English Version
English

کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی قم

کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی قم

جلسه سیزدهم از دور سوم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی قم روزهای 5 شنبه مورخ 94/02/03 با دستور جلسه "آداب معاشرت و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی" با استادی آقای محمد بصیری و نگهبانی آقای احمد بصیری و دبیری آقای مجتبی حائری نیا راس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد :
انسان برای رسیدن به تکامل نیاز به حضور در جمع دارد و باید یکسری قوانین و آداب معاشرت را آموزش بگیرد و رعایت کند. و ما نباید از خطوط قرمز عبور کنیم. مثلا ضد ارزشهایی مثل تهمت زدن، دروغ گفتن و غیبت کردن و... باعث می شود که من تبدیل به انسانی بی ادب بشوم. یکی از دلایل و عوامل موفقیت کنگره 60 این است که به حرمتها و قوانین بین تمام اعضا احترام گذاشته میشود در کنگره هیچ کس حرف زشت و نا مربوط استفاده نمی کند. اعضای کنگره به جایگاه یکدیگر احترام می گذارند و این از مراتب ادب است. یک مصرف کننده مواد مخدر برای به هم ریختن یک جامعه کافیست، یک تازه وارد در سه جلسه مشاوره اولیه متوجه میشود که در کنگره نحوه درمان به چه صورت است و در این جلسات او را با حرمتها و قوانین و اهمیت آنها آشنا می کنند و شخص تازه وارد با این شرایط می بیند که آیا اینجا به او جواب میدهد و میتواند خود را با محیط و شرایط کنگره وفق بدهد.این حرمتها و قوانین همان ضلع جهانبینی درمان اعتیاد است. یک مسافر برای درست سفر کردن احتیاج به رعایت این قوانین و جهانبینی دارد، حتی همسفران که سابقه مصرف مواد مخدر را ندارند هم باید تک تک این قوانین و آموزشها را بیاموزند.و میتوان گفت که رعایت این آداب و قوانین پاداشی دارد که آن پاداش رسیدن به تعادل است و ما در کنگره به دنبال رسیدن به تعادل هستیم و تعادل همان پایداری است. در سایر NGOها فقط صحبت از ترک مواد می کنند ولی در کنگره صحبت درمان می شود چون رسیدن به تعادل خواست کنگره است. من در زمان مصرف یک انسان بی تعادل بودم و سطح انرژی من مدام بالا و پائین می شد و سعی می کردم با مصرف مواد این عدم تعادل را جبران کنم که متاسفانه کارم روز به روز بدتر می شد. و وقتی هم که می خواستم ترک مواد کنم ، ترک می کردم ولی به خاطر بی تعادلی به دنبال کارها و چیزهای دیگر بودم چون فکر میکردم من فقط نباید مواد مصرف کنم و سایر قوانین  زندگی را رعایت نمی کردم.

عدم تعادل یعنی تسلیم شدن در مقابل مشکلات و نا امید شدن. رسیدن به تعادل مسئله مهمی است چون رسیدن به تعادل فوق درمان است یعنی رسیدن به حال خوش. من باید در اینجا قوانین زندگی کردن را یاد بگیرم و آموزشهای کنگره من را به این خواسته ام میرساند. در کنگره وقتی یک شخص به درمان میرسد تازه می شود مانند قبل از شروع مصرف و اگر به دنبال رسیدن به تعادل نباشم مشکلات باعث می شود که دوباره به سمت مصرف مواد رو بیاورم و این رسیدن به تعادل منوط به آشنایی با قوانین بازی زندگی است. و همه اینها حاصل نمیشود مگر اینکه من سیستم فیزیولوژی بدن خودم را درست کنم و سیستم ایکس من خوب کار کند و بدنی سالم داشته باشم و وظایفم را برای درمان بخوبی انجام بدهم.
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .