English Version
English

افزایش ظرفیت به‌یک‌باره امکان‌پذیر نیست

افزایش ظرفیت به‌یک‌باره امکان‌پذیر نیست

مهم‌ترین مسئله در هستی، ظرفیت است، یعنی کل هستی بر مبنای ظرفیت تقسیم‌بندی شده است . اساس خلقت بر پایه ظرفیت است و این خلقت است که ظرفیت‌ها را تعیین می‌کند که هر موجودی چه ظرفیتی دارد و طبق همان ظرفیت، پذیرش می‌شود و مسئولیت خودش را به عهده می‌گیرد.

در هستی ظرفیت‌ها مختلف است و هرکدام دارای یک ظرفیتی هستند و این ظرفیت را هرکدام خودشان کسب کردند و به عبارتی نفسی که تعیین موجودیت می‌کند هرکدام ظرفیتی دارند ولی ظرفیت جمادات و نباتات و حیوانات محدود است و تا یک حدی ظرفیت دارند ولی ظرف وجودی انسان نامحدود است و تا بی‌نهایت وسعت می‌یابد و این ظرفیت در انسان با آموزش و تجربه و تفکر وسیع، وسعت می‌یابد.

در هستی هر موجودی که کمی به ظرفیت آن اضافه شود، به او مسئولیت بیشتری می‌دهند و هر موجودی بر مبنای ظرفش، پذیرش می‌شود و به او مسئولیت داده می‌شود و اگر غیرازاین باشد، قبله گم می‌کند و چون ظرفیت ندارد در او تخریب ایجاد می‌شود و نمی‌تواند مسئولیت خود را به‌خوبی انجام دهد.

تمام حالت‌های ما،حالت‌های روحی و روانی ما و سلامتی ما همه بر مبنای پذیرش ما است. حتی گاهی اوقات ما خودمان بیماری را پذیرش می‌کنیم و ظرفیت سلامتی را نداریم و چون ظرفیت در ما نیست، قبله خود را گم می‌کنیم .

قبله گم کردن یعنی هدف خود را گم کردن و انسان پیمانی را که باخدای خود بسته بود را فراموش می‌کند و انسان موجودی است که به رب خودش ناسپاس است و پرورش‌دهنده خودش را فراموش می‌کند و وارد حاشیه و نق زدن می‌شود.

پس ما باید ظرفیت خودمان را ذره‌ذره بالا ببریم و این کار تنها با علم، دانش، شعور و آگاهی اتفاق می‌افتد. این را بدانیم که ظرفیت ما یک‌مرتبه بالا نمی‌رود و به‌تدریج است؛ ان‌شاءالله که همه ما بتوانیم با آموزش‌های ناب کنگره ظرف وجودی خود را افزایش بدهیم و به صلح و آرامش برسيم.

نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر فاطمه رشته ورزشی بدمینتون از پارک ساری قائم‌شهر
ارسال: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی بدمینتون از نمایندگی دنا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .