English Version
English

مرزبانان حافظ مرزها و حرمت‌ها

مرزبانان حافظ مرزها و حرمت‌ها

هفتمین جلسه از بیست و هفتمین کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ویژه همسفران؛ نمایندگی دانیال اهواز با استادی اسیستانت محترم همسفر زهرا، نگهبانی همسفر فرزانه و دبیری همسفر شقایق با دستور جلسه (هفتهٔ ایجنت، اسیستانت و مرزبان) در روز دوشنبه 15 مهر 1398 ساعت 16:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان زهرا هستم همسفر. دستور جلسهٔ امروز؛ هفتهٔ اسیستانت، ایجنت و مرزبان است. به همهٔ اسیستانت‌ها، ایجنت‌ها و مرزبان‌های کنگره 60، تبریک می‌گویم و امیدوارم که برکت این خدمت در زندگی‌شان جاری باشد. در ابتدای تشکیل کنگره، تنها یک شعبه وجود داشت که پس از آن به دو شعبه گسترش یافت. در آن زمان دیده‌بانان و جناب آقای مهندس به‌راحتی می‌توانستند شعب را کنترل نمایند. اما وقتی تعداد شعب در شهرهای مختلف، افزایش پیدا کرد، ایشان نمی‌توانستند مستقیماً به تمام شعب رسیدگی کنند بنابراین با تصمیم آقای مهندس جایگاه مرزبانی به وجود آمد. همان‌طور که از نام مرزبانی پیداست، مرزبانان حافظ مرزها، حرمت‌ها و مجری قوانین کنگره  60 در شعب هستند به‌طوری‌که  آقای مهندس گفتند «مرزبانان همانند افرادی هستند که روی گدازه‌های آتش راه می‌روند».

در ابتدا مرزبانان مستقیماً با دیده‌بانان در ارتباط بودند ولی با بیشتر شدن تعداد شعب جایگاه ایجنت به وجود آمد. ایجنت به اصطلاح ریش‌سفید شعبه یا پیشکسوت شعبه است. پیشکسوت بودن در کنگره ۶۰، به سن نیست بلکه به خدمت کردن است؛ کسی که بیشتر خدمت کرده و سال رهاییش معمولاً بیشتر است یکسری پارامترهای دیگر دارد مانند اخلاق، نحوه خدمت کردن و تأییدیهٔ دیده‌بان‌ها نیز موثر می باشد، زیرا ایجنت مستقیماً از طرف دیده‌بان شهرستان‌ها انتخاب می‌شود. با پیشرفت بخش همسفران، جایگاه اسیستانت به وجود آمد که مستقیماً از طرف دیده‌بان گروه خانواده، خانم کماندار یا خانم آنی انتخاب می‌شود. به اسیستانت و ایجنت، بزرگ شعبه می‌گویند که رابط بین مرزبان‌ها و دیده‌بان هستند و مسئولیت نظارت بر امور شعبه را دارند. اسیستانت‌ها و ایجنت‌ها، با شال کرم‌ رنگ و مرزبانان با شال زردرنگ مشخص می‌شوند. در هر شعبه‌ای ۷ مرزبان (۵ مرزبان آقا و ۲ مرزبان خانم) داریم. اگر ما اینجا امنیت کامل داریم فقط به خاطر فعالیت‌هایی است که مرزبانان انجام می‌دهند. به مرزبانان همسفران شعبه خانم میترا و خانم زهره خدا قوت می‌گویم. از مرزبانان دورهٔ قبل، خانم جمیله و خانم مریم، دورهٔ قبل از آن‌ها، خانم فریبا و خانم فرزانه و اولین مرزبان شعبه، خانم گلشن عزیز که جایشان در شعبه خیلی خالی است، تشکر می‌کنم. اسیستانت قبلی شعبه، خانم مریم قمری بودند که از آبادان می‌آمدند و هم‌زمان دو شعبهٔ آبادان و اهواز را اداره می کردند که واقعاً کار سختی بود. قبل از خانم مریم، خانم آذر عزیز اسیستانت بودند که از تهران می‌آمدند و ۵ شعبه به‌طور هم‌زمان، زیر نظر ایشان بود. اولین اسیستانت شعبه هم خانم سودابهٔ عزیز بودند. من به همهٔ این عزیزان تبریک می‌گویم. جشن ایجنت، اسیستانت، مرزبان سالی یک‌بار است، امیدوارم که همه بتوانند قدرشناسی را که درخور خدمت یک‌ساله و ۱۴ ماهه است را انجام دهند و قدردانی را تمام سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها یاد بگیرند چون اگر این خدمتگزاران نبودند، قطعاً ما نمی‌توانستیم به‌راحتی از این آموزش‌ها استفاده کنیم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید، ممنونم.

 

در ادامه جشن تقدیر از مرزبانان محترم و اسیستانت شعبه، برگزار شد که شما عزیزان را به دیدن تصاویر آن، دعوت می‌کنیم:

 

تایپ: همسفر خانم بنفشه از لژیون دوم (خانم زهرا)
عکاس: همسفر خانم بنفشه از لژیون دوم (خانم زهرا)
نمایندگی دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .