English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی حکیم هیدجی

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی حکیم هیدجی

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه چهارم از دوره پانزدهم، سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران در کنگره 60 نمایندگی حکیم هیدجی با دستور جلسه از سایت کنگره 60 چگونه استفاده می‌کنم؟ (هفته سایت) با استادی آقای احسان رنجبر نگهبانی آقای مجید کریمی و دبیری آقای عطا، روز یکشنبه مورخ 11/05/94 رأس ساعت 17 شروع به کار نمود.

سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که لیاقت این را داشتم که امروز در خدمت شما باشم. دستور جلسه‌مان در مورد سایت کنگره 60 است. اگر امروز من استفاده از سایت را بلد نیستم و نمی‌توانم از سایت استفاده کنم، هیچ دلیلی ندارد که یک ماه دیگر هم همین‌طور باشم، چون‌که صفت گذشته در انسان صادق نیست. کنگره 60 چیز خوبی که دارد این است که جمعیتش زیاد است و همه ما بچه‌های کنگره هستیم و پیوند محبت بین ما برقرار است، همیشه یک نفر هست که چیزی را بلد هست و من بلد نیستم. چیزی که جالب است این است که کسی که چیزی را بلد است بدون هیچ چشم‌داشتی به دیگران یاد می‌دهد. یعنی اگر من در این نمایندگی بلد نیستم با سایت کارکنم، در عوض کسانی هم هستند که به من یاد بدهند که چگونه از سایت استفاده کنم.

سایت کنگره 60 در دو بخش فارسی و انگلیسی فعالیت دارد. من خدمت گذار بخش انگلیسی سایت هستم. در بخش فارسی هدفمان یک‌چیز است و در بخش انگلیسی چیز دیگر. در بخش فارسی آقای مهندس هدفی که دنبال می‌کند این است که سایت کنگره 60 بتواند مانند یک خبرگزاری عمل کند که در حال حاضر همین کار انجام می‌شود و روزانه حدود 32000 بازدید دارد. سایت کنگره 60 به‌صورت مرجعی درآمده که حتی اساتید دانشگاه هم از این سایت استفاده می‌کنند. قسمت‌های جالبی در قسمت فارسی سایت وجود دارد. مکاتباتی که در قسمت فارسی سایت به نام مکاتبات حسین و بیل هست، به قول آقای مهندس این‌یک روزی برای ما تبدیل می‌شود به یک تاریخچه. چه روزی؟ روزی که کنگره 60 جهانی شده و متد دی اس تی در جهان برای درمان بیماری اعتیاد استفاده می‌شود. چراکه من و خیلی‌ها در کنگره با همین روش به درمان رسیده‌اند.

هدف ما در بخش انگلیسی سایت، انتقال‌یافته‌هایمان است، یعنی ما به یک‌چیزی دست پیداکرده‌ایم. آقای مهندس یک کشفی را انجام داده‌اند که همان‌طور که در نوشتارهای کنگره هم آمده: حکم قاضی در زمان حیاتش بزرگ جلوه نمی‌کند. الآن دنیا نمی‌داند که چه اتفاقی افتاده و درمان اعتیاد انجام می‌شود یعنی چی؟

در بخش انگلیسی، ما 3 تا کار تحقیقاتی با آمریکا انجام داده‌ایم. اولین مقاله‌مان که آقای ویلیام وایت نوشته‌اند برای کنگره 60، ترجمه‌شده و در سایت قرارگرفته.

آقای ویلیام وایت چه کسی است؟ آقای ویلیام وایت به قلم سایت صورت‌ها و چهره‌های ریکاوری آمریکا که بزرگ‌ترین سایت ریکاوری در آمریکا است نوشته بودند که؛ ویلیام ال وایت بزرگ‌ترین مورخ و ریکاوری در عصر آمریکا است، یعنی چهره‌ی کاملاً شناخته‌شده ایست در آمریکا. ایشان نوشته بودند که ما در دنیا به 2 روش درمانی اعتقاد داریم. روش اول، روش قطع مواد است که می‌گویند مواد را قطع کنید و روش دوم، روش دارو درمانی است که در کشور خودمان هم داریم که با متادون و دیگر داروها کار درمان را انجام می‌دهند.

آقای ویلیام وایت در مقاله نوشته‌اند که کنگره 60 روش سومی را به جهان اعتیاد و درمان اعتیاد وارد کرده است که نه‌تنها این 2 روش قبلی را ترکیب کرده است، بلکه یک سری مطالبی دارد که 2 روش قبلی ندارد. توجه کنید کسی که در ایران نیست این مطالب را متوجه شده ولی خیلی از ما که در کنگره هستیم متوجه این قضیه نیستیم، من معتقد هستم که انسان وقتی به کوه نزدیک است متوجه عظمت کوه نمی‌شود. این مقاله در سایت قرارگرفته و عزیزانی که مایل هستند می‌توانند به سایت مراجعه کنند و مطالعه کنند. این مقاله قرار است یک معرفه‌ای باشد در مورد فلسفه، تاریخ و متدهای درمانی که در کنگره استفاده می‌کنیم.

مقاله دوم، تحقیقی است که در مورد قطع سیگار با استفاده از متد دی اس تی در کشور خودمان انجام شد، به سرپرستی آقای مهندس دژاکام و دکتر رضا دانشمند، آنالیزور رادفانک و خود آقای ویلیام وایت که این 4 نفر محققین اصلی این مقاله بودند. مقاله دوم هم آماده‌شده، منتظر بودیم مقاله اول چاپ بشود و کنگره شناخته شود تا این ادعا را بتوانیم بکنیم که سیگار را هم می‌توانیم با این متد درمان کنیم. این تحقیقمان 100 نفر ورودی داشت، 100 نفر دوره درمانی را طی کردند که از این 100 نفر 98 نفرشان به‌سلامتی و درمان رسیدند، یک نفر وسط سفر رها کرد و یک نفر برگشت خورد. با 98 درصد موفقیت ثابت کردند در این تحقیق که متد دی اس تی توانایی درمان سیگار را هم دارد. که این مقاله حدوداً یک ماه دیگر چاپ می‌شود و در سایت قرار می‌دهیم.

مقاله سوم که از همه مهم‌تر است این است که، قرار است در مجله‌ای به نام؛ مجله مشاور در آمریکا چاپ بشود. این مجله مشاور 30000 نسخه پخش می‌شود و به دست متخصصین می‌رسد، یعنی به دست کسانی می‌رسد که ما با آن‌ها کارداریم و بگوییم که یک همچنین چیزی پیداشده که این هم قرار است تا پایان سال انتشار پیدا کند.

کنگره اهداف خیلی بزرگی دارد، کارهای بسیار بزرگی قرار است در کنگره انجام بشود و وظیفه تک‌تک ما است که امروز رشد کنیم و به‌جایی برسیم که یک روز به‌عنوان فرزندان کنگره برویم و به کسانی که نیاز به کمک دارند، کمک کنیم.

2 بخش جالب هم در قسمت سایت فارسی وجود دارد. یکی، ویدئوهایی هست به نام: بکش و بکش به کارگردانی خانم شانی دژاکام تولید می‌شود و دیگری، مکاتباتی است که آقای مهندس با محققین کشورهای خارجی دارند.

امیدوارم که دستور جلسه این هفته را کاربردی کنیم، من فکر می‌کنم کاربردی کردن این دستور جلسه این باشد که اگر من تا امروز سایت کنگره 60 را نمی‌شناختم، یک حرکت کوچکی بکنم و با سایت آشنا بشوم.

تهیه و تنظیم گزارش: مسافر جواد یاریقلی

منبع کنگره 60: نمایندگی حکیم هیدجی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .