English Version
English

راهنما راه از بیراهه نمایان می‌کند

راهنما راه از بیراهه نمایان می‌کند

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی امین قم به استادی راهنما همسفر رضوانه با دستور جلسه«هفته راهنما»‌روز شنبه ۸ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا جا دارد، هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره ۶۰، آقای مهندس دژاکام، بنیان کنگره و همین‌طور خدمت سرکار خانم آنی بزرگ اولین راهنمای گروه خانواده تبریک عرض کنم‌ و در ادامه این هفته را خدمت راهنمایی عزیزم، خانم ربابه تبریک و شادباش می‌گویم.

راهنمای عزیز ما سال‌ها برای آموزش از تهران به قم می‌آمدند و از همان ابتدا در باور من نمی‌گنجید که هنوز در این دنیا انسان‌هایی سرشار از باور و محبت وجود دارند که راه طولانی را بدون پیوند خویشاوندی هفته‌ای چند بار از تهران به قم بیایند تا بذرهای خشک شده محبت را در دل‌های ما آبیاری کنند و به ما بیاموزند، هر آن کس که از مخلوق تشکر نکند، نمی‌تواند از خالق خود سپاسگزاری کند. راهنمای من و سایر راهنماهای کنگره ۶۰، مسیر درست برای همه نمایان کردند تا راه از بیراهه و مرغزار از مسلخ مشخص شود.

جایگاه راهنما در کنگره موضوعی بسیار مهم می‌باشد؛ چرا که عشق راهنما در کنگره ۶۰ یعنی: عاشق بودن و با تمام وجود به هم نوع خود کمک کردن است، او همواره سعی دارد تا طعم شیرینی رهایی که خود چشیده را به دیگران نیز بچشاند به همین خاطر کسانی که از راه دور شاهد فعالیت کنگره ۶۰ و راهنمایان می‌باشند، باور این نکته برایشان سخت است. آیا می‌‌شود، بدون دریافت هیچ‌گونه مزد مادی هفته‌ها، روزها و ماه‌ها خدمت کرد؟ به قول معلم بزرگ استاد سردار: «ما برای آموزش و خدمت قدم به حیات نهاده‌ایم ابتدا آموزش، سپس خدمت بلاعوض». کمک به رهایی دیگران همراه با عشق است و بدون این عنصر نمی‌توان حضور فعال و مؤثر داشت، اگر عشق نباشد، هیچ‌کاری نمی‌توان انجام داد.

زمانی‌ که‌ جزوه راهنما و راهنمایی را مطالعه می‌کردم، از صفحه اول این جزوه برای من جالب و دوست داشتنی بود؛ آنجا که می‌گوید: «غلام همت آن معتاد کاملاً به‌هم ریخته هستم که کیمیاگری می‌کند و جوهر وجودی خودش را تبدیل به شخصیتی می‌کند که در جایگاه کمک راهنمایی قرار می‌گیرد در حقیقت او ابدال است». وقتی که این کلمات را می‌خواندم، ذره‌ذره مطالب به تمام ذرات وجودی من تزریق و جاری می‌‌شد؛ پس راهنمایی هدیه‌ای از طرف خداوند است که از دریچه‌های گوناگون رخ نمایان می‌کند؛ روزی در قالب پیامبران الهی و روزی در قالب معلمین مهربان و روزی در قالب شال نارنجی کمک‌راهنمایی که همه این‌ها لطفی از طرف خداوند است.

امیدوارم همه کسانی که با این شال زیبا آذین بسته شده‌اند در همه حال  سعی نمایند، هم‌چون چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان، دل‌های تشنه انسان‌هایی که به آنها پناه می‌برند را سیراب کنند و از شهد عشقی که به آنها چشانده شده به دیگران هم بچشانند.

 

رابط‌خبری: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا، خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه(لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .