English Version
English

بعد از رهایی گذشته خود را فراموش نکنیم

بعد از رهایی گذشته خود را فراموش نکنیم

جلسه سیزدهم از دوره پنجاه و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی مسافر مهدی، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه)» یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم مسافر، اول خدا را شاکرم بابت اینکه این فرصت قرار داده شد که بتوانم در برابر این همه اساتید که قطعاً اطلاعات بیشتری از بنده دارید ولی این افتخار نصیب من شد که در این جایگاه قرار بگیرم و از همه شما عزیزان آموزش بگیرم.
از کمک راهنمای عزیزم آقا داوود سپاسگزارم که هر چه دارم از آموزش‌های ناب ایشان هست. از جناب مهندس دژاکام کمال تشکر و قدردانی را دارم که این بستر را فراهم نمودند تا من حال خراب، به حال خوش برسم و روزبه‌روز این مسئولیت‌پذیری و ظرفیت بالا بردن‌ها که در دوران مصرف مواد نداشتیم را در کنگره آموزش بگیریم.
اگر در مورد دستور جلسه ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) بخواهم بگویم اصلاً ظرفیت یعنی چه؟ مسئولیت یعنی چه؟ شما میدانید هر ظرفی یک ظرفیت و اندازه‌ای دارد اگر بیشتر از آن آب بریزیم روی زمین ریخته می‌شود هر انسانی هم دارای ظرفیتی است اگر نتوانیم به‌خوبی از آن استفاده کنیم حتماً به بیراهه می‌رویم ما در زمان مصرف تمام ظرفیت‌ها را از بین برده بودیم و از کوچک‌ترین حرفی که به ضرر ما بود به هم می‌ریختیم و موجب می‌شد به مخاطب خود بی‌احترامی و توهین کنیم.

ما در زمان مصرف خیلی مسئولیت خانواده را قبول نمی‌کردیم. ما با ورود به کنگره و با آموزش‌هایی در اینجا گرفتیم اولین چیزی که باید تغییر بدهیم همین ظرفیت‌هاست، باید از آن سیاهی‌ها مشکلات و تباهی‌ها فاصله بگیریم که اگر این‌طور نشود فقط زمان خود را هدر داده‌ایم.
من به‌شخصه ازجمله افرادی بودم که بی‌ظرفیت بودم خیلی زود از کوره درمی‌رفتم. خدا را شاکرم با آموزش‌هایی که گرفتم خیلی از گره‌های زندگی خود را باز کردم.
ما برای بالا بردن ظرفیت و مسئولیت باید خواسته داشته باشیم.
در مورد قبله گم کردن به نظر من اگر از کسی چیزی آموخته‌ایم نباید آن را فراموش کنیم و اگر به مرحله بعد رفتیم و رها شدیم گذشته خود را فراموش نکنیم. حضرت علی می‌فرماید: هر کس به من کلامی یاد بدهد مرا بنده خود کرده است و ما باید این را الگو خود قرار دهیم.
وقتی مسئولیت به جایگاه را می‌پذیریم باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا به نحو احسنت در آن جایگاه خدمت کنیم. این را بدانید دوستان که مسئولیت زندگی سخت است در زمان مصرف به خانواده خود خیلی بد کردیم حال که اینجا به رهایی رسیدیم باید گذشته خود را جبران کنیم برای همه شما آرزوی بهترین‌ها رادارم از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

نگارش متن مسافر علی اصغر لژیون هشتم،مسافر جواد لژیون چهارم
عکاس مسافر مهدی لژیون دهم
ارسال خبر مسافر جواد لژیون چهاردهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .