English Version
English

اخبار لژیون ویلیام وایت (نمایندگی رز)

اخبار لژیون ویلیام وایت (نمایندگی رز)

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان ملیحه هستم یک مسافر
دستور جلسه‌ این هفته؛ ظرفیت، مسئولیت قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه است. هر چیزی در هستی یک ظرفیت و نقطه‌ تحملی دارد؛ مثلاً گنجایش یک لیوان، تقریبا دویست سی‌سی است و اگر بیش‌‌تر از این میزان درون لیوان آب بریزیم، سرریز می‌شود. بیشترین فشاری که یک شیشه می‌تواند تحمل کند، اندازه‌ مشخصی دارد و اگر فشار بیشتری وارد شود، شیشه می‌شکند.
درباره‌ انسان نیز به همین صورت است. ابتدا باید ظرفیت وجودی انسان افزایش یابد تا بتواند متناسب با ظرفیت خود در جایگاه مناسب قرار بگیرد. اگر غیر از این باشد از مسیر منحرف می‌شود و می‌تواند اطرافیان خود را هم از مسیر منحرف کند. این مسئله در همه جا حتی در مورد پول و ثروت صدق می‌کند. اگر شخصی ظرف وجودی‌اش به اندازه لازم بزرگ نشده باشد، این ثروت می‌تواند او را به نابودی و تاریکی بکشاند.
اما این ظرفیت چگونه در انسان رشد و وسعت پیدا می‌کند؟ با بالا بردن دانایی و آگاهی، و اینکه انسان بداند مسئول خود و شهر وجودی خود است. ما در زمان مصرف سیگار، نسبت به بدن و سلامت خود آگاه نبودیم و به خودمان آسیب رساندیم، چرا که هنوز به آگاهی و دانایی نرسیده و فرمانده‌ لایقی برای جسم خود نبودیم، با کشیدن سیگار به خودمان، اطرافیانمان و جهان هستی بسیار آسیب رساندیم. خدا را شکر که مسیر کنگره را پیدا کردیم.
در جلسه‌ روز چهارشنبه جناب مهندس گفتند؛ راهنمایانی که خدمت می‌کنند، ظرفیت و توان پذیرش جایگاهی که در آن قرار دارند را داشته‌اند، آنها تلاش بسیاری کرده‌اند و به راحتی به آن‌ها لژیون داده نشده است. در امتحان راهنمایی از منابع بسیار گسترده‌ای آزمون گرفته می‌شود، ولی باید مراحل دیگری را هم طی کنند، خدمت‌های مختلفی انجام دهند و دوره کارآموزی را بگذرانند تا بتوانند شال نارنجی بگیرند. من به‌ عنوان راهنما باید ظرفیت پذیرش جایگاه خود را داشته باشم و مسئولیت‌پذیر باشم. اگر ظرفیت و پذیرش مسئولیت این جایگاه را نداشته باشم، در ادامه به خودم و اطرافیانم آسیب می‌رسانم.
نکته‌ آخر اینکه اگر انسان خارج از ظرفیت خودش، مسئولیت و جایگاهی داشته باشد، بعد از مدتی قبله‌ خود را گم می‌کند. قبله گم کردن یعنی از مسیر ارزش‌ها خارج شدن و قرار گرفتن در مسیر منفی، و به دنبال آن، انسان شروع به نق زدن و بهانه گرفتن می‌کند تا خود را از اشتباهی که مرتکب شده مبرا بداند. این موضوع در تمام ابعاد صورت می‌گیرد. اگر رهجویی در لژیون ویلیام طبق دستور راهنما رفتار نکند، بعد از یک مدت بهانه‌های جورواجور می‌آورد و درمان را برای خود سخت می‌کند، برای دیگران هم می‌تواند دردسر درست کند و تأثیر منفی بگذارد. رهجویی موفق عمل می‌کند که دنبال حاشیه رفتن و بهانه آوردن نیست.
امیدوارم همه‌ ما بتوانیم با قرار گرفتن در مسیر درست و بالا بردن سطح دانایی‌مان، ظرفیت لازم را در خود به وجود بیاوریم. در هر جایگاهی که قرار گرفتیم حواسمان باشد که لیاقت و ظرفیت آن جایگاه را داشته باشیم.

گردآوری و تایپ: مسافر ریحانه- نمایندگی رز
ویرایش: همسفر مرجان- نمایندگی رز
بازبینی: همسفر مریم- نمایندگی رز
ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .