English Version
English

اضافه وزن باعث تخریب جسم می‌شود

اضافه وزن باعث تخریب جسم می‌شود

دومین جلسه از دوره هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اسبیکو، به استادی راهنمای تازه واردین مسافر مجید، نگهبانی مسافر ولی و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» روز سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:


خدا را شکر می‌کنم به‌خاطر وجود کنگره ۶۰ و جناب مهندس، از آقا رضا خیلی ممنونم به‌خاطر زحمت‌هایی که برای من کشیده‌اند و امیدوارم که بتوانم در عمل هم قدردان زحمات ایشان باشم از آقا آرمین هم ممنونم که راهنمای تازه‌واردین من بوده‌اند و بخش بزرگی از جذب‌شدن من به کنگره به‌خاطر زحمات ایشان بوده است. من داشتم مطالب سایت را می‌خواندم آقای حکیمی در یکی از نمایندگی‌ها استاد جلسه بودند و از قول آقای مهندس فرمودند که اوایلی که کنگره تشکیل شده بود آقای مهندس می‌گفتند که زمانی می‌رسد که ما باید فانوس دستمان بگیریم و به دنبال انسان سالم بگردیم.

انسان سالم کیست؟ انسان سالم کسی است که مواد مخدر و الکل و دخانیات مصرف نکند، خوابش منظم باشد و در نهایت اضافه‌وزن نداشته باشد، این موضوعی است که دستور جلسه امروزمان است. به نظر من انسان مانند یک ماشین است زمانی که مثلاً یک ماشین نیسان طراحی می‌شود اتاق، شاسی، کمک‌فنرها، موتور و همه اجزای آن برای یک وزن مشخصی طراحی می‌شود؛ مثلاً طراحی می‌شود برای تحمل وزن ۲ تن به‌طوری‌که مشکلی برای آن پیش نیاید بدن انسان هم دقیقاً همین‌طور است سیستم اسکلتی و سیستم عضلانی بدن، سیستم قلب و گردش خون بدن همه برای یک وزن متناسبی طراحی شده است و هرچقدر اضافه‌بار داشته باشد باعث تخریب جسم می‌شود، استهلاک قلب بالا می‌رود، اکسیژن‌رسانی به بدن کاهش می‌یابد و هزاران مشکل دیگر را به وجود می‌آورد.

دلیل اصلی افزایش وزن و حتی اعتیاد این است که همه چیز از نظم خارج می‌شود و بی‌نظمی باعث می‌شود که بدن بترسد؛ چون بدن یک سیستم خیلی هوشمند است ۴۰ تریلیون سلولی که با هم کار می‌کنند و بدن را تشکیل می‌دهند در ارتباط نزدیک و منظمی با هم هستند. اگر غذاخوردن ما منظم نباشد؛ چون بدن هوشیار است احساس می‌کند ممکن است تا وعده بعدی یا روز آینده غذا به او نرسد به‌خاطر همین بدن شروع می‌کند به ذخیره مواد غذایی به‌صورت چربی حالا آقای مهندس دراین‌خصوص دو مثال می‌زنند یکی مثال مسافر تنها که فردی می‌خواهد یک مسیری را برود و چون ممکن است در بین راه هیچ استراحتگاهی وجود نداشته باشد کوله‌بار خودش را پر از آذوقه می‌کند. یا مثال کلاغ‌ها را می‌زنند که کلاغ‌ها هر چیزی را که می‌بینند آن را ذخیره می‌کنند به امید اینکه روزی بتوانند از آن استفاده کنند درحالی‌که ممکن است هیچ‌وقت از آن استفاده نکنند. زمانی که می‌خواهیم وزن را کاهش دهیم اول اینکه باید بدانیم برای هر چیزی که داریم زور می‌زنیم؛ یعنی در مسیر اشتباه هستیم، وقتی برای درمان اعتیاد به فرد فشار می‌آید؛ یعنی مسیرش را اشتباه می‌رود. بدن انسان جوری طراحی شده است که به‌راحتی خودش، خودش را بازسازی می‌کند و هر مشکلی که بدن داشته باشد خودش قادر به ترمیم آن است فقط باید شرایط ایده‌آل و مناسبش را به وجود آورد. چیزی که مهم است این است که باید حتماً فاکتور زمان را در نظر داشت؛ چون بیرون از کنگره می‌آیند و فاکتور زمان را حذف می‌کنند. مثالی که برای تازه‌واردین می‌زنم این است که نمی‌شود یک جوجه مرغ را ۱۹ روزه از تخم بیرون بیاوریم، ممکن است بیرون بیاوریم؛ ولی در نهایت جوجه سالمی نخواهد شد و حتماً باید مدت‌زمان خاصی طی شود تا با حداقل آسیب شخص وزنش را کم کند یا به درمان برسد. روش‌های زیادی بیرون از کنگره وجود دارد چه برای کاهش وزن و چه برای اعتیاد وجود دارد؛ ولی به قول آقای مهندس صراط مستقیم فقط یک راه بیشتر نیست و نشانه هم دارد و نشانه‌اش این است که در نهایت و در آخر امر با وضعیت مناسب به هدفی که می‌خواهم برسم. برای کاهش وزن برخی معده‌شان را کوچک می‌کنند، روده‌شان را کوچک می‌کنند یا در مورد درمان اعتیاد هزاران روش وجود دارد؛ مانند سقوط آزاد، تعویض خون و... ولی تنها نتیجه‌ای که می‌دهند تخریب بیشتر شخص است. در پایان برداشتی که من دارم از بخشنده و مهربان بودن خداوند این نیست که چیزی را به کسی به‌صورت رایگان بدهد و هیچ‌چیز هم در هستی و کائنات رایگان نیست معنی بخشنده و مهربان بودن خداوند از نظر من این است که فرصت جبران را به انسان می‌دهد تا مشکلاتی که دارد را برطرف کند خدا را شکر افرادی که به کنگره آمده‌ایم این فرصت به ما داده شده است و راه آن هم پیدا شده است که هر مشکلی که داریم بتوانیم به بهترین نحو و با کمترین اصطکاک از بین ببریم. امیدوارم هیچ روزی نرسد که حسرت این را بخورم که چه فرصت‌هایی داشتم و نتوانستم از آنها استفاده کنم و با سهل‌انگاری خودم این فرصت‌ها را به باد دادم.

 

در ادامه گزارش تصویری مراسم افطار

 

تایپ: مسافر ستار لژیون پنجم
عکس،ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .