English Version
English

جناب مهندس میفرماید قبله همان مسیر یا جهت ما میباشد

جناب مهندس میفرماید قبله همان مسیر یا جهت ما میباشد

جلسه پنجم از دوره هشتم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی حافظ با نگهبانی راهنمای محترم مسافر حمیدرضا و استادی مسافر رضا و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه ظرفیت مسئولیت (قبله گم کردن نق زدن حاشیه) مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد

خداوند را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر توفیق حاصل شد تا در این جایگاه قرار بگیرم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم از ایجنت محترم و گروه مرزبانی و راهنمای لژیون پنجم آقا داوود تشکر می‌کنم که اجازه دادند بنده در این جایگاه قرار بگیرم. عید سعید فطر را هم به همه عزیزان تبریک می‌گویم.

در مورد دستور جلسه

جناب مهندس (نق زدن و حاشیه) را امسال به دستور جلسه اضافه فرمودند چراکه نق زدن در بیرون از موضوعی همگانی است در تاکسی‌ها و غیره عادی محسوب می‌شود.

مطلبی که بنده متوجه شدم و سؤالی که از خودم پرسیدم این بود که چه چیزی باعث می‌شود که انسان دچار قبله گم کردن شود.

جناب مهندس می‌فرمایند که قبله همان مسیر یا جهت ما می‌باشد.

سؤالی که من از خود می‌پرسم که چه چیزی باعث شد که من چندین سال مسیر وجهت زندگی خود را گم کنم به این موضوع پی می‌برم که انسان‌ها از روی ندانستن راهی را انتخاب می‌کنند که بابت آن باید بهایی سنگینی را پرداخت کنند.

من این بها را پرداخت کردم به خاطر اشتباهاتی که به‌واسطهٔ مصرف مواد مخدر داشتم بهایی سنگینی را پرداخت کردم.

زمانی که انسان در مسیر کنگره قرار می‌گیرد و آموزش می‌گیرد و متوجه بعضی مسائل می‌شود سعی در حساس شدن در اعمال و رفتار خود می‌شود تا دقیق‌تر عمل نماید.

دلیل گم کردن مسیر یکی نداشتن آگاهی است و دیگری مثلث جهل است.

یکی از مشکلاتی که من درگذشته و هنوز با آن روبه‌رو هستم مسئله ترس است. ترس باعث می‌شود انسان نتواند به‌درستی تفکر نماید و مسیر درست را انتخاب نماید.

و درجایی دیگر انسان خودرا بالاتر از دیگران تصور می‌کند که همان مسئله منیت است که باعث می‌شود انسان نتواند ظرفیت مسئولیت را داشته باشد.

ظرفیت ازنظر من همان توانایی انسان است.

انسانی که متوجه توانایی خود نشود واژ توانایی‌های خود نتواند به‌درستی استفاده کند نمی‌تواند انسان مسئولیت‌پذیری باشد.

مسئولیت یک پدر در قبال خانواده که می‌تواند پدر خوبی برای فرزندان خود باشد. ویا مسئولیت یک کارمند در قبال همکاران خود که می‌تواند در محیط کار با افراد به‌خوبی رفتار نماید.

کسی که نتواند مسئولیت خود را به‌درستی انجام دهد دچار نق زدن و حاشیه می‌شود.

قرارگیری افراد در کنگره ۶۰ بر اساس محبت عقل وایمان است.

در بستری که بنای آن بامحبت شکل‌گرفته شده تمام خواسته‌های معقول و تلاش‌های ما به نتیجه‌ای خوبی می‌رسد.

به نظر من انجام هر عمل درست درنهایت به‌خوبی ختم خواهد شد. اگر پایان خوبی برای عمل ما صورت نمی‌گیرد به این منظور می‌تواند باشد که هنوز پایان آن فرانرسیده است وما بایستی تلاش بیشتری داشته باشیم.

تجربه من از حضور در کنگره هر ثانیه حضور من در شعبه برابر با یک سال زندگی من بوده است و گرفتن آموزش در کنگره مسیر زندگی من را عوض نمود.

انسان در زندگی دچار اشتباهاتی می‌شود ومن هم از این اشتباهات برخوردار بودم ولی در سال جدید تصمیم گرفته‌ام که خود را محک بزنم واز ترس‌های که مانع استفاده از توانایی‌های من شد روبه‌رو بشوم.

پیشنهادی که برای عزیزان سفر اولی دارم این است که حضور در سفر اول مانند پرتاب شدن از یک نقطه است شی که پرتاب بشود یک نقطه سعود و یک نقطه سقوط دارد.

و نقطه سقوط قطعاً انتخاب ما نخواهد بود و انسانی که پرواز را آموخته می‌تواند نقطه سقوط خود را انتخاب نماید منظور من این است که سفر اول برای آموختن پرواز کافی نیست حضور ما در سفر دوم و آموختن و آموزش گرفتن باعث شناسایی ظرفیت و توانایی ما می‌شود.

قرار گرفتن شخص در حاشیه ونق زدن بایت ضعف و ناتوانی ونداشتن آموزش لازم است.

امیدوارم همهٔ انسان‌ها از بستری که در اختیار ما قرارگرفته نهایت استفاده را ببریم تا پرواز کردن را بیاموزیم.

به نظر من خاک کنگره حاصلخیز است مانند لوبیای سحرآمیز وخاک کنگره برای کسانی که خواستهٔ پیشرفت و سالم زندگی کردن و یک انسان مفید در جامع باشند حاصلخیز است.

در آخر هم تشکر می‌کنم از راهنمای خودم که حال خوب را مدیون زحمات ایشان هستم.

از اینکه به حرفهای من توجه کردید نهایت تشکر رادارم.

دریافت لوح تقدیر مسافر عباس توسط ایجنت محترم شعبه حافظ مسافر جعفر

تهیه تنظیم مرزبان خبری مسافر محمد

ویرایش و متن خبر مسافر محمد صادق لژیون دوم و مسافر ایرج لژیون یکم

بارگزاری و عکس مسافر مهدی لژیون ششم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .