English Version
This Site Is Available In English

حضور در پارک ها در روز جمعه و ورزش کردن یکی از مهمترین مکمل های درمان اعتیاد است

حضور در پارک ها در روز جمعه و ورزش کردن یکی از مهمترین مکمل های درمان اعتیاد است

سلام دوستان محمد هستم مسافر
امروز درخدمت اقای علیرضا حسنی ایجنت محترم پارک ولایت هستیم با یک گفت گوی دوستانه.خیلی ممنون آقا علیرضا وقتتان را در اختیار ما گذاشتید.
برای شروع اول از همه میخواهم از شما بپرسم اعضای کنگره ۶۰ از چه سالی در پارک ولایت حضور پیداکردن؟

سلام دوستان علیرضا هستم مسافر؛شاکر خداوند هستم که امروز هم توفیق شد اینجا باشم تاخدمت کنم.کنگره ۶۰ از سال۱۴۰۰به صورت غیر رسمی و از سال ۱۴۰۱به صورت رسمی در پارک ولایت شروع به کار کرد.

محمد؛سوال دوم آقا علیرضا برای حضور اعضای کنگره ۶۰ در پارک ها نیاز به مجوز از شهردای هست یا فقط با هماهنگی اینکار انجام می‌شود؟

علیرضا ؛در ابتدای ساکن حضور اعضای کنگره ۶۰ بامجوز نیست،یک پارک انتخاب می‌کنند برآورد می‌کنند مسائل زیرساختی را،به لحاظ امکانات، فضا،موقعیت شهری،بعداز اینکه تصمیم گرفته شد بچه‌های کنگره ۶۰وارد پارک می‌شوند مستقر می شوند کارمی کنند،و بعد از یک مدتی کم کم شهرداری ها متوجه حضور یک جمعیت جدیدی می‌شوندازآنجابه بعدهماهنگی هاو مراودات مسؤلان کنگره با شهرداری شروع می شود...
ولی نه! اینکه با مجوز رسمی بخواهیم ورود کنیم به یک پارک نه به لحاظ قانونی نیازه نه تا بحال همچنین اتفاقی افتاده.ما همیشه وارد یک پارک شدیم بعد یک مدت هماهنگی ما با مدیریت آن پارک یا شهرداری شروع شده و شکر خدا تا الان به بچه‌های کنگره ۶۰ به چشم یکسری مهمان که واقعا قوانین و ضوابط را رعایت می‌کنند در آن پارک و به اصطلاح نور چشمی آن پارک دیده می‌شود.یکی از سیاست های شهرداری ها این است که پارک ها،بوستان ها شلوغ باشه و ورزش های مردمی پررنگ و برگزار شود.و حضور اعضای کنگره ۶۰یک امتیاز مثبت برای آن پارک محسوب می‌شود و یک پیشرفت برای آن پارک بوجود می آید.و ما هم باید مراقب باشیم تا با رفتار اشتباهی کردار اشتباهی مسولان آن پارک را به دردسر نیندازیم که بعدها خدایی نکرده با مدیریت و مسولان پارک مشکل بر نخوریم و آنها را به دردسر نیندازیم که بعدها در آینده علیه بچه‌های کنگره ۶۰جبهه بگیرند...

محمد:مچکرم سوال بعدی:در حال حاضر کنگره ۶۰ چند رشته ورزشی فعال در پارک ها دارد و چند رشته در بیرون از کنگره در سالن های ورزشی انجام می‌دهند؟

آقا علیرضا:در حال حاضر ۱۲تا رشته ورزشی فعال داریم و مسابقات شان هم هرساله برگزار می‌گردد.۱-فوتبال۲-والیبال۳-بسکتبال۴-طناب کشی۵-دارت۶-راگبی۷-تیر،کمان۸-بدمینتون۹-تنیس روی میز۱۰-شطرنج۱۱-ایروبیک۱۲-تربیت بدنی آمادگی جسمانی این ورزش ها تقریبا از همان ابتدا ورود بچه‌های کنگره به پارک ها شروع به کار می‌کنند.۴تا رشته ورزشی فعال دیگر هم داریم که فعلا مسابقات شان برگزار نمی‌شود دو تا از این رشته‌ها در داخل پارک ها انجام می‌شود ۲تا رشته دیگر در بیرون از کنگره و در سالن‌های ورزشی انجام می‌دهند.مثل ورزش شنا و کشتی که نیازمند سالن ورزشی هستند.رشته باستانی و دو میدانی نیز داخل پارک ها و بوستان ها انجام می‌دهند.

محمد:خیلی مچکرم سوال بعدی:مسؤلیت و نظارت اعضای کنگره ۶۰ بر عهده چه کسی است آیا توسط ایجنت پارک ها و مرزبانان پارک ها مدیریت می‌شود؟

آقا علیرضا:تا دو سال پیش معمولا توسط ایجنت پارک ها مدریت و اداره می‌شد و با بعضی از دیده بانان ارتباط داشتند.اما شکر خدا کنگره همیشه در حرکت رو به جلو تدابیری اتخاذ می‌کنند لذا از ۲ سال پیش جناب مهندس و شورای دیده بانان تصمیم گرفتند با دقت بیشتری به نحوه اداره و مدیریت پارک ها بپردازند و برای اولین بار دیده بان محترم آقای اشکزری بعنوان مسئول پارک های ورزشی کل کشور انتخاب شدند و مسئولیت تمام کارهای سخت افزاری و هماهنگی با شهرداری هاو مسولان بر عهده ایشان است. البته هنوز برگزاری تمام مسابقات ورزشی زیر نظر دیده بان محترم آقای حکیمی می‌باشد. اما به لحاظ سخت افزاری، هماهنگی کلیه پارک ها و یکسان سازی ساعات برگزاری مسابقات ، هماهنگی و مدیریت با مسئولان شهرداری و پارک ها برعهده آقای اشکزری است.

محمد:مچکرم سوال بعدی:کنگره ۶۰ در چه تعداد از پارک های کشور حضور دارد؟

علیرضا:کنگره ۶۰ در حال حاضر از ۷۳ تا از پارک های کل کشور استفاده می‌کنند.طی این ۳ چهار سال اخیر با نظارت مستقیم دیده بانان محترم و تدابیر جناب مهندس نظم نظام و ساختار پارک ها یکسان سازی شده و فعالیت های تمام پارک ها اعم از ساعات ورود، خروج ، ساعت های برگزاری مسابقات معین شده و تمام این فعالیت ها دیده می‌شود.در گذشته این صورت نبود برخی فعالیت ها در استان ها فرق داشت و سلیقه ای انجام می‌دادند مثلا در گذشته نوع فعالیت در پارک ولایت با نوع فعالیت با پارک نیلوفر مشهد یا پارک اصفهان فرق داشت،الان یکسان شده ساعات برگزاری مسابقات، ورود خروج نوع فعالیت و رشته های ورزشی همگی به یک نحوه اداره و مدیریت می‌شود. و به یک استاندارد مطلوب رسیده...


محمد:مچکرم سوال بعدی:ساعت ورود و خروج اعضای کنگره ۶۰ به پارک ها و بوستان‌های چه زمانی است؟


علیرضا:روزهای جمعه از ساعت ۳۰'۵ دقیقه صبح تا ۳۰'۱۲ دقیقه ظهر فعالیت اعضای کنگره ۶۰ شروع می‌شود،و قطعا شما جایی را در کنگره پیدا نمی‌کنید که نظم نداشته باشدیا برای آن برنامه ریزی نشده باشد و پارک ها، بوستان‌های کنگره هم مستثنی از این قضیه نیستند،مثل شعب کنگره که ساعت ۱۷ الی ۲۰ باز هستند.وهر جمعه یک شعبه به صورت چرخشی خدمتگذار می شوند و در جابجایی لوازم و ادبات ورزشی ، نگهبان نظم، هدایت خودروها به پارکینگ...کمک می‌کنند.این ساعت الزاما مخصوص و مربوط به مرزبان نان اینجنت شعبه خدمتگذار نگهبانان ورزشی است و به این معنی نیست که همه اعضا ساعت ۵نیم صبح در پارک باشندو ۱۲نیم بروند.برای راهنمایان شعب هم یک دفتر حضور غياب هست که به محض ورود به پارک باید اسم خودشان را در دفتر حضور غياب ثبت کنند و با ثبت اسم و ساعت ورود عملا رهجویان هر لژیون نیز در تایم مشخص حضور دارند.

محمد:مچکرم سوال بعدی:نحوه تغذیه صبحانه اعضا تا چه ساعتی هست و ساعت شروع ورزش چه زمانی است؟

علیرضا:از ساعت ۵نیم صبح تا ساعت ۸ صبح زمان صرف صبحانه است و هر لژیون مستقلا در گوشه ای از پارک که یک محدوده تعریف شده است ازقبل برای شعب کنگره مشخص شده،صبحانه خودشان راتهیه و آماده می‌کنند و ساعت ۳۰'۸دیگه کسی حق صبحانه خوردن ندارد. نگهبانان ورزشی راس ساعت مشخص در محل تعیین شده باید حضور داشته باشند و ساعت ۷ صبح ادبات و لوازم ورزشی را تحویل بگیرند و از ساعت ۸ صبح مسابقات ورزشی شروع می شود.

محمد:مچکرم سوال بعدی:آقا علی رضا راجع به حضور همسفران در پارک ها چگونه مدیریت و اداره می‌شوند؟

علیرضا:فکرمیکنم تا حدود ۳-۴سال پیش تمام فعالیت های ورزشی همسفران زیر نظر ایجنت مسافران برگزار می‌شد اما طی این سال اخیر با انتصاب ایجنت برای همسفران در پارک ها تمامی فعالیت ها ورزشی شان مستقلا برعهده خودشان است و اگر به لحاظ سخت افزاری یا تأسیسات مثل جوشکاری یا حمل نقل لوازم سنگین ورزشی قطعا مورد حمایت مسافران قرار می‌گیرند و در کل نظم و قوانین آنها نیز همانند مسافران است.و به صورت کاملا مستقل منظم توسط خودشان برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنند،و خوشبختانه از زمانی که مستقل شدند همسفران، حضور شان هم پررنگ‌تر شده است حتی الان انبار جداگانه برای لوازم ورزشی در پارک ولایت دارند فقط کمی زودتر از مسافران فعالیت ورزشی شان تمام می‌شود.

محمد:خیلی مچکرم آقا اگر نکته ای هست در پایان بفرمایید؟

علیرضا:یک بار دیگه به اهمیت پارک ها و بوستان‌ها می‌پردازم:بهرحال ما یک زمانی مصرف کننده مواد مخدر بودیم و یکی از جذابیت های مواد مخدر تفریح و سرگرمی، خوشگذرانی و لذت بردن از لحظات بوده،همانقدر که حضور در نمایندگی، حضور در جلسات، لژیون آموزش گرفتن خیلی مهم است،حضور در پارک ها در روز جمعه ورزش کردن یکی از مهمترین مکمل های درمان اعتیاد است،به آن لحاظ که حضور در بوستان ها پیدا کردن دوستان، لذت بردن از فعالیت های ورزشی آن طراوت و نشاط، شادابي برای اعضا و افراد در پارک ها تأمین می شود.من تجربه شخصی خودم را می‌گویم اگر حضور من در پارک نبود اگر آن شوخی کردن با دوستان و لذت از برد مسابقات ورزشی نبود کنار دوستان صبحانه خوردن ها نبود شاید تا الان در کنگره نبودم. لذا تمام تلاش یک راهنما باید این باشد فضای پارک ها را گرم نگه داره، تمام رهجویان را جذب پارک کنه و تلاش بکنه تا با احترام گذاشتن به قوانین و مقررات پارک سال به سال پارک ها و بوستان‌ها پویا تر ، پر رنگ تر بشود.پارک یکی از مهم ترین جاهایی است که می‌تواند تاثیر مثبت روی رهجو بگذارد،و اگر یک راهنما به دنبال بازدهی و کیفیت لژیون و رهجویان است باید در پارک به رهجو یاد بدهد به قوانین پارک احترام بگذارند،باید یاد بدهند رهجو مستقل بار بیاید، زیاد اطراف راهنما نچرخد، رهجو را به سمت یک رشته ورزشی سوق دهد،یاد بدهد که سیگار کشیدن در پارک ممنوع است، یاد بدهند رهجو با لباس ورزشی که آرم کنگره روی آن حک شده بیاید. ومسائل دیگر که به ایجنت ها و راهنمایان انتقال داده ایم .و اگر این قوانین و مقررات را رعایت کنند ما هر ساله پویا تر از قبل حضور داریم .انشالله که بهترین ها برای همه رقم بخورد.

محمد:خیلی مچکرم ممنون پایان


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .