English Version
English

کارگاه‌ آموزش جهانبینی ؛ از سایت کنگره چگونه استفاده می کنم

کارگاه‌ آموزش جهانبینی ؛ از سایت کنگره چگونه استفاده می کنم

جلسه گذشته پنجم جلسه از دوره پنجاه و چهارم سری کارگاه‌های آموزش جهان‌بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم با دستور جلسه : از سایت کنگره چگونه استفاده می‌کنم؟ با استادی و نگهبانی آقای مهندس و دبیری همسفر آزاده در تاریخ چهارشنبه 7/5/94 رأس ساعت 14:30 آغاز به کار نمود.

 

امیدوارم حال همه شما خوب باشد، حال من هم بحمدالله خوب است.

سایت کنگره فکر کنم در سال 1383 ، شروع به کار کرد، یعنی تقریباً 11 سال پیش، در شرایطی که هنوز بعضی‌ها نمی‌دانستند که سایت و ایمیل چه هست و هنوز مثل امروز مد نشده بود که همه ایمیل، سایت دارند. در آن زمان ما پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم و گفتیم که ما باید برای کنگره سایت داشته باشیم و رفتیم با افرادی که وارد بودند صحبت کردیم و سایتی برای کنگره طراحی کردند. باید یک مطلب را می‌دادیم و بعد 3 روز بعد مطلب روی سایت می‌رفت. من گفتم که این‌گونه سایت نمی‌خواهم. گفتم من می‌خواهم سایت کنگره 60 مثل دیگ آبگوشت باشد، هر وقت خواستیم همه‌چیز به آن اضافه کنیم و کم کنیم. گفتند نمی‌شود و من گفتم ، این‌گونه می‌خواهم و انجام شد. بعدازآن تالار گفتگو را درست کردند.

شهروز آذر پور سایت را طراحی کرد و الحق خیلی کار کرد. آن موقع بچه بود و تازه از سایت سر درآورده بود و من گفتم که هر کاری می‌خواهی انجام بده . بعد دیدیم که تالار گفتگو در حال شر شدن و داستان درست شدن است و من گفتم که تالار گفتگو را ببندیم و بستیم ، خوب مزایایی داشت و البته معایبی هم داشت.

شاید در آینده تالار گفتگو را بازکنیم، یعنی ما باید فرهنگ استفاده از یک وسیله عمومی را داشته باشیم و آن‌وقت می‌توانیم تالار گفتگو را راه‌اندازی کنیم. اگر به این مرحله برسیم، این کار را انجام می‌دهیم.

بعد مسائل وبلاگ‌ها مطرح شد سپس بعد سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی تبدیل شد. افراد زیادی در قسمت فارسی و انگلیسی زحمات زیادی کشیدند. بچه هایی که خیلی زحمت کشیدند ، آقای بابک فرنقی ، شهروز ، رحمت فیضی ، گروه‌های خانواده ، در قسمت انگلیسی سعید معینی و الآن احسان رنجبر که زحمات زیادی کشیدند و می‌کشند.

و الآن در ایران سایتی بروزتر و کامل‌تر از کنگره در قسمت اعتیاد نداریم.

مثلاً در این هفته اگر بخواهیم از روز شنبه نگاه کنیم، شنبه بازدید 35 هزار نفر بود، یکشنبه 32 هزار نفر و ... ما بالای 30 هزار بازدید در هرروز داشته‌ایم و این آمار قلابی نیست. این آمار را ما بر‌نمی‌داریم، آمار را یک سایتی به اسم پرشین استت انجام می‌دهند. این‌ها آمار ما را می‌دهند که چند نفر بازدید داشته‌ایم، از چه نقاطی بازدید داشته‌ایم و جزئیات آمار را ارائه می‌دهند.

سایتی هم داریم در تهران که اسمش را نمی‌برم ، آن‌هم سعی می‌کند که مثل کنگره بازدید بالای 30 هزار نفر بدهد، و وقتی به سایت می‌روی می‌بینید که کل بازدیدهایش 300 نفر بیشتر نبوده.

سایتی که 30هزار بازدید دارد، شما هر قسمتی را نگاه کنید، 2000 بازدید، 1000 بازدید ، 500 بازدید و ... یعنی هر عنوان بایستی بازدیدی بالای 1000 ، 2000 داشته باشد.

شما می‌توانید رنکینگ سایت را نگاه کنید و می‌بینید که در رده بالایی قرار دارد.

الحق هم سایت کمک شایانی به کنگره 60 کرد و امروزه به‌صورت یک سایت تخصصی درآمده یعنی دانشگاه‌هایی که می‌خواهند کار تحقیقاتی انجام بدهند ، وارد سایت کنگره 60 می‌شوند و مباحث را استخراج می‌کنند و نگاه می‌کنند.

مثلاً می‌بینند که راجع به تریاک چه چیزی نوشته‌شده است.

و این چیزی نیست جز زحمات سایت.

الآن بچه‌های سایت زحمات زیادی می‌کشند، آقای مهدی ، احسان ، شهروز ، کامران ، شریفیان و ... خیلی‌ها هستند که زحمات زیادی می‌کشند ، همین‌طور هم وبلاگ‌ها که می‌خواهیم آن‌ها را وارد سایت کنیم.

این هفته جا دارد از بچه هائی که در سایت زحمات زیادی می‌کشند، قدردانی و تشکر بکنید.

امیدوارم من هم در یک فرصتی این کار را انجام بدهم.

تمام شهرستان‌ها ، خارج از کشور که به ما دسترسی ندارند ، به سایت کنگره 60 می‌روند.

شوخی نیست که یک سایت 30000 نفر بازدیدکننده داشته باشد، این رقم، رقم بالائی است و ارزش بسیاری دارد.

مسئله بعد، مسئله سیگار است.

یعنی من مسئله سیگار را به آنجائی خواهم کشاند، که یک نفر بگوید من برگشت کرده‌ام و هروئین زده‌ام ، با آن شخص کاری نداشته باشم ولی اگر برگردد و سیگار بکشد ، برخورد بسیار بدی با آن شخص می‌کنم.

در کل کنگره 60 ، از دیده‌بانان شروع کردیم و به پائین آمده‌ایم. ایجنت ها ، مرزبانان ، استادان جلسات ، نگهبان جلسات ، دبیر جلسات ، خدمت‌گزاران ، سیگار نباید بکشند.

قبلاً سفر اولی‌ها 6 ماه بعد از سفر اول می‌توانستند وارد پروژه سیگار بشوند، الآن بعد از 3 ماه می‌توانند وارد سفر سیگار بشوند.

در تمام مسابقات ورزشی ، هیچ ورزشکاری سیگار نباشد بکشد. ورز شبانان سیگار نمی‌توانند بکشند. اردوبانان ، کمک اردوبانان ، داورها ، خط ‌نگه‌داران ، مسئول مسابقات نباید سیگار بکشند.

ما مسابقات راگبی و مسابقات کشوری داشته‌ایم، شخص با لباس مسابقات رفته کنار زمین و سیگار کشیده ، این خیلی زشت است.

وحشت نداشته باشید، کسانی که در دل خطر می‌روند، خطر فرار می‌کند.

با روش دی اس تی و نیکوتین خوراکی ، درمان سیگار مثل آب خوردن است.

وحشت قضیه برای شما خیلی مهم است و اذیت می‌کند.

من همه را اعلام کردم و کمک راهنماها را اعلام نکردم چون خواستم به کمک راهنماها یک احترام بگذارم. آن‌هم به‌زودی اعلام خواهم کرد. تصمیم را بگیرید، یا باید به راهنمایی‌تان ادامه بدهید یا باید بروید به‌طرف سیگار . الگو نمی‌تواند با نقص باشد.

ما تجربه کرده‌ایم، راهنما سیگار می‌کشد، شاگردش می‌خواهد روی پروژه سیگار برود ، راهنما می‌گوید نه نرو ... چون خودش سیگار می‌کشد.

راهنمایی که سیگار می‌کشد، قدر مسلم شاگردانش هم سیگار می‌کشند.

مسئولین اوتی ، انتشارات و نشریات همه بایستی تکلیف سیگارشان را روشن کنند.

مسئله دیگری هم هست که ، راهنمایان زیادی قبول‌شده‌اند، اولاً که هرکسی که سه سال از دریافت شال کمک راهنمایی‌اش بگذرد ، بایستی دوباره امتحان بدهد و راهنمایی‌اش باطل می‌شود چون نتوانسته است که تشکیل لژیون بدهد و گفته است که من بایستی در همین شعبه خودم باشم.

اگر شال کمک راهنمایی گرفته‌اید و سه سال از راهنمایی‌تان نگذشته است، بایستی فرم‌های ثبت‌نام در سایت را حتماً پر کنند. چون الآن در حال بررسی هستیم. گزینه هائی در سایت وجود دارد که اولویت‌بندی محل خدمتی است که ما طبق آن بر اساس نیازمان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ما شرایط را بررسی می‌کنیم و نمرات جهان‌بینی و فنی و تحصیلات را ملاک قرارمی‌دهیم.

دوره کمک راهنمایی چهار سال است، ما همه بایستی کمک کنیم به این قضیه. تعداد زیادی در امتحان قبول‌شده‌اند ، این‌ها هم بایستی فرصت خدمت پیدا کنند.

جلساتی را که برای کمک راهنمایان برگزار می‌کنید، به اسم تعدیل برگزار نکنید، اسم آن را جلسات تجلیل می‌گذاریم، چون از راهنما قدردانی می‌شود و آن‌ها می‌توانند در کنگره در قسمت‌های مختلف خدمت کنند.

برنامه راهنمایی و ارائه پایان‌نامه  توسط آقای امین در حال بررسی است.

این افراد که  کمک راهنمایی را تحویل می‌دهند، می‌توانند در قسمت‌های دیگر مشغول به فعالیت شوند. می‌توانند بروند و شعبات دیگری را درست کنند، در شهر شهرستان‌های دیگر ، من هم با تمام قدرت به آن‌ها کمک می‌کنم.

ما برای قسمت همسفران یکسری دستیار می‌خواهیم بنابراین اعلام کرده‌ایم ، همان‌طور که در قسمت آقایان ایجنت داریم، در قسمت همسفران اسمشان دستیار هست، این‌ها را فقط از کسانی انتخاب می‌کنیم که لژیونشان را تحویل داده باشند. دستیار که شدند دو شعبه یا یک شعبه را به آن‌ها می‌دهیم. که رابط بین گروه خانواده و مرزبانان می‌باشد. بنابراین وقتی مهلت لژیونتان گذشت ، لژیون را تحویل بدهید و در قسمت دستیاری مشغول به کار شوید و خودتان داوطلبانه این کار را انجام دهید.

در قسمت آکادمی کسانی که لژیونشان را تحویل دادند و از قدیمی‌ها بودند، خانم سودابه کبیررضائی، زهرا صادقی، خانم زهرا آذر پور ، خانم جلالی و خانم توکلی در حال تحویل دادن هستند، خانم ناهید . شاید 8 ، 9 نفر از سردمداران لژیون‌های خانواده ، لژیونشان را تحویل دادند و الآن در قسمت دستیاری مشغول به فعالیت هستند.

خانم فریده ، خانم صداقت که از قدیمی‌ها بودند در حال تحویل دادن لژیون‌ها هستند.

در قسمت آقایان‌هم همین‌طور ، آقای عزت اله عابدینی، آقای کاوه، آقای باغجری همه این‌ها لژیونشان را تحویل دادند.

اول این کار را ما در آکادمی کردیم، بنابراین در شعب مختلف کسانی که زمان لژیونشان 6 ، 7 سال شده است، خودشان بیایند و لژیونشان را تحویل بدهند و فرم‌هایی را که مربوط به ایجنتی و دستیاری است پر کنید. که بلافاصله بررسی شود.

الآن ما برای 16 ، 17 شعبه دستیار لازم داریم ، بنابراین خودتان فرم‌هایتان را به خانم آنی و یا دستیارانشان تحویل بدهید و اطلاع بدهید.

من هم خودم در گروه خانواده کمک خانم آنی هستم، هر هفته سه‌شنبه‌ها جلسه داریم. به آقای سلامی هم گفته‌ام که به دنبال یک محل اداری باشد تا برای گروه خانواده یک‌قسمتی را به‌طور مستقل داشته باشیم و عمل کنیم.

امروز هم‌فکر می‌کنم که رهایی زیاد داریم، الآن دیگر من فرصت نویسندگی ندارم، چهارشنبه‌ها از صبح تا شب باید رهایی امضاء کنم، جمعه‌ها ، دوشنبه‌ها نمره‌ها را تصحیح کنم، شنبه‌ها هم همین‌طور و دیگر فرصت من به‌طور کامل گرفته‌شده است.

به‌هرحال همه شما را دوست دارم و خیلی ممنون که به حرف‌های من گوش دادید.


منبع : کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .