English Version
English

درمان قطعی مصرف‌کنندگان

درمان قطعی مصرف‌کنندگان

سلام دوستان رقیه هستم یک همسفر
در ابتدای مقاله نهم از کتاب چهارده مقاله، آقای مهندس درباره کنگره۶۰ و روش DST توضیح دادند و فرمودند خودشان ۲۰ سال مصرف‌کننده بودند؛ اما بعد از درمان خود با روش DST، مدت ۱۵ سال است که در خصوص درمان اعتیاد در کنگره تجربیات زیادی به دست آورده‌اند. ایشان پروتکل درمانی DST را با استفاده از داروی شربت تریاک طراحی کردند تا به درمان قطعی مصرف‌کنندگان مواد مخدر کمک کنند. تاکنون حدود ۷۰۰۰ نفر با استفاده از این شربت و به روش DST به درمان رسیده‌اند و هر روز هم بیشتر می‌شوند.
ایشان در ادامه در مورد معنای کلمه مهندس و رشته‌های مهندسی توضیح دادند. مهندس به کسی می‌گویند که هندسه بداند. کاربرد هندسه در زندگی ما در حساب‌وکتاب، محاسبه دخل‌وخرج، برنامه‌ریزی، آینده‌نگری، انجام کار عملی و حرف حساب زدن است.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر
بر اساس مقاله نهم آقای مهندس می‌فرمایند که پدیده سازگاری، مدت‌زمان و فرایندی است که طی آن یک نوع ماده مخدر می‌تواند جایگزین نوع دیگری از مواد مخدر شود. ما بدن‌مان را هرگونه عادت بدهیم، همان‌طور عمل خواهد کرد. به‌طور مثال کسی که تریاک مصرف می‌کند، اگر برای ۲ یا ۳ ماه شیره تریاک استفاده کند، بدنش به شیره تریاک عادت خواهد کرد و اگر بخواهد دوباره شیره را ترک کرده و تریاک را جایگزین آن کند به‌طور قطع در مرحله اول برایش سخت خواهد بود؛ ولی با تلاش خود می‌تواند شیره را کنار بگذارد و از تریاک استفاده کند؛ لذا هر ماده مخدری زمانی را لازم دارد تا با بدن شخص سازگار شود؛ بنابراین جسم انسان برای شناسایی مواد جدید یا روش جدید به زمان نیاز دارد تا آن را شناسایی و جذب کند. داروی OT هم می‌تواند جایگزین مواد مصرفی افراد باشد. با روش DST در طول مدت ۱۰ الی ۱۱ ماه بر اساس دستور راهنما و استفاده از آموزش‌ها در طول پله‌های ۲۱ روزه، می‌توان مقدار مصرف دارو را کاهش داده و به صفر رساند.

سلام دوستان ناهید هستم یک همسفر
مثلت مهندسی اعتیاد برای سنجش اعتیاد و درمان آن طراحی شده است. اضلاع مثلث مهندسی اعتیاد از اشباع، سازگاری و تغذیه تشکیل شده است. اشباع به معنی تکمیل ظرفیت است و امکان پذیرش بیشتر وجود ندارد. به عبارتی می‌توان گفت بیشتر مصرف‌کنندگان مواد مخدر و یا مصرف‌کنندگان داروهای درمان اعتیاد، هم در سم‌زدایی و هم درمان نگه‌دارنده در نقطه اشباع قرار دارند. به‌طور مثال، نقطه اشباع برای مصرف‌کنندگان تریاک خوراکی یک تا یک و نیم گرم تریاک و ده تا پانزده سی‌سی شربت تریاک هست و البته مصرف این میزان تریاک یا شربت تریاک برای فردی که مصرف‌کننده نیست، باعث مرگ می‌شود. یک گرم تریاک خوردنی، معادل ۱۰۰ میلی‌گرم مرفین و ۲۰ گرم متادون است (۴ قرص ۵ میلی‌گرمی). یک گرم تریاک کشیدنی، معادل ۲۵ گرم مرفین و ۵ میلی‌گرم متادون است (۱ قرص ۵ میلی‌گرمی).

سلام دوستان نرگس هستم یک همسفر
هنگامی‌که ماده مصرفی فرد مصرف‌کننده عوض می‌شود و به‌جای آن دارویی مانند متادون یا شربت تریاک به او داده می‌شود ما به زمانی بین ۲۰ تا ۶۰ روز نیاز داریم تا بدن شخص داروی جدید را شناسایی کند و با آن سازگار شود. طول عمر مفید و مؤثر OT (شربت تریاک) و یا متادون برای یک مصرف‌کننده حدود ۷ الی ۸ ساعت است؛ بنابراین دارو باید سه مرتبه در شبانه‌روز یا TDS باشد، آن‌هم بافاصله زمانی حداقل ۷ و حداکثر ۹ ساعت مصرف شود. دارو هم باید کامل و دقیق اندازه‌گیری و سر ساعت مصرف شود. اگر انتظار داریم که بیمار مصرف‌کننده به ما اعتماد داشته باشد، ما هم باید به او اطمینان داشته باشیم و داروی او را به خودش بدهیم.

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر
هنگامی‌که ماده مصرفی فرد مصرف‌کننده عوض و به‌جای آن دارویی مثل متادون یا شربت تریاک جایگزین می‌شود، بدن شخص زمانی بین ۲۰ تا ۶۰ روز نیاز دارد که داروی جدید را شناسایی کند و با آن سازگار شود. ما باید موضوع سازگاری را با فرد مصرف‌کننده در میان بگذاریم تا درخواست داروی بیشتری نکند. بهترین الگوی غذا معمولاً خوردن غذا در ۳ وعده است؛ اما هنگام روزه گرفتن سه وعده را به دو وعده غذایی تبدیل می‌کند و نباید بین آن هیچ‌چیزی بخوریم و بیاشامیم. این الگوی مصرفی را در داروی شربت تریاک و متادون نیز می‌توان به‌کار برد.

ویرایش و ارسال: همسفر مهسا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .