English Version
English

معاون امور بانوان استانداری اصفهان در جمع همسفران نمایندگی شیخ بهائی

معاون امور بانوان استانداری اصفهان در جمع همسفران نمایندگی شیخ بهائی

روز یکشنبه 94/04/07 ، سرکار خانم اثنی عشران، معاون محترم استاندار در امور بانوان" در جمع گرم و صمیمی همسفران کنگره 60 شعبه شیخ بهایی حضور پیدا کردند.
 


ایشان در بخشی از سخنان خود چنین فرمودند:

من از این که در جمع شما هستم، بسیار خوشحالم . مباحثی که در این جا در ارتباط با مسئولیت و ظرفیت مطرح شد، باعث شد که نکات بسیار زیادی یاد بگیرم و غبطه می خورم به این که شما هر روز و هر هفته، در این جلسات حضور پیدا می کنید و این نکات را آموزش می بینید، چون این نکات بسیار بسیار مهم هستند.

با توجه به این که هر چقدر هم که ما ادعا کنیم که از نظر علمی پیشرفت کرده ایم، ولی بحث تذهیب نفس و تقویت اراده، یک مبحث جداست که رسیدن به این مراتب کار بسیار سختی است و لازمه ی آن، دست پیدا کردن انسان به یک بینش خاص است.

من از زمانی که با کنگره 60 آشنا شدم و آنچه که در مورد اهداف کنگره 60(که همان درمان اعتیاد است) شنیدم، احساس می کنم یک بینش و رویکرد جدیدی نسبت به این مبحث پیدا کردم و انشاالله باید سعی خودمان را بکنیم که این موضوع را در افکارِ در معرضِ آسیب هم ایجاد کنیم؛ چون مهارت ها و آموزش هایی که صورت می گیرد ما را واکسینه می کند تا بتوانیم در مقابل انها مقاومت کنیم.

آن چه که الان در اروپا و کشورهای دیگر تحت عنوان "معنویت درمانی" رواج پیدا کرده است، همان مباحثی ست که من می بینم اینجا و با زبان بسیار ساده و خودمانی مطرح می شود و چقدر هم تاثیر گذار است.

وقتی که انسان از زبان سوخته دلی مطلبی را می شنود، تاثیرش خیلی بیشتر از زمانی ست که در همایشی حضور پیدا می کند و فردی می آید و همین مطلب را می گوید، ولی تاثیر چندانی ندارد.

من بسیار خوشحالم از این که در جمع شما هستم؛ در جمع افرادی که تلاش می کنند برای این که بتوانند زندگی بهتری را برای خود ترسیم کنند و در خانواده یک رویکرد موفق و مطلوب را رقم بزنند و با اراده ی محکم تری حرکت کنند.
 


ما گاهی اوقات جلساتی را برای بانوان برگزار می کنیم و باید آن ها را به اجبار به این جلسات بیاوریم! ولی من می بینم  با وجود این که ماه مبارک رمضان است و خیلی از افراد روزه دار هستند، اما با زبان روزه و با وجود گرمای هوا، در این جلسه شرکت کرده اند و این جمعیتی که امروز در اینجاست، نشان می دهد که این قضیه از سوز دل بر می خیزد، یعنی انسانی که واقعاً دلش می خواهد این کار را انجام دهد و این بسیار بسیار مقدس است.

احساس من این است که با حضور در جمع شما، انرژی بسیار زیادی گرفتم؛ یعنی بیشتر از این که من بتوانم به شما کمک کنم، شما به من کمک کردید. در حقیقت هم انرژی گرفتم و هم مصمم تر شدم؛ چون فعالیت ما مربوط به دو حوزه ی "بانوان و خانواده" است؛ و این دو واژه در جامعه جایگاه بسیار مهمی دارند.

نقش زنان و بانوان در جامعه نقش بسیار مهمی ست؛ اگر ما بخواهیم خانواده ای را نجات دهیم، اولین فردی که روی او انگشت می گذاریم، "مادر خانواده" است، از جهت تاثیری که روی همسر و همچنین روی فرزندان خود می تواند داشته باشد. یک زن می تواند روی همسرش تاثیر زیادی بگذارد، حتی با این که همسر او ممکن است 40 یا 50 سال داشته باشد و همه بگویند که شخصیت او ساخته شده است. در مورد خانواده هم همین طور؛ ما اگر بخواهیم روی رفتار جامعه ای کار کنیم، باید روی خانواده های آن جامعه کار کنیم.

دفتر ما در دو حوزه مشغول به فعالیت است و اهداف اصلی ما "آسیب ها" و "سلامت" زنان است.

امروز در دو جلسه ای که افتخار حضور داشتم (ابتدا در شعبه ی سلمان فارسی و اکنون در شعبه ی شیخ بهائی) من را مصمّم کرد که با ثبات و انرژی بیشتری در این مسیر گام بگذارم و به نظرم حضور من در جلسات شما، هر چند وقت یک بار برای انرژی که من می گیرم و تاثیری که روی من می گذارد، لازم و ضروری ست.
 

 

به خاطر وقتی که در اختیارم گذاشتید از شما سپاسگزارم و وقت شما را زیاد نمی گیرم، چون آن طور که مشخص است برنامه ی شما بسیار منظم و مرتب است. از شما می خواهم دعا کنید که بتوانیم در جهت آن اهدافی که بین ما مشترک است، یعنی نجات خودمان، همسران و فرزندانمان و تمام انسان های جامعه و ایران اسلامی مان، گام های موثری برداریم.

تهیه ی گزارش: همسفر لیلی

تصویرگر: همسفر اکرم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .