم تا بتوانم هم در شهر وجودی و هم در زندگی‌ام فرمانده خوبی باشم و از این فرمان‌برداری آرامش زیادی کسب می‌کنم.

 

آیا شما تصویر رهایی مسافرتان را در ذهنتان تصور می‌کنید؟

بله از همان ابتدای سفرمان باوجود شرایط سخت اقتصادی به پیشنهاد راهنمایم لباس سفید رهایی را برای خودم و مسافرم تهیه کردم و کنار گذاشتم و همیشه تصویر رهایی را برای خودم و مسافرم تصور می‌کنم. مسافرم که هیچ‌گاه تصور رهایی را نداشت اکنون تصویر رهایی و گرفتن گل از دستان پرتوان آقای مهندس را در ذهنش تصور می‌کند و این تصویر به ما آرامش می‌دهد.

 

 خدمت کردن در وبلاگ همسفران چه کمکی به شما کرده است؟

هنوز چالش‌های زیادی در زندگی‌مان داریم مسافرم تلاش می‌کند کم‌کم به نظم لازم برای سفر کردن برسد و چند وقتی است که خدا را شکر با کنگره هماهنگ شده است. ما باید مواظب نیروهای بازدارنده باشیم که تمام تلاششان این است که دوباره به قعر تاریکی‌ها برگردیم، هر وقت نیروهای بازدارنده بخواهند جلوی آمدن مرا به کنگره بگیرند، با خدمت در کنگره نیروی مخربشان را خنثی می‌کنم. خدمت در وبلاگ باعث می‌شود که حتی اگر یک نفر در سراسر کشور مطالب مرا بخواند و این آرامش به او منتقل شود و راه را پیدا کند، من نیز به آرامش می‌رسم.

 

 بهترین الگوی شما در کنگره کیست؟

راهنمایم خانم مرضیه که برایم مثل مادر است و خیلی دوستش دارم و با صبر و آرامشی که در چهره‌اش موج می‌زند درس صبوری می‌گیرم و از خانم مروارید که توانستند مشکلات زیادی را پشت سر بگذارند و آلان در جایگاه مرزبانی مشغول خدمت هستند درس صبر و استقامت گرفتم.

 

 حرف پایانی اگر دارید بیان کنید؟

من معتقدم بیشتر اتفاقات زندگی‌مان آزمایش است، درست است که سرنوشت ما از روز ازل نوشته‌شده است اما خداوند به انسان نعمت انتخاب و اختیار داده است تا سرنوشت خویش را تغییر دهد. خداوند می‌فرماید: لیس للانسان الا ما سعی، انسان چیزی نیست جز سعی و تلاش خودش. باید با صبر و تلاش، دانایی‌مان را بالا ببریم و بدترین شرایط زندگی را برای خودمان تبدیل به آرام‌ترین لحظات کنیم و فراموش نکنیم که لحظه دشواری سخت نیست و یادآوری لحظه دشواری سخت است و وقتی داخل دشواری می‌شویم حتی ریگ‌های بیابان هم برای رسیدن به آرامش یاری‌مان می‌کنند.

 

با سپاس فراوان از سرکار خانم لیلا بابت وقتی که در اختیار ما قراردادند.

 

تهیه گزارش: همسفر صدیقه
عکاس: همسفر زهره
منبع: همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .