English Version
English

اخبار لژیون ویلیام وایت - نمایندگی قشم

اخبار لژیون ویلیام وایت - نمایندگی قشم

اخبار لژیون ویلیام وایت - نمایندگی قشم

سخنان استاد:

سلام دوستان هورا هستم یک مسافر

دستور جلسه این هفته کنگره ۶۰ «ظرفیت، مسئولیت، قبله گم‌کردن (نق‌زدن و حاشیه)» است که باید از جناب مهندس دژاکام بسیار سپاسگزار بود بابت این دستور جلسه‌هایی که بادقت انتخاب می‌شوند و بسیار زیاد در زندگی ما تأثیرگذار هستند.

همان‌طور که متوجه شدید عنوان دستور جلسه با «ظرفیت» شروع می‌شود و در ادامه آن مسئولیت و... قرار می‌گیرد. باید گفت این موضوع که انسان باید ظرفیت خود را ارتقا بدهد تا بتواند مسئولیت‌هایی که به او واگذار می‌شود به‌درستی انجام بدهد، بسیار الزامی است. هر رهجویی در کنگره، با توجه به ظرف خودش، از این اقیانوس بی کرانِ آموزش، بهره مند می شود.

در درجه اول هر انسانی مسئولیت انسان بودن بر دوشش است و می‌تواند به‌وسیله دانایی، در خودش ظرفیت ایجاد کند که آن هم با آموزش اتفاق می‌افتد و شاید هزار سال هم زمان کمی باشد برای انسان کامل‌شدن.

یک مسئله، حضور در لژیون و دیگری، چشم گفتن و فرمان‌برداری در کنگره ۶۰ باعث بزرگ‌تر شدن ظرف ما می‌شود.فردی که در کنگره به دنبال حال خوش و رهایی از بند اعتیاد که تاریک‌ترین تاریکی‌ها است باشد، وارد حاشیه‌هایی مثل نوع پوشش و.... نمی‌شود. مخصوصاً در مدت ۱۰ماه سفر اول، و اگر طبق برنامه کنگره سفر کند نق نمی‌زند. انسان سپاسگزار، نعمت هایی که دارد را می بیند و نق زدن ریشه در همین ناسپاسی دارد.

وقتی ظرف انسان بزرگ‌تر بشود، به او مسئولیتی واگذار می‌شود که به نحو احسن انجام می‌دهد و به حال خوش می‌رسد و اینجاست که شخص آماده‌ی آموزش گرفتن است. ولی اگر ظرف شخص بزرگ نشده باشد، پذیرش آن مسئولیت را ندارد و قبله‌اش را گم می‌کند و این به آن معناست که راهش و هدف اصلی را فراموش کرده است.

رفتار تک‌تک ما در کنگره ۶۰ بسیار حائز اهمیت است. زیرا اگر فردی از هر کدام از ما، رفتار ناشایستی ببیند، ممکن است هر چند ناخواسته ولی درمان او را متوقف کرده باشیم و برداشت او از کنگره ۶۰ و هدفی که در پیش گرفته است، اشتباه اتفاق بیفتد.

یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های ما روی زمین، محافظت و نگهداری از جسم و روان خودمان است. وقتی با سیگارکشیدن و تخریب‌های فراوان، باعث نابودی آنها می‌شویم، پس نمی‌توان گفت در قبال خودمان مسئول هستیم، ولی سیگار می‌کشیم و برایش ارزش قائل نیستیم.

نکته دیگر اینکه؛ سطح انرژی فرد سیگاری بسیار پایین است که نق‌زدن فراوان و توجیه‌کردن، از نتیجه‌های آن است. ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

گردآورنده و تایپ: مسافر ندا - لژیون یک نمایندگی قشم
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .