English Version
English

به وجود آمدن مسئولیت‌پذیری با بالا رفتن ظرفیت انسان

به وجود آمدن مسئولیت‌پذیری با بالا رفتن ظرفیت انسان

انجام راه درست و کامل انسان را به انوار الهی نزدیک می‌کند و انوار الهی چشم دل را می‌گشاید و با دید وسیع جهان‌ها چهره واقعی خود را در تصویر ذهن به طور کامل حک می‌نمایند، در جلسه خصوصی همسفران رودهن خانم مهسا راهنمای لژیون تغذیه سالم پارک پردیسان برای جایگاه استادی دعوت شده‌اند، از ایشان درخواست کردیم تا دقایقی با ما به گفت‌و‌گو بنشینند.
از ایشان بسیار سپاسگزاریم و نظر شما عزیزان را به خواندن این مطالب جلب می‌نماییم.

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟ 
سلام دوستان مهسا هستم همسفر، با ۲۲سال تخریب شیشه وارد کنگره شدیم، ۱۰ ماه و ۲۵ روز سفر کردیم به روش DST با داروی OT به راهنمایی خانم زهرا و آقای مهدی، رهایی ۲ سال  و ۴ ماه و  ۵ روز  و رهایی از سیگار ۲سال.

لطفاً بفرمایید در مدت حضور خود در کنگره چه جایگاه‌های خدمتی را تجربه نموده‌اید؟ 
خدمت‌های نگهبان بسکتبال پارک طالقانی، دبیر لژیون سردار، راهنمای تغذیه سالم، سایت، راهنمای تازه واردین که در حال حاضر خدمت نمی‌کنم.

با توجه به دستور جلسه بفرمایید رابطه ظرفیت و مسئولیت چگونه است؟ 
لیوان، کاسه، بشقاب و... هر کدام  یک اندازه ظرفیت دارند؛ اگر بیش از حد آن‌ها را پر کنیم سرریز می‌شود، اگر من پول نداشته باشم و یک‌باره پول زیادی به دست آورم ممکن است ظرفیت هضم آن پول را نداشته باشم و باعث ایجاد تخریب در من بشود، اگر فردی مسئولیت به او داده شود و ظرفیت آن را نداشته باشد خودش را تخریب می‌کند. 

بفرمایید در پذیرفتن مسئولیت در هر جایگاهی چگونه می‌توان قبله را گم نکرد؟ 
بالا بردن ظرفیت در انسان به یک مرتبه امکان‌پذیر نیست بلکه ذره ذره با تفکر، آموزش، تجربه، دانش، علم و آگاهی می‌توان ظرفیت را بالا برد، با بالا رفتن ظرفیت در انسان مسئولیت‌پذیری نیز به وجود می‌آید، اگر در هر فردی ظرفیت لازم در او به وجود نیامده باشد و مسئوليتي به او بدهند باعث می‌شود که با توجه به جایگاهش فرمان‌هایی بدهد و یا کاری انجام دهد که باعث ایجاد ویرانی در مکان و یا صور پنهان فردی بشود. در تمام هستی نیز هر موجودی که ظرفیتش بالا رود مسئولیت بیشتری به او واگذار می‌شود که اگر غیر از این باشد قبله‌اش گم می‌شود و گم‌کردن قبله، هم به خود فرد آسیب می‌رساند و هم باعث تخریب در اطراف خود می‌شود.

در کنگره بر چه مبنایی به افراد خدمت داده می‌شود؟ 
تغییر جایگاه ما به میزان خواست و تلاش ما بستگی دارد؛ ولی فقط خواسته کافی نیست باید آموزش‌پذیر باشیم و تزکیه و پالایش را شروع کنیم تا اندازه آن جایگاه خدمتی را به دست آوریم.

 

چه عاملی در کنگره باعث می‌شود افرادی مانند شما مسیر طولانی را برای خدمت کردن به دیگران بپیمایند؟ 
تنها عشق و محبتی است که بین افراد کنگره جاری است، ما مدیون کنگره هستیم و هر کاری می‌کنیم که این لطفی که در حق ما شده را جبران کنیم، سیستم کنگره به گونه‌ای است که بدون هیچ چشم‌داشتی همه به یکدیگر با خواست خودشان خدمت می‌کنند تا بستر را برای آیندگان حفظ کنند، با طیکردن این مسافت طولانی شاید بتوانم ذره‌ای قدردان کنگره باشم و آن‌چه به من داده شده است را جبران کنم.

چگونه از طبیعت الگوبرداری کنیم تا خدمتی که انجام می‌دهیم بدون حاشیه و نق‌زدن باشد؟ 
نظام و هستی بر پایه نظم و انضباط استوار است، طبیعت به من یاد می‌دهد در باد و طوفان استوار بایستم، حرکت کنم، حرمت و قوانین کنگره را رعایت کنم و طبق قوانین پیش بروم و از حاشیه به دور باشم، هر کسی در نظام طبیعت مسئولیتی را برعهده دارد روزی حضرت موسی از کوهی بالا می‌رفت و کرمی در مسیر خودش می‌بیند، از خدا می‌پرسد چرا این کرم را آفریدی؟ خداوند می‌فرماید دقیقاً همین چند دقیقه‌ پیش کرم از من پرسید چرا موسی رو آفریدی،  هر کسی در هستی وظیفه‌ای دارد و کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.
هر فردی که خدمتی را قبول می‌کند به این معنی است مسئولیت آن را کامل پذیرفته است و باید کار خود را درست انجام بدهد و اگر مشکلی در بین راه پیش آمد به جای نق زدن سعی کند آن را حل کند.

خدمت در هر جایگاهی چگونه باعث آموزش گرفتن از آن می‌شود؟ 
با خدمت در کنگره می‌توانم بندهای تاریک درونم را بشناسم و آن آتش وجودی‌ام را تبدیل به نور کنم، متوجه بشوم کدام ضلع دانایی‌ام  را به تعادل برسانم در عمل است که انسان متوجه گره‌های خود می‌شود؛ وگرنه مانند عارفی می‌شود که ۴۰روز در بيابان می‌رود تا گره‌های خود را باز کند.

آیا مسئولیت و جایگاهی که فرد بیرون از کنگره دارد را می‌تواند به درون کنگره بیاورد و توقع احترام ویژه داشته باشد؟ 
آقای مهندس می‌فرمایند؛ افراد هر سِمتی خارج از کنگره دارند برای بیرون از کنگره است، برای زندگی شخصی آن‌ها است، هر فردی در کنگره ۶۰ فقط برای درمان اعتیاد آمده‌ است؛ وقتی راهنمای خود را انتخاب می‌کند ممکن است راهنما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از او باشد و باید به ایشان احترام بگذارد؛ چون راهنما مسیر درمان اعتیاد را رفته است و جلودار است، همه به اسم همدیگر را می‌شناسند؛ اگر فرد از سمت و اسمی خارج از کنگره استفاده کند فرمان‌برداری انجام نمی‌شود؛ در نتیجه شخص مصرف‌کننده به درمان نمی‌رسد، در کنگره همه حافظ هویت و حرمت یکدیگر هستند.

خدمت و مسئولیت داشتن در کنگره چگونه در ایجاد روابط صحیح با دیگران در جامعه به همراه دارد؟ 
هر خدمتی آموزش‌هایی برای من دارد با استفاده از آموزش‌ها و کاربردی کردن آنها دانایی و آگاهی‌ام بیشتر می‌شود و در جامعه می‌توانم از آن تجربه استفاده کنم و رابطه سالم و ماندگاری داشته باشم.

اگر سخن پایانی دارید بفرمایید؟ 
خداوند را شاکرم که در کنگره حضور دارم و اجازه خدمت به من داده شده است. سپاسگزارم از شما، ایجنت و مرزبان‌های محترم‌، موفق باشید.

از همسفر مهسا بابت این فرصت تشکر می‌کنم و از خالق عشق ومحبت بسبار سپاسگزارم که توفیق دارم با انسان‌های صالح همنشین باشم و این آموزش‌های ناب را با شما به اشتراک بگذارم.

تهیه مصاحبه :همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون نهم)
عکاس خبری :همسفر نرگس مرزبان خبری
ارسال :همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)
وبلاگ همسفران نمایندگی رودهن 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .