English Version
English

وادی اول یا تفکر، همان خشت اول است

وادی اول یا تفکر، همان خشت اول است

جلسه سوم از دوره بیست و هفتم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره۶۰ نمایندگی دانیال اهواز با استادی راهنما مسافر محمد، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه «وادی اول و تأثیر آن بر روی من» پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم مسافر، خداوند را سپاسگذارم که توفیق داد تا بتوانم در خدمت شما عزیزان باشم. سال نو را به همه عزیزان تبریک عرض می کنم. در اواخر ماه رمضان هستیم و امیدوارم توانسته باشیم که از برکات این ماه عزیز استفاده کنیم.  از همه عزیزانی که در بخش تهیه‌ی افطاری، که غالبا روزه هم هستند و زحمت می‌کشند، تشکر می‌کنم. دستور جلسه وادی اول است. دستور جلسات کنگره شش ماهه تعریف شده که از اول فروردین شروع شده تا پایان شهریور و از ابتدای مهر تا پایان اسفند ماه، بنابراین ما اطلاع داریم که در چه روزی چه دستور جلسه ای برقرار است. شروع دستور جلسات وادی اول است و بسیار زیبا است و جناب مهندس بارها فرمودند که هر کس بتواند وادی اول را به طور کامل فرا بگیرد، مابقی وادی‌ها پیشکش شما باشد، علت این است که وادی اول وادی تفکر است و مثل همان خشت اول است. خشت اول را چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. حالا اگر خشت اول را معمار درست بگذارد و به عبارتی اگر یک تفکر درست داشته باشیم، هر اندازه روی آن ساخت و ساز کنیم، این ساختار، ساختاری مستحکمی خواهد بود. چون تفکر سالم و صحیح زمینه ساز اعمال و افکار و پندارهای ما خواهد بود و در نتیجه بسیاری از مسائل زندگی ما را تغییر خواهد داد.

در حال حاضر همه‌ی ما آموزشی‌هایی در کنگره می‌گیریم و این تغییر تفکرات به واسطه همین آموزش‌هاست و به واسطه تغییراتی است که در گفتار و اعمال من و به واسطه استفاده صحیح از منابعی است که در اختیار من گذاشته شده است. اگر این تفکر، درست پرورش داده شود می‌تواند آینده من را مشخص کند. بعضی از دوستان فکر می کنند با یک یا دو ماه آموزش و سفر کردن باید کل شرایط زندگی آنها تغییر پیدا کند. در حال حاضر افرادی در کنگره با بیست سال سابقه کماکان هنوز خود را شاگرد تصور می کنند و این به سبب آموزش در کنگره ۶۰ می‌باشد. مهندس به ما آموزش دادند که «با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود». جناب مهندس می‌فرماید: برای تبدیل ضد ارزش‌ها به ارزش‌ها، ما نیاز به بروزرسانی داریم، تا از اشتباهات گذشته درس گرفته و با گرفتن آموزش‌های جدید پایه و اساس محکمی بگذاریم و نمونه آن خود کنگره و شعب متعدد است که در حال آموزش در آن هستیم و این نتیجه یک تفکر کاملآ درست و صحیح به وجود آمده است. جناب مهندس با استفاده از ماه رمضان، ساختار عظیم و مستحکمی قراردادند که ابتدای آن فقط چند نفر بودند و در حال حاضر از گسترش شعب جدید جلوگیری می‌فرمایند زیرا بنای کنگره بر اساس آموزش اساتید  است و بر اساس اینکه از داشته های خود بیشترین استفاده را داشته باشیم و این تفکر تا کنون ادامه دارد. خیلی ممنون که به صحبت های من گوش دادید.

 

 

عکاس: مسافر فرهاد لژیون ششم

تایپ: مسافر حمید لژیون هفتم

ارسال‌: مسافر محمد لژیون پانزدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .