English Version
English

خشت اول را اگر درست پایه گذاری کنیم به رهایی می‌رسیم

 خشت اول را اگر درست پایه گذاری کنیم به رهایی می‌رسیم

چهاردهمین جلسه از دور دوم لژیون آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ ،لژیون بروجن با استادی مسافر منوچهر، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر رسول با دستور جلسه "وادی اول و تاثير آن روی من" جمعه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۸ صبح آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان منوچهر هستم یک مسافر،

سال جدید را  خدمت شما دوستان تبریک عرض می‌کنم و همچنین ماه مبارک رمضان که ماه پر خیر و برکتی است انشالله طاعات و عبادات شما در این ماه قبول باشد. 

دستور جلسه این هفته وادی اول است، یعنی وادی تفکر؛

من وقتی به کنگره آمدم اصلاً نمی‌دانستم تفکر چه هست، من قبل از کنگره کارهای زیادی انجام می‌دادم و فکر می‌کردم که کار خوبی می‌کنم و فکر می‌کردم این تفکری را که انجام می‌دهم درست است ولی بعد که آمدم کنگره آرام آرام یاد گرفتم که تفکر چه هست و در ادامه تفکر کردن درست را یاد گرفتم.

آقای مهندس ۱۴ تا وادی چیده و این ۱۴ تا وادی برای سفر اولی‌ها و من سفر دومی است که بدانم وادی اول که خشت اول است اگر این خشت اول را کج نهادم تا آخر کج خواهد رفت، یعنی حتی اگر رها هم بشوم و ۱۴ تا وادی را هم اجرا کنم چون خشت اول را کج گذاشته‌ام یعنی به رهایی کامل نخواهم رسید. 

 

 

 

 

این ۱۴ تا وادی را آقای مهندس طوری طراحی کرده و نوشته است که حتی من سفر اولی که سواد کمتری هم دارم بهتر متوجه بشوم و آنها را بفهمم.

اول که آمدم کنگره می‌گفتم اصلاً نمی‌توانم مطالب را بخوانم، ولی خدا را شکر با آموزش گرفتن هم مطالب را خواندم و هم رها شدم. در گذشته دیگران را باعث اعتیاد خود میدانستم . پدر و مادر و جامعه و اطرافیان را مقصر می‌دانستم که من معتاد شدم، ولی در کنگره فهمیدم که مقصر اصلی خودم هستم چون تفکر نداشتم و فکری که می‌کردم اشتباه بود.

فکر می‌کردم که ترک کنم بروم یک جایی کار خوبی پیدا کنم ولی متوجه شدم که نمی‌توانم به راحتی ترک کنم،چندین بار ترک کردم و جاهای مختلفی را هم برای ترک رفتم ولی نتوانستم.

خدا را شکر کنگره را پیدا کردم و کنگره تنها جایی است که می‌توان مواد را کنار گذاشت. باید در کنگره به حرف راهنما گوش داد و هرچه گفت قبول کرد و اگر گفت سی دی بنویس و یا مشارکت کن این‌ها را باید انجام بدهیم.

همین که تفکر کرده‌ای و آمده‌ای کنگره کافی است و بقیه چیزها را باید با راهنما مشورت کنی و انجام بدهی. اینجا فقط مواد کنار گذاشتن و رها شدن از مواد کافی نیست باید از دروغ و خیلی مسائل دیگر رها بشوی ضد ارزش‌ها را کنار بگذاری و هرچه را که راهنما می‌گوید انجام بدهیم و این وادی‌ها را اجرایی کنیم تا به رهایی و تعادل برسیم.

همچنین کسی به رهایی می‌رسد که سیگارش راهم درمان کند. وقتی کسی در سفر دوم باشد و هنوز سیگار می‌کشد یعنی هنوز به رهایی کامل نرسیده و نیروهای منفی به سراغ او می‌آیند و بهترین رهایی، رهایی ای است که سیگار را هم درمان کرده باشد.

همچنین وادی اول به من یاد داد که چطوری مشکلات خودم را حل کنم. قبلاً مشکلاتی که پیش می‌آمد می‌ترسیدم بروم حل کنم چون که نادان بودم و توی تاریکی بودم و از هیچ چیز سر در نمی‌آوردم و ترس داشتم که مشکلم را حل کنم. در اینجا یاد گرفتم که چگونه مشکلاتم را حل کنم.

اگر وادی اول و یا خشت اول را درست پایه گذاری کردی به رهایی می‌رسی . وقتی کسی وارد کنگره می‌شود می‌آید که زندگیش درست شود من قبلاً زندگی نداشتم، آسایش نداشتم، همه اش ترس و ناامیدی و تاریکی و این‌ها بود. ولی الان خدا را شکر خیلی راضی ام و هدف شما هم این باشد که دوباره به زندگی برگردید و دلتون به حال خودتون بسوزد و زندگی خود را از نو بسازید.

 

 

تایپ: مسافر کورش 

ویراستار:مسافر رامین 

تنظیم و ارسال؛مسئول سایت مسافر رسول 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .