English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی کرج + جشن تقدیر از کمک راهنمایان

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی کرج + جشن تقدیر از کمک راهنمایان

یازدهمین جلسه از دوره بیستم سری کارگاه های آموزشی کنگره60 ویژه آقایان مسافر در نمایندگی کرج با دستورجلسه هفته راهنما با استادی آقای مجید کیوانفر، نگهبانی آقای فرهاد و دبیری آقای مهدی در روز دوشنبه مورخ 1395/02/13 راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

امروز این جلسه برای من خیلی خاص است و دلیلش را هم خودتان بعداً می‌فهمید. امیدوارم که جلسه خیلی خوبی برگزار گردد. این هفته، هفته‌ی راهنماست، پس لطفاً در ابتدا همه به سمت راهنماها برگشته و یکدست برایشان بزنید که سالن بلرزد. از جانب خودم و کل بچه‌ها به تمام راهنمایان و خدمتگزاران کنگره 60 یک خدا قوت می‌گویم. به نظر من کل خدمتگزاران کنگره، خدمت می‌کنند تا راهنمایان با خیالی آسوده کارشان را انجام بدهند. هر مجموعه هدفش، محصولاتش هستند و هرچقدر محصولاتش ناب‌تر باشد، بهتر است که این کار را درنهایت راهنما انجام می‌دهد. پس جایگاه راهنما، جایگاه خیلی خوب و مهمی است.

همان‌طور که همه‌تان شنیده‌اید خداوند انسان را خلق کرده و به او اختیار داده و راه را نشان داده است. ما از نقطه صفر که متولد می‌شویم، موجودات آزادی هستیم. بدون هیچ مسئولیت. هرچقدر که جلوتر می‌آییم، یکسری مسئولیت به ما پیشنهاد می‌گردد و بابت هر مسئولیتی که می‌گیریم، اختیارمان در انتخاب‌ها محدودتر می‌شود و مسئولیتمان بیشتر. ما یک روز به‌عنوان مصرف‌کننده به کنگره آمدیم و درمان شدیم. سپس خدمت‌های مختلف را به ما پیشنهاد کردند که یکسری‌مان قبول کردیم و یکسری هم قبول نکردند. مثلاً وقتی کسی مسئولیت نگهبانی را قبول کرد، دیگر نباید وقتی به کنگره می‌آید، برای خودش بچرخد باید بیاید و مسئولیت برگزاری جلسه را بر عهده بگیرد.

حالا برسیم به راهنمایی. زمانی که می‌خواستم راهنما شوم، فکر می‌کردم که می‌آیم و می‌نشینیم دورهم و چقدر هم خوش می‌گذرد، در آن زمان اصلاً به مسئولیتش فکر نمی‌کردم؛ اما وقتی راهنما شدم دیدم که چه‌کار وحشتناکی است. من بابت هر چیزی که به رهجویم می‌گویم، مسئولم. وقتی من به رهجویم می‌گویم دروغ نگو، پس پوست خودم هم کنده است، چراکه من مگر می‌توانم دروغ بگویم؟ یعنی این را بگویم که راهنمایی یک‌بار بسیار سنگین با خودش دارد، چون من مسئولم، قداست جایگاه راهنما به همین علت است؛ و این را بدانید که اگر راهنما حرفی را به تو زد، اولین کسی که گیر می‌کند خودش است. اگر می‌گوید دروغ نگو و خودش بگوید، خود راهنما نفر اولی است که گیر می‌کند و اگر جرم دروغ‌گویی برای یک فرد عادی 10 ضربه شلاق باشد، برای راهنما ده هزار ضربه است. باید به همه راهنمایان به دیده احترام نگاه کرد، دوستشان داشت و هر کس باید آن چیزی را که از راهنمای خود می‌شنود، اجرا کند تا بتواند به سرمنزل مقصود برسد.

تک‌تک شما که روی این صندلی‌ها نشسته‌اید، مسئولید، مسئول هستید که این صندلی را به نفر بعدی بدهید، شاید من و تو آمدیم اینجا و درمان شدیم، ولی اعتیاد تمام نشده است. خیلی آدم‌های دیگری هم هستند که نیاز به این صندلی‌ها دارند. یک‌وقت خدایی نکرده‌کاری نکنیم که کارمان باعث بسته شدن در شعبه گردد، یا اتفاق بدی بی افتد. به‌اندازه تمام مصرف‌کنندگانی که در این شهر وجود دارد، تک‌تکتان مسئولید. در انتها من دوباره هفته راهنما را به تمام راهنمایان محترم از صمیم قلب تبریک می‌گویم، خدا به آن‌ها قوت بدهد و هرروز قوی‌تر از روز قبل باشند و محصولات بهتری بیرون بدهند.

در ادامه جشن هفته راهنما و قدردانی از کمک راهنماهای عزیز شعبه کرج برگزار شد.

نگارنده و عکاس : مسافر بابک بیات
منبع: نمایندگی کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .